رنگ‌های روشن بهترین انتخاب برای استایل بهار و تابستان هستند. اگر قانون همنشینی‌های آن‌ها را بدانید می‌توانید با رنگ‌های روشن و پاستلی استایل زیبا و لطیفی بسازید که حس شیرین و دوست داشتنی بودن را می‌دهد. هر رنگی که ملایم و کم‌رنگ شده باشد، در پالتِ استایل پاستلی قرار می‌گیرد. رنگ‌هایی مانند: صورتی، لیمویی، یاسی، آبی آسمانی، بژ، سفید و… . این رنگ‌ها نه تنها در لباس، بلکه در جواهرات، اکسسوری‌ها و کیف و کفش هم استفاده می‌شوند و استایل پاستلی را کامل‌تر می‌کنند.

رنگ‌ها را درست انتخاب کنید
می‌توانید با توجه به رنگ سال پالت رنگ لباس‌هایتان را انتخاب کنید. برای این کار باید رنگ سال را چندین درجه روشن‌تر در نظر بگیرید، تا جایی که به رنگ‌های خنثی نزدیک شود. بهترین رنگ برای ست کردن با رنگ‌های پاستلی سفید است. برای مثال یک شلوار پاستلی و یک تاپ یا شومیز سفید در کنار هم می‌توانند استایل زنانه را تمیز و زیبا نشان دهند. همچنین رنگ‌های خاکستری و بژ (رنگ پوست) می‌توانند به زیبایی در کنار لباس‌های پاستلی رنگ بنشینند. اگر دوست دارید شلوار جین بپوشید، حتماً جین آبی آسمانی انتخاب کنید. یک کفش ورزشی سفید یا یک کفش پاشنه‌دار زرد یا صورتی شما را بسیار خوش‌پوش نشان می‌دهد.

استایلتان را شلوغ نکنید
سعی کنید در این استایل کمتر از پارچه‌های طرح‌دار شلوغ استفاده کنید و ظاهرتان را مینیمال نگه دارید. این رنگ‌ها به تنهایی می‌توانند شما را چشم‌گیر کنند و نیازی به شلوغ کردن استایلتان نیست. کوکو شانل می‌گفت: «هیچ چیزی بیشتر از یک ظاهر شلوغ، سن یک خانم را بالا نمی‌برد». اکسسوری‌هایی که در این استایل استفاده می‌شوند، ظریف، زنانه و مینیمال و بسیار کم هستند. از عینک‌های بزرگ شیشه‌ای که رنگ‌های روشن دارند استفاده کنید. این عینک‌ها خاص‌ هستند و جلوه‌ زیبایی دارند. بند ساعت روشن و شاد انتخاب کنید.

آرایش هم مهم است
آرایش نیز بخشی از استایل شماست. توجه کنید که با این سبک نمی‌توانید آرایش غلیظ داشته باشید. هارمونی را حفظ کنید و یک آرایش ساده و سبک را انتخاب کنید. با توجه به رنگ‌های لباستان، رنگ‌های پالت آرایشی را نیز انتخاب کنید. برای مثال اگر لباس شما صورتی است، کمی رژ گونه و سایه‌ صورتی رنگ بزنید و آرایش خود را با رژهای مایع براق و صورتی کامل کنید. همچنین می‌توانید پرفیوم خودتان را نیز از بین عطرهای ملایم و کمی شیرین انتخاب کنید. رنگ موی روشن برای استایل پاستلی انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. اگر دوست دارید کمی خاص‌تر باشید، سراغ رنگ‌های فانتزی مو مانند آبی یا صورتی بروید. کایلی جنر از جمله مدل‌هایی است که تاکنون با رنگ موهای صورتی، سبز، آبی، بنفش و… دیده شده است. به نظر می‌رسد کایلی تا حد زیادی جسارت تجربه‌ این استایل فانتزی دخترانه را دارد.

از سلبریتی‌ها الهام بگیرید
تیلور سویفت خواننده‌ جوان بریتانیایی از طرفداران این سبک است. تیلور در لباس‌هایش از رنگ آبی، صورتی و لیمویی استفاده می‌کند، ممکن است عکس‌های او با دامن کوتاه و تاپ رنگ روشن را دیده باشید. اگر رنگ موهایتان مانند او روشن است، استایل زیباتری خواهید ساخت و دخترانه‌تر به نظر می‌رسید؛‌ به شرط اینکه رنگ پوستتان هم روشن باشد. کیت بکینسیل بازیگر بریتانیایی هالیوود، دیگر سلبریتی طرفدار استایل پاستلی است. او بارها با پالتوهای بژ و صورتی و لباس شب‌های رنگ روشن دیده شده است. استایل پاستلی فقط به این هنرمندان محدود نمی‌شود، هر فرد مشهور لاغر اندامی حتماً یک بار با این استایل دیده شده است. ریحانا و ژاکت صورتی‌اش، ویکتوریا بکام با شلوار آبی و شومیز سفیدش، کیت میدلتون با لباس‌های زنانه‌ رنگ روشنش و…، همه و همه در پی این هستند که با کمک گرفتن از این رنگ‌ها ظرافت‌ها و نشاط خودشان را بیشتر به رخ بکشند.

آقایان هم می‌توانند پاستلی بپوشند
اگر اسیر کلیشه‌ها نیستید، بدانید که آقایان هم می‌توانند این رنگ‌ها را برای بهار و تابستان بپوشند. برای مثال یک بلوز لیمویی و یک شلوار پارچه‌ای آبی آسمانی، می‌تواند نظر خانم‌های بسیاری را جلب کند. حتی می‌توانید به شلوار طوسی روشن و پیراهن آستین کوتاه صورتی هم فکر کنید. یکی از بهترین ترکیب‌ها برای بهار و تابستان پوشیدن پیراهن مردانه‌ آبی آسمانی با شلوار و کت کرم رنگ است. همچنین می‌توانید بلوز نعنایی و شلوار سفید را در کنار هم امتحان کنید. آقایانی که خیلی لاغر هستند، می‌توانند استایل‌های هیجان‌انگیزی با این رنگ‌ها بسازند؛‌ زیرا رنگ‌های روشن معمولاً افراد را چاق‌تر نشان می‌دهند

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید