آبجو چیست

آبجو (Beer) نوشیدنی محبوبی است و در حال حاضر در 207 شهر، 50 کشور و در 6 قاره در سراسر جهان، روز جهانی آبجو جشن گرفته می شوددر سال 1933 ممنوعیت فروش آبجو در آمریکا لغو شد. به همین مناسبت در سال 2009، یک مرد ویرجینیایی تصمیم گرفت این روزتاریخی را «روز ملی آبجو» بنامد. بنابراین این روز اولین جمعه ماه آگوست جشن گرفته می شود.

این یکی از قدیمی ترین نوشیدنی هایی است که بشر تولید کرده است. اولین آبجو مربوط به دوران «سومری ها» در حدود 4000 سال قبل از میلاد در «ایران امروزی» است. در حین تحقیقات باستان شناسی در بین النهرین، لوحی کشف شد که روستاییان را در حال نوشیدن یک نوشیدنی از کاسه ای با نی نشان می داد. باستان شناسان همچنین قصیده ای برای «نینکاسی» (الهه آبجو) پیدا کردند.

بنیانگذاران روز جهانی آبجو سه دلیل برای انتخاب این روز داشتند:

  • دور هم جمع شدن با دوستان و لذت بردن از طعم آن.
  • تجلیل از کسانی که مسئول درست کردن و سرو آن هستند.
  • متحد کردن جهان زیر با جشن گرفتن آبجوی همه ملت ها در یک روز واحد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شراب سفید


آبجو

خواص آبجو

ما در مورد فراوانی آنتی اکسیدان ها در شراب چیزهای زیادی می شنویم، اما آبجو نیز به همین میزان آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان های خاص متفاوت هستند زیرا فلاونوئیدهای موجود در جو و رازک با انگور متفاوت است، اما آنتی اکسیدان ها چیز خوبی هستند. این نوشیدنی همچنین دارای پروتئین و ویتامین B بالاتر از شراب است. حتی بهتر از آن، آبجو حاوی آهن، کلسیم، فسفات و حتی فیبر است.

خواص آبجو برای مو

آبجو به عنوان یک نرم کننده طبیعی، باعث می شود موها پرپشت به نظر برسند. همچنین به راحتی می توانید با شستشوی موهایتان با آبجو، با موهای وز شده خداحافظی کنید. مو بیشتر از پروتئین ساخته شده است و رازک مالت که در ساخت آبجو استفاده می شود، منبع غنی پروتئین است. استفاده از این نوشیدنی، موهایتان را تقویت و براق تر می کند. حتی محتوای مخمر و ویتامین B موجود در آبجو می تواند شوره سر را نیز درمان کند. دو یا سه بار در هفته از آن برای شستشوی مو استفاده کنید تا پوست سر سالم تری داشته باشید.

خواص ابجو برای پوست

خواص آبجو برای پوست

آبجو حاوی ویتامین ها و مواد معدنی خاص، ساکاریدها و مخمر است که آن را به یک پاک کننده طبیعی تبدیل می کند. استفاده از این نوشیدنی به عنوان ماسک صورت، آکنه و جوش را کاهش می دهد و درخشندگی طبیعی به پوست می بخشد. علاوه بر این نوشیدن این نوشیدنی سموم را از بدن دفع می کند که در نهایت پوست را تمیز کرده و جوش ها را کاهش می دهد. خواص ماسک آبجو برای پوست از مضرات آبجو برای پوست بیشتر و چشمگیر تر است.

فواید آبجو برای کلیه

نوشیدن آبجو برای نارسایی کلیه بسیار مناسب است و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه کمک کند. بر اساس یک مطالعه، مردان و زنانی که گزارش کرده بودند مقدار متوسطی آبجو می نوشند، خطر ابتلا به سنگ را تا 41 درصد کاهش می دهند. آبجوهایی که حاوی مقدار زیادی رازک هستند، سرشار از مواد شیمیایی گیاهی تقویت کننده سلامت کلیه هستند.

مضرات آبجو

از آنجایی که تحقیقات در حال ظهور نشان داده است که مقادیر متوسط شراب ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا آبجو می تواند برای شما مفید باشد یا خیر. در بخش از مقاله به بررسی تغذیه آبجو و همچنین مضرات بالقوه آن می پردازیم.

مزایای آبجو

مضرات آبجو برای کبد

از عوارض ابجو، بیماری کبد چرب است که با الکل در‌ارتباط است. در واقع در 90 درصد افرادی که بیش از 40 گرم الکل (یا چهار واحد) در روز مصرف می کنند، ایجاد می شود. این تقریباً معادل دو لیوان متوسط ​​(175 میلی لیتر) شراب 12٪ ABV یا کمتر از دو پیمانه آبجو با قدرت معمولی (4٪ ABV) است.

مضرات آبجو برای قلب

نوشیدن زیاد نوشیدنی های الکلی با پیامد های بد سلامتی، از جمله بیماری های قلبی مرتبط است. مصرف بیش از حد الکل می تواند منجر به فشار خون بالا، نارسایی قلبی یا سکته شود. نوشیدن بیش از حد الکل همچنین می تواند به کاردیومیوپاتی، اختلالی که بر عضله قلب تأثیر می گذارد، کمک کند. نکته مهم همان چیزی است که احتمالا همه ما می دانیم: اگر نوشیدن الکل را انتخاب می کنید، به نوشیدن میزان متوسط پایبند باشید و در مصرف آن افراط نکنید.

مواد تشکیل دهنده آبجو

 آبجو از چهار ماده اصلی که عبارتند از غلات، رازک، مخمر و آب تشکیل شده است. درست مانند پختن نان، مواد تشکیل دهنده آبجو نقش مهمی دارند. غلات قند مورد نیاز برای تخمیر را به نوشیدنی می دهند. رازک به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند، تلخی آن را برای متعادل کردن شیرینی نوشیدنی فراهم می کند و رایحه های جذابی به آن می بخشد. مخمر عامل واقعی همه چیز است که شکر را به الکل تبدیل می کند و در واقع آبجو می سازد. آب (که اغلب قهرمانی ناشناخته است) باید تصفیه شود تا مطمئن شوید که هیچ چیز بر طعم یا تخمیر تأثیر نمی گذارد و اجازه می دهد تا تمام واکنش های شیمیایی انجام شود.

این فرآیند آنقدر امتحان شده و درست است که حتی قانون گذاری شده است: در آلمان، قوانین خلوص به نام Reinheitsgebot تضمین کرده است که مواد تشکیل دهنده از دهه 1500 ثابت مانده اند. اگرچه این روزها در واقع پایبندی به آن به نوعی اختیاری تلقی می شود.

آبجو

سایر مواد افزودنی آبجو (و طعم دهنده)

گندم، جو، ذرت، برنج و شکر مرتبا به مایه اضافه می شوند تا مقدار شکر قابل تخمیر را افزایش دهند، ساختار نوشیدنی را تقویت یا آن را سبک کنند. بسیاری از آبجوهای ارزان قیمت با استفاده از مقادیر زیادی ذرت و برنج برای صرفه جویی در هزینه مالت به سختی ساخته میشوند. سایر مواد نیز بسیار رایج هستند؛ از جمله ادویه هایی مانند گشنیز و مریم گلی، قهوه، شکلات، شیر، میوه یا عسل که همه آنها تاثیر مستقیم تری بر طعم آبجو دارند.


بیشتر بخوانید: شراب قرمز


رازک از نقاط مختلف جهان طعم (و بوی) ​​متفاوتی دارد

رازک در سرتاسر جهان رشد می کند و بیشترین آن از آلمان، جمهوری چک، بریتانیا، نیوزلند و استرالیا و ایالات متحده است. رازک را به عنوان یک کابینت ادویه غول پیکر در آشپزخانه رستوران در نظر بگیرید: هر کدام را می توان در هماهنگی با یکدیگر برای ایجاد طعم دلخواه برای هر غذای خاصی استفاده کرد.

آبجو

خنک کردن آبجو مضر است

ریختن آبجو در یخ برای نوشیدنی شما مضر است. کریستال های یخ باعث می شوند که در آن کف ایجاد شود و قبل از اینکه بتوانید جرعه ای از آن را بنوشید، همه رایحه ها و کربناته شدن آن را از بین می برند. چیزی که در اصل برای شما باقی مانده است، یک آبجو مسطح و عمدتا بدون طعم است. بنابراین همیشه نباید سعی کنید آبجو را خنک سرو کنید؛ زیرا تقریبا تمام طعم های آن را از بین می برد. اگر آبجوی سرد دوست دارید، قوطی یا بطری را در یک سطل حاوی نمک، یخ و آب قرار دهید و بگذارید پنج دقیقه بماند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید