طرفدار دریا، رنگ آبی و آرامش هستید؟‌ می‌خواهید حس، انرژی و آرامش ساحل همیشه همراه شما باشد؟ می‌توانید با دکوراسیون ساحلی یا Coastal این حس را در خانه ایجاد کنید و تنش و استرس روزانه را از خود دور کنید. آرامش، جوهره اصلی این چیدمان مینیمال و ساده است. در واقع قرار است دقیقاً حس رفتن به ساحل را داشته باشید. برای اجرای این دکور به رنگ سفید و شنی و پالت رنگی از سبز تا آبی بسیار روشن نیاز دارید. سفید رنگ غالب است و سبزهای این پالت از رنگ جلبک‌های دریایی الهام گرفته شده‌اند. به صورت محدود می‌توانید از کرم و طلایی برای کامل کردن این رنگ‌ها کمک بگیرید. نور طبیعی خورشید به این رنگ‌های ساده و طبیعی معنا می‌دهند. ایده‌ طراحی ساحلی بدون استفاده از تزئینات طبیعی بی‌معنا و ناقص است؛ پس تا می‌توانید از اضافه کردن وسایل مصنوعی دوری کنید.

اتاق نشیمن
اتاق نشیمن اصولاً بزرگ‌ترین و پرکاربردترین اتاق خانه است. برای این اتاق از مبلمانی با رنگ آبی یا شنی استفاده کنید. اگر می‌توانید مبل را تمیز نگه دارید و فرزند خردسال در منزل ندارید، می‌توانید حتی به مبلمان رنگ سفید هم فکر کنید. اگر حس می‌کنید که این رنگ مبل بی‌حس و کسالت‌بار است، روی آن را با کوسن‌های سبز آبی از جنس مخمل پر کنید. حتی می‌توانید از پارچه‌هایی با الگوهای ماهی و صدف استفاده کنید. در این دکوراسیون به نور زیاد به خصوص نور طبیعی آفتاب نیاز است؛ پس زیاد به فکر پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌های خیلی ضخیم نباشید. حتی می‌توانید پنجره‌ها را با پرده‌های حصیری یا بامبو بپوشانید. پارکت‌ها می‌توانند سفید با رگه‌های خاکستری یا شنی باشند تا حس طبیعت و ساحل را القا کنند. اگر می‌خواهید از فرش استفاده کنید باید رنگ‌های طبیعی از پالت آبی و کرم داشته باشند. آویختن عکس‌های زیبا از دریا و ساحل می‌تواند کامل کننده‌ این دکور باشد.

اتاق ‌خواب
اتاق خواب مرکز آرامش است. ملحفه‌ها بهتر است از رنگ سفید باشند و روی تخت با بالش‌های آبی و سفید یا سبزآبی پُر شوند. تا می‌توانید از شلوغ کردن فضا و خارج شدن از پالت رنگ مخصوص این دکوراسیون خودداری کنید. می‌توانید برای روتختی از اسانس اقیانوس استفاده کنید. ورود نور طبیعی به اتاق را فراموش نکنید. روتختی و بالشت‌ها می‌توانند از پارچه‌هایی با الگوی گیاهان گرمسیری باشند. روی دیوار چند تابلو با طرح‌های الهام گرفته از دریا و موجودات دریایی نصب کنید. می‌توانید داخل یک سینی کمی شن سفید بریزید و لوازم بهداشتی و یا اکسسوری‌های خودتان را روی آن‌ها بچینید و بعد با صدف‌های طبیعی آن را تزیین کنید.

حمام و سرویس بهداشتی
مانند هر فضای دیگری در خانه، سرویس بهداشتی و حمام هم باید فضای آرامش‌بخشی داشته باشند. حمام سفید با کاشی‌های آبی کم‌‌رنگ اوج آرامش را نشان می‌دهند و به شما حس حضور در اسپا را خواهند داد. برای قفسه‌ها به دنبال چوب‌های احیا شده بروید و اگر تخته‌ها خیلی مستهلک بودند آن‌ها را با رنگ سفید یا آبی آسمانی رنگ کنید. اضافه کردن آینه‌ای بزرگ به این فضا، نور را چندین برابر می‌کند. می‌توانید آینه‌های گرد با دور طلایی بخرید که بیشتر حس پنجره‌های کشتی را تداعی کنند. همچنین می‌توانید کف سرویس بهداشتی و حمام را با سنگ‌های طبیعی بپوشانید تا طبیعت را زیر پاهای خودتان احساس کنید. توجه کنید که همه چیز در سرویس بهداشتی و حمام باید حس تمیزی و بوی اقیانوس و دریا بدهد. چند شمع و خوش‌بو کننده یا اسانس دریا هم برای این فضا تهیه کنید. سبدهای حصیری انتخاب خوبی برای لباس‌های کثیف، حوله‌ها، وسایل بهداشتی و… خواهند بود.

آشپزخانه
اگر آشپزخانه‌ جزیره‌ای دارید و یا میز غذاخوری شما در آشپزخانه است، حتماً سراغ انتخاب میز و تخته‌های چوبی بروید. اگر از چوب‌های احیا شده طبیعی استفاده کنید نمای میز زیباتر خواهد شد. تصویر یک رستوران ساحلی با نیمکت‌های جذاب را ایجاد کنید. انتخاب لوکس‌تر می‌تواند مرمر سفید باشد. کابینت‌ها را به رنگ آبی آسمانی، خاکستری یا سفید انتخاب کنید و برای بیشتر کردن جلوه‌ آن‌ها می‌توانید از دستگیره‌های طلایی یا مسی استفاده کنید. شیرآلات هم می‌توانند طلایی یا مسی باشند. به کار بردن کاشی‌های سفید و آبی این صحنه را کامل‌تر می‌کنند. از آنجایی که هیچ آشپزخانه‌ای بدون نور کامل نیست، یک لوستر الهام گرفته از فانوس دریایی به فضا بیافزایید. ظرف و ظروف می‌توانند از شیشه‌های دست ساز آبی آسمانی و سبز باشند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید