در بخش فشن ما سعی داریم به زبان ساده به شما بگوییم که چگونه با درست لباس پوشیدن ظاهرتان را تغییر دهید. چون اگر بد لباس بپوشید همه لباستان را به خاطر می‌آورند؛ اما اگر خوب لباس بپوشید خودتان نیز در یاد و خاطره دیگران باقی می‌مانید. خانم‌ها تصور می‌کنند که برای دیده شدن باید ظاهر پیچیده و شلوغی داشته باشند یا پول زیادی خرج کنند؛ اما در واقع این‌طور نیست. به قول کوکو شنل هیچ چیز به اندازه‌ یک لباس پر زرق و برق سن یک زن را بالا نمی‌برد. کوکو به نوعی بنیان‌گذار این سبک است. او بود که برای اولین بار به طور جسورانه‌ای شلوار پوشیدن برای زنان در اروپا را مد کرد و دامن‌های پف‌دار با بالاتنه تنگ را از چشم انداخت. کوکو معتقد بود زنان باید لباس راحتی بپوشند که نماینده‌ ظرافت زنانه‌ آنان نیز باشد. به شما خواهیم گفت که چگونه با لباس می‌توانید مانند مگان مارکل و کیت میدلتون عروس‌های سلطنتی انگلستان، رانیا عبدالله ملکه‌ اردن و ملانیا ترامپ، آرام، شیک، بالغ، زیبا و با اعتماد به نفس به نظر بیایید. با استایل Sophisticated همراه ما باشید تا تنها با رعایت چند نکته‌ ساده بیشتر به چشم بیایید. این استایل تنها به شرکت و محل کارتان محدود نمی‌شود و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های آخر هفته نیز بسیار منحصر به فرد است. هدف این استایل اضافه کردن حس وقار و شیک پوشی به شخصیت شماست.

قدم‌هایی برای ساخت استایل Sophisticated
• مو و آرایش صورت بخشی از استایل شما هستند و اتفاقاً در این سبک هم بسیار اهمیت دارند. آرایش پوست و نحوه‌ آراستن موی شما باید انعکاس دهنده‌ شادابی و نشاط باشد. پوست باید صاف و یکدست باشد. همه چیز در اوج ظرافت، طبیعی به نظر می‌رسد. در این سبک موها معمولاً باز و صاف هستند و گاهی انتهای مو با بیگودی حالت داده می‌شود.

• ناخن‌ها باید کوتاه باشند و رنگ لاک نیز معمولاً خنثی و لطیف است. فرنچ ناخن می‌تواند به انتقال حس شیک بودن شما کمک کند. فرم ناختان را نیز گرد یا مربعی انتخاب کنید.

• به بدنتان آگاه شوید! بله باید صاف بایستید و سرتان بالا باشد. قوز نکنید؛‌ زیرا اگر بهترین لباس‌ها را هم بپوشید چیزی درست نخواهد شد. صاف ایستادن و صاف راه رفتن اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

• اکسسوری‌ها نقش مهمی در استایل Sophisticated دارند. جواهراتی که برای تکمیل این استایل استفاده می‌شوند غالباً  ظریف هستند. می‌توانید چند گردن‌بند بیاندازید که طول زنجیر و ابعاد پلاک آن‌ها با هم متفاوت است. البته حواستان باشد که زیاد شلوغ کاری نکنید. دستبند و ساعتتان را نیز ساده انتخاب کنید.

• رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری، کرم و بژ رنگ‌های اصلی استایل شما خواهند بود. اگر می‌خواهید از رنگ دیگری استفاده کنید حتماً به روان‌شناسی آن رنگ فکر کنید و از خودتان بپرسید که آیا این رنگ با وقار هست یا خیر؟ برای مثال سرمه‌ای، زرشکی، خردلی، سبز یشمی و… حس سنگین بودن را منتقل می‌کنند.

• کمربند می‌تواند یک تفاوت عظیم در پوشش شما ایجاد کند. امسال کمربند‌هایی با سگک گوچی در استایل‌ خانم‌ها و آقایون به یک ترند تبدیل شدند. اگر کمربند سگک‌دار را دوست ندارید، می‌توانید انواع معمولی و باریک را انتخاب کنید.

• در این استایل نمی‌توانید از شلوار جین‌های آبی استفاده کنید، چون ظاهر شما را راحت و خودمانی نشان می‌دهد. اما اگر کت سفید یا مشکی دارید، می‌توانید یک شلوار جین سفید یا مشکی با آن بپوشید. اگر دامن می‌پوشید حتماً جوراب شلواری بی‌رنگ یا مشکی پا کنید.

• کفش پاشنه بلند در این استایل از الزامات است. شاید شما با آن‌ها راحت نباشید، اما آن‌ها فرم بدن و استایلتان را بسیار زیبا می‌کنند و عضلات پشت ‌پایتان را برجسته‌تر نشان می‌دهند. کفش‌های پاشنه بلند با مدل‌های عجیب و غریب را انتخاب نکنید.

• مهم‌ترین آیتم کت است! در این استایل کت‌های کلاسیک و نیمه کلاسیکِ کوتاه و شلوار، کت بلند و شلوار و البته کت و دامن بسیار کاربرد زیادی دارند. در فصل تابستان و بهار می‌توانید زیر کت شومیز بپوشید و در فصل سرد از یک بافتنی یقه هفت یا یقه اسکی استفاده کنید. اگر کت‌تان دکمه‌ طلایی داشته باشد، به سبک و سیاق این استایل نزدیک‌تر است. همچنین در این استایل بیشتر از دو لایه لباس وجود ندارد.

• بافت لباس‌هایی که استفاده می‌کنید باید نرم، ظریف و ساده باشد. پارچه‌ای با طرح‌های پیچیده به کارتان نخواهند آمد. ابریشم، مخمل و کتان بیشترین هماهنگی را با این سبک دارند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید