پروژه‌ وادی‌استانبول شامل یک مرکز خرید بزرگ و شیک، واحدهای مسکونی لوکس، دفاتر اداری، هتل ۵ ستاره و… می‌شود. این مجموعه بیش از ۱۰۳ هزار متر مربع مساحت دارد. آب نماهای زیبایی که در محوطه‌ بیرونی تعبیه شده‌اند زیبایی وادی را چند برابر کرده‌اند. در آن سوی مرکز خرید، جنگل‌های بلگراد را می‌بینید که فضا را تلطیف می‌کند. مرکز خرید وادی یکی از جدیدترین مراکز خرید در استانبول است که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. البته بخش مسکونی در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسید. با اینکه کمتر از ۳ سال از افتتاح این پاساژ می‌گذرد، اما محبوبیت آن در بین ترک‌ها و توریست‌ها مثال زدنی است. ۲۷۰ مرکز تجاری در این مجموعه فعالیت می‌کنند. طراحی این پروژه‌ تحسین برانگیز بر عهده‌ طراحان آمریکایی بوده است. آمار می‌گوید این پروژه به قدری شهرت پیدا کرد که ۶۷ درصد از مراکز مسکونی و تجاری آن قبل از اتمام پروژه فروخته شدند. امکانات این مجموعه به قدری است که برخی آن را مرکز شهر جدید در استانبول نام‌گذاری کرده‌اند.

مراکز تجاری

تقریباً هر چه بخواهید، از جواهرات و ساعت گرفته تا پوشاک و لوازم آرایشی در این مرکز خرید پیدا می‌شود. بخشی به نام بازار Dogal Yasam در این مرکز خرید وجود دارد که در آن غرفه‌هایی برای فروش مواد طبیعی وجود دارند. البته این غرفه‌ها ثابت نیستند و به مناسبت‌های خاص برپا می‌شوند. سقف این قسمت با چترهای نارنجی پوشیده شده‌اند. وقتی کریسمس می‌رسد، تزئینات پاساژ بسیار چشمگیر می‌شوند. یک درخت کریسمس هیجان‌انگیز و غول پیکر وسط پاساژ جا خوش می‌کند و ریسه‌های رنگی همه جا دیده می‌شوند. فضای باز وسط طبقه‌ همکف معمولاً میزبان انواع تزئینات و دکورهای هیجان‌انگیز است.

واحد‌های مسکونی

بخش مسکونی بسیار لوکسِ وادی‌استانبول شامل آپارتمان‌های‌ معمولی و دوبلکس می‌شوند که بین ۱ تا ۵ اتاق خواب دارند. در بخش مسکونی تمام امکانات لازم برای زندگی مرفه روزمره مانند باشگاه، استخر روباز و روبسته، سونا، زمین تنیس، زمین بسکتبال، زمین فوتبال، زمین والیبال، پارک، آرایشگاه، سوپر مارکت، مهد کودک، خشک‌شویی، انباری، پارکینگ و… تعبیه شده‌اند.

کافه و رستوران‌ها

بیشتر این رستوران‌ها در فضای خارجی پاساژ قرار گرفته‌اند و در روز نمای جنگل بلگراد و آب‌نما آن‌ها را چشم نوازتر می‌کند. شب که می‌شود نورهای رنگی، آتش و رقص آب بیشتر جلب توجه می‌کنند. رستوران ایتالیایی Lo Zio، رستوران ژاپنی nari Sushi Omakase، فروشگاه شکلات فروشی Hello Sweet، قهوه فروشی Cup of Joy، کافه Timboo، همبرگری Shake Shack، کیک و شیرینی Divan، کافه و رستوران Big Chefs، استیک فروشی Grill Polonez، همبرگری Bomonti Black Burger،  رستوران Cook Shop، کافه Michelle Brasserie، شکلات فروشی Butterfly، کافه Vakko L’atelier، Simit Sarayi، کافه Moda، Starbucks و… از برترین کافه‌ها و رستوران‌های این مرکز خرید هستند.

تئاتر و سینما

گروه‌های تئاتر برجسته‌ای برای اجرا به ترکیه می‌آیند و انتخاب آن‌ها سالن‌های نمایش وادی‌استانبول است. سالن‌های این مجموعه با تکنولوژی‌های کلاس جهانی ساخته شده تا اجرا کننده‌‌ها و تماشاچیان در نهایت راحتی و ارگونومی، بیشترین لذت را از اجرا ببرند. ۱۱ سالن سینما در این مجموعه وجود دارند که کیفیت صدا و تصویر آن‌ها فوق‌العاده است. در سالن Gold Class می‌توانید از صندلی‌های خوابیده‌ چرمی بسیار راحت و بزرگ، دمپایی‌های نرم روفرشی و پتو برای تماشای فیلم استفاده کنید و حس کنید که روی مبل خانه‌ خودتان هستید. در سالن ScreenX هم یک پرده نمایش ۲۷۰ درجه طراحی شده که تماشای فیلم از هر نقطه‌ای از سالن را میسر می‌کند. به روزترین فیلم‌های ترکیه‌ای و بین‌المللی در این مجموعه به نمایش درمی‌آیند.

کنسرت‌های فضای باز

وادی استانبول میزبان کنسرت‌های بزرگی در استانبول بوده است. در یکی از کنسرت‌های تارکان در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۲ هزار نفر در این مرکز خرید دور هم جمع شدند. ۷ هکتار فضا، موقعیت مکانی خاص و دسترسی آسان؛ برگزاری انواع مراسم‌های به یاد ماندنی را در این مکان لذت‌بخش‌تر کرده‌اند.

دسترسی به وادی استانبول

وادی استانبول در منطقه‌ ساری‌یر و بخش اروپایی شهر واقع شده است. برای رسیدن به این مرکز خرید باید به محله Ayazaga و خیابان Cendere بروید. معمولاً در تمام روزهای هفته به غیر از یکشنبه از ساعت ۱۰:۱۰ از ایستگاه دانشگاه ITÜ، منطقه Maslak Göktürk ، Levent، Kagithane و… سرویس رایگان برای رسیدن به وادی استانبول وجود دارد. ساعت دقیق حرکت این سرویس‌ها روی سایت وادی استانبول قرار داده شده است. اگر بخواهید با اتوبوس به وادی بروید باید خط 47L، 41Y، 48L یا 41 SM را سوار شوید و در ایستگاه وادی از اتوبوس پیاده شوید. برای دسترسی با مترو نیز باید خودتان را به ایستگاه TT Arena یا همان استادیوم Türk Telekom برسانید. اگر با خودروی شخصی راهی وادی‌استانبول شدید، اصلاً نگران جای پارک نباشید. پارکینگ این مرکز خرید ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ خودرو را دارد و رایگان می‌باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید