تابـستــان فــرارسیــده و سفــرهــای تابستانــی هــم آغــــاز شـدنـد. تا به حــال چیـــــزی دربـاره‌ استایـــل سفرهای تعطیلات تابستانی شنیده‌اید؟ می‌دانید که مهم‌تریــن لباس‌ و اکسسوری‌هـایی که بایـد با خودتان به یک سفـر داغ تابستانی در کنار ساحـل یا روی کشتی ببریـد چه چیزهایی هستند؟‌ بسیـار خب بخش مــد و فشن پــــل هــر چـه دربـاره‌ ایــــن استایل می‌دانند به شمـا خواهند گفت. برندهــای زیادی کالکشن‌های سفر و تعطیلات ارائه می‌کنند. این کالکشن‌هـا در ابتدا برای افــراد مرفهی که روی کشتی‌های کروز خود به تعطیلات می‌رفتند طراحی می‌شد. آن‌ها لباس‌های راحت از پارچه‌های خوب و بادوام می‌خــواستند که در عین حــال شیک هم باشد. بعد از مدتی این طرز لباس پوشیدن به یک سبک تبدیل شدند.

لبـاس‌هــای اصلــی در ایــن سبک
لباس‌هایـی که بـرای تعطیلات تابستانــی انتخــاب می‌شونـد بایــد راحت، شیک، رنگ روشـن (رنگ‌هـای پاستلـی و پالت رنگ‌هــای آبــی ملوانـی) و از پارچه‌هـای خنک و نــرم و سبک باشنـد. اگر باریک انـدام هستیـد، بهتریـن انتخـاب رنگ سفیـد است. هـوا بایـد در لبـاس شمـا جـریان داشتـه باشـد و رد عــرق‌تان روی لبــاس نمـایان نشـود. پارچه‌هایی را انتخاب کنید که الیاف مصنوعی ندارد و پوست را اذیت نمی‌کنند و همچنین خیلی سریع خشک می‌شوند؛ چون شاید به خشک‌شویی دسترسی نداشته باشید. می‌توانید لباس‌های تیره و فیت‌تان را شب‌ها بپوشید. فراموش نکنید که یک لباس رسمی همراه‌ خودتان ببرید؛ ممکن است به یک مهمانی یا رستورانی مجلل بروید. آقایان حتماً یک دست کت و شلوار همراه خـودشان داشته باشند. لزومـاً به کت و شلوارهـای مجلسـی با پارچه‌های خیلـی ضخیم فکـر نکنید. یک کت تک تابستانـی و خنک بخریـد. برخـی از  رستـوران‌های سطح بالا، مشتریانـی که لباس‌هـای خیلی خودمـانی (ماننـد تی‌شرت و شلوارک) دارند را نمی‌پذیرند. اگر قصد دارید به آنجا بروید حتماً
بایـد تاکسیـدو بپوشیـد. یک هـودی همـراه خـودتان ببرید؛ شایـد به یک لبـاس کمی گــرم نیاز پیـدا کنید. اگر به ساحـل یا روی کشتـی می‌رویـد، مایوی مناسب و شیکـی همـراه داشته باشید. بد نیست که خانم‌هــا یک رومایویـی حریـر هم به لیست لباس‌های‌شان اضافه کنند. تاپ، شلوارک و دامن‌های کوتاه و بلند انتخاب‌های خوبی هستند؛ اما قبل از هر چیزی فراموش نکنید که حتماً کرم ضد آفتاب بزنید. همچنین فرهنگ مقصد را هم در نظر بگیرید و متناسب با آن لباستان را انتخاب کنید.

کفش و صندل
پوشیـدن صنـدل‌هــای برنـد آلمانــی Brikenstocks یکــی از کارهایـی است که سلبریتـی‌هـا هر سال تابستـان قبـل از همـه به استقبـالش می‌رونـد. این صنـدل‌هـای نـرم و راحت هـزاران مـدل مختلف دارند. تقریباً در بیشتر کشورهای دنیا می‌توانید نمایندگی‌های این برنـد را پیـدا کنید. کفـه‌ راحـت و چـرم طبیعـی سـال‌هـاست که باعث محبوبیت ایـن برند هستنـد. یک جفت از ایـن صنـدل‌ها بهتریـن انتخـاب برای گردش‌های تابستانی هستنـد. کفش‌های پارچه‌ای یا صندل پاشنه‌دار تابستانی هم انتخاب‌های هوشمندانه‌ای هستند.

اکسسـوری‌هــا
بهترین اکسسوری‌ها برای این استایل، کلاه‌ها و کیف‌های حصیری هستند که اتفاقاً امسال تابستان به ترندی محبوب تبدیل شده‌اند. کلاه‌های ملوانی نیز استایل شما را بسیار خاص و شیک خواهند کرد. عینک آفتابی‌تان را هم از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا با استایل شما هم‌خوانی داشته باشد. اگر از اکسسوری‌های بدلی فلزی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که در تماس با عرق بدن تغییر رنگ نمی‌دهند. استفاده از اکسسوری‌هایی با جنس نخ، مروارید‌های رنگی، چوب و رنگ‌های جیغ می‌تواند تفاوت زیادی در استایل شما ایجاد کند و آن را از بی‌روحی و تکراری بودن دربیاورد. شیک باشید و از تابستان لذت ببرید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید