وقتی Louis Ulysse Chopard جوان 24 ساله تصمیم گرفت ساعت مورد علاقه خود را بسازد، هیچوقت فکر نمی‌کرد روزی تزار روسیه مشتری دائمی او شود. او در سال 1860 تصمیم به بنیانگذاری برند Chopard گرفت، در طول مدت زمان کوتاهی خبر کیفیت و طراحی منحصر به فرد ساعت‌های Chopard سوییس را فتح کرد. Louis Chopard نقطه تفاوت خود با بقیه محصولات و رقیبان را در ساعت‌های جیبی و طراحی منحصر به فرد، و به گفته خودش «فرا تر از خواسته‌ها»، پیدا کرده بود. Louis به روسیه سفر کرد و از لهستان و بالتیک عبور کرد، شروع به داد و ستد با خرده فروش‌های اسکاندیناوی کرد و همین فعالیت باعث شد Chopard آرام آرام بازار جهانی خود را پیدا کند.
Paul Louis Chopard، پسر Louis، بعد از پدر مدیریت شرکت را در سال 1915 به عهده گرفت. از اولین اقدامات او تاسیس دفتر و کارگاهی در شهرک صنعتی La-Chaux-de-Fonds بود. این دفتر بعدها به مقر اصلی شرکت و همچنین مرکز بین‌المللی ساعت‌سازی و تجارت ژنو تبدیل شد.
Paul André Chopard، مدیریت شرکت را پس از پدر در سال 1943 به عهده گرفت. قسمت بحرانی مدیریت شرکت به André رسیده بود، درست پس از جنگ جهانی. مدیریت کسب و کار و تولید پس از جنگ جهانی برای بسیاری از شرکت‌های اروپایی کاری بسیار طاقت‌فرسا بود. در آن زمان Chopard فقط پنج کارمند داشت و André شرکت و کسب و کار خانوادگی را فقط با پنج نفر اداره کرد. ناگفته نماند که فرزندان André هیچ تمایلی نسبت به مدیریت این برند و کسب و کار نداشتند.

در بعضی از قسمت‌های تاریخ، وقتی به مرور اتفاقات فکر می‌کنیم، به بعضی نقاط سرنوشت‌ساز برمی‌خوریم، که بطور قطعی انسان‌هایی که در آن زمان و شرایط در حال رقم زدن این اتفاقات هستند از آن بی‌خبرند.
در همین زمان که Chopard رو به افول بود و André از پسران ناامید شده بود. ‌Karl Scheufele، که یک طلا فروش و ساعت‌ساز در آلمان بود، به این موضوع فکر می‌کرد که دیگر نمی‌خواهد به تامین کننده‌گان متکی باشد و دوست داشت شرکت خود را گسترش دهد. درست حدس زدید، او به خرید یک شرکت سوییسی فکر می‌کرد. چند آگهی در روزنامه‌های ژنو چاپ کرد و خود برای بررسی شرایط به ژنو رفت. او در ژنو با André ملاقات کرد. Karl Scheufele فهمیده بود این همان جواهریست که روزها به دنبال آن گشته بود، و André هم می‌دانست که Karl هدف بزرگی دارد.شاید به همین دلیل بود که عقد قرارداد فقط سی دقیقه طول کشید!

ولد دوباره Karl که در اوج جوانی بود، با Karin Ruf ازدواج کرد، پدر Karin که از سرمایه‌داران و کارآفرینان بزرگ آن زمان بود، حامی اصلی این زوج جوان و خوش ذوق شد. این حمایت باعث شد این زوج جوان و Chopard ارتباط خود را با مجموعه بسیار بسته ساعت‌سازان و طلاسازن سوییسی برقرار کنند و بعد از مدت کوتاهی خود آن‌ها وارد این مجموعه شدند. حالا Karl Scheufele روح جدیدی در زندگی خودش و از همه مهم‌تر در Chopard دمیده بود. Chopard یکی از آخرین شرکت‌های ساعت‌سازی و جواهرات است که توسط یک خانواده اداره می‌شود. از دهه 1980، فرزندان Karl و Karin نقش فعالی در شرکت داشتند. Caroline Scheufele و Karl صاحبان فعلی Chopard هستند.

فستیوال فیلم کن
در سال‌های آخر دهه نود و اوج پویایی هنری اروپا و هنر مدرن، Chopard قرارداد رسمی خود به عنوان شریک اصلی فستیوال کن را منعقد کرد. با طراحی مجدد Palme d’Or در سال 1998 توسط Caroline، نخل طلا به نمادی درخشان از داستان عشق تبدیل شده است که Chopard را با پُر زرق و برق‌ترین جشنواره فیلم جهان متحد می‌کند. اما Chopard باز هم، ذوق و سلیقه خود را به رخ می‌کشید. در بخش جوایز فستیوال کن، جایزه جدیدی تعریف شد به نام جایزه Chopard که به دو بازیگر زن و مرد جوان، که توسط داوران انتخاب می‌شوند، اهدا می‌شود. در توضیح این جایزه گفته شده است که هدف از آن ترویج خلاقیت در فیلم‌ها است.

مهمانی‌های پُر زرق و برقی که هر ساله Chopard در حاشیه فستیوال کن برگزار می‌کند، حسابی جای خود را در بین هنرمندان باز کرده است. به‌طوری که در چند دهه گذشته با سلبریتی‌ها و هنرمندان بزرگی همکاری‌های درخشانی داشته است. Charlize Theron، Sharon Stone و…، که همگی با Chopard درخشان روی فرش قرمز و میهمانی معروف Chopard تصاویر تاریخی را رقم زدند.
از خاص‌ترین تصویرهای تاریخی و تاثیرگذاری که در ذهن همه عاشقان مد مانده، تصویر Angelina Jolie در سال 2007 با یک لباس زرد و جذابیتی که همیشه مثال زدنی بوده است، که همچنان در بعضی محافل مد و زیبایی در مورد آن صحبت می‌شود.
Chopard هر سال جادویی در آستین دارد و شاید یکی دیگر از تصاویر به یادماندنی و تاریخی این رویداد Julia Roberts در سال 2016 بود، که با دکلته جذاب خود و گردنبند زمردش، پای برهنه بر روی فرش قرمز ظاهر شد.

در فستیوال کن ۲۰۲۱چه خبر؟
امسال Hôtel Martinez در کن میزبان میهمانی باشکوه Chopard بود. میزبان اصلی Karl Scheufele، جدیدترین مجموعه خود را به مهمانان ویژه خود اهدا کرد، میهمانانی مثل Bella Hadid، Isabelle Huppert و …

فرش قرمز فستیوال کن 2021
Caroline Scheufele، مانند کارگردانانی که در فستیوال فیلم کن جشن گرفتند، هر یک از مجموعه‌های خود را بر اساس روایتی تنظیم کرد که امسال الهام‌بخش مجموعه فرش قرمز 2021 «بهشت و طبیعت سرسبز مکان‌های اساطیری یا واقعی» بود. امسال با بازآفرینی باغ بهشت، 74 اثر به افتخار هفتاد و چهارمین دوره جشنواره، با الماس، الماس رنگی، زمرد، یاقوت کبود و یا سنگ‌های رنگی مزین شده و بیشتر روی طلا به شکل موجودات عرفانی شگفت‌انگیز ساخته شد.
در جشنواره کن 2021 فرنوش حمیدیان با جواهراتی از Chopard از جمله یک گردنبد یاقوت کلمبیایی بدون روغن، خوش درخشید. همچنین حضور مه‌لقا جابری مدل محبوب ایرانی را نیز شاهد بودیم. Sharon stone هم حضوری چشم‌نواز با جواهرات chopard داشت.

حضور پُر زرق و برق bella Hadid
Bella Hadid با لباسی سفید با دنباله حریری مشکی فوق‌العاده شیک و مدرنی در این فستیوال حضور پیدا کرد و با جواهرات برند Chopard به یکی از چهره‌های محبوب در فستیوال فیلم کن 2021 تبدیل شد. در یکی دیگر از شب‌ها Bella با لباس کوتاه مشکی و باز هم جواهراتی از برند chopard روی فرش قرمز ظاهر شد. در مراسمی هم او لباس مشکی از برند Schiaparelli را به همراه گردنبند بزرگ و خاص شبیه به ریه از برند Chopard پوشید که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.
این روزها شاید همه به این فکر کنند که فرش قرمز قسمت اصلی کار این کمپانی است و Chopard درگیر زرق و برق و برگزاری میهمانی‌ها و جذب سلبریتی‌ها است، اما برای Chopard هیچوقت اینگونه نبوده است. در واقع آن‌ها هیچوقت ریشه‌های خود را فراموش نکرده‌اند.
شهرت و کیفیت ساعت‌سازی Chopard سال به سال رو به افزایش بوده است و آن‌ها با تاسیس شرکت Fleurier که تمام قطعات حرکتیِ پیشرفته ساعت‌های خود را تولید می‌کنند، یک بار دیگر نشان دادند کیفیت برایشان حرف اول را می‌زند. آن‌ها همیشه سعی کردند بالاترین استانداردها را برای ساعت‌های خود رعایت کنند تا ثابت کنند که Chopard یک ساعتِ صد در صد ساخت سوییس است. یکی از همین استانداردها تاییده تست کرنومتر سوییس است «COSC»، که استاندارد زمان سنجی برتر و دقیق برای Chopard به ارمغان آورده است.

یک‌صد و پنجاهمین سالگرد
Chopard به دلیل توجه بالا در امر زیباشناسی و پرداختن به مسائل فنی از دیگر برندها متمایز شده است. در سال 2010 به مناسبت
یک‌صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس، Chopard یک مجموعه جدید به نام Animal World، مجموعه دنیای حیوانات ارائه کرد. این مجموعه شامل طرح‌های اصلی Caroline برای 150 قطعه منحصر به فرد با موضوع حیوانات است که شامل حیوانات از نقاط مختلف جهان است.

عشق در Chopard
Chopard با رونمایی Happy Hearts در روز Valentin بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها و دنیای مد قرار گرفت. Chopard با طراحی الماس‌های متحرک در هر دو طرف قلب‌ها در گردنبند‌ها و دستبند‌هایی که به واسطه حرکت دست و یا بدن، حرکت می‌کند، باعث خلق اثری ماندگار و همچنین چند برابر شدن ارزش این کلکسیون شد. طراحان این برند ادعا دارند در پشت هر طراحی کلکسیونی توسط آن‌ها دلیلی خاص وجود دارد و هر قطعه با زیبایی چشم‌نواز استثنایی‌اش پیامی خاص برای تقدیر از عشق و محبت یک زن است.

Mille Miglia
از اتفاقات مهم تاریخ Chopard، قرارداد با Mille Miglia برای اسپانسرینگ و ز‌مان‌نگهداری مسابقات رالی ماشین‌های کلاسیک بود. Chopard به پاس حضور در این مسابقات حدود صد ساعت طرح “Mille Miglia” را طراحی و تولید کرد، که هر ساله بصورت سنتی مدل‌های ویژه‌ای طراحی و می‌سازد.
مسابقات Mille Miglia یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی و لوکس ایتالیا بشمار می‌رود، که هر ساله با حضور خودروهای کلاسیک برگزار می‌شود. وقتی به تاریخچه این قرارداد نگاه می‌کنیم، علاقه شخصی Karl به ماشین‌های کلاسیک انکارناپذیر است. او بارها، خاص بودن و دقیق کار کردنِ ماشین‌های کلاسیک، که توسط کمپانی‌های بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند را به ساعت‌های مورد علاقه اش‌تشبیه کرده است. Chopard از اولین برندهای ساعت‌سازی در تاریخ بود که بصورت دوگانه، هم اسپانسر و هم زمان‌نگه‌دار، وارد این مسابقات شد.

Chopard همیشه نشان داده، که نگرشی رو به جلو دارد و از ایده‌پردازی، تکنولوژی و متریال جدید استقبال می‌کند، این نکته را با استناد به گواهی‌های ثبت اختراع این شرکت کامل می‌توانید متوجه شوید.
Chopard مثل بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و ثروتمند دنیا، به یک زمینه فعالیت راضی نبوده است. آن‌ها در زمینه تولید محصولات چرمی، نوشت‌افزار، ساعت‌های لوکسِ رومیزی، عینک، هدیه‌های بسیار لوکس و… فعالیت مستمری دارند. کمال‌گرایی و پیشرو بودن Chopard در زمینه‌های دیگر غیر از ساعت هم بسیار مشهود است، جایی که کیفیت فدای کمیت و طراحی نمی‌شود.
قطعاً Chopard فصل جدیدی در تاریخ خود می‌نویسد و قاطعانه عزم خود را برای فعالیت در جهت تجمل‌گرایی مدنی که هم برای انسان‌ها و هم برای محیط زیست احترام قائل است، اعلام کرده است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید