تعداد استعداد‌های موسیقی و خواننده‌ها در سرتاسر دنیا بسیار زیاد است و هر روز استعدادی جدید ظهور می‌کند. در این آشفته بازار دنیای موسیقی چگونه می‌توان گفت چه کسی بهتر از دیگران است؟‌ بخشی از انتخاب موسیقی‌های خوب به سلیقه‌ شنیداری افراد باز می‌گردد و بخشی نیز به موارد فنی. تشخیص سطح کیفیت و زیبایی یک قطعه‌ موسیقی از افرادی که در موسیقی سررشته ندارند، ساخته نیست. این مسئولیت بزرگ و تخصصی را موسسه‌ای آمریکایی بر عهده گرفته است. هر سال در مراسمی به نام گرمی که از سوی این موسسه برگزار می‌شود، بهترین‌های موسیقی به دنیا معرفی می‌شوند. با این متن همراه باشید تا مراسم گرمی را بیشتر بشناسید.

جایزه‌ گرمی چیست؟

جایزه‌ گرمی در صنعت موسیقی (انگلیسی زبان و لاتین) شبیه به جایزه‌ اسکار برای فیلم‌ها است. این مراسم برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ میلادی برگزار شد. مراسم گرمی را موسسه‌ آمریکایی
National Academy of Recording Arts and Sciences برگزار می‌کند، که به اختصار به آن آکادمی ضبط می‌گویند. گرمی تنها مختص خواننده‌ها نیست و به برترین‌ موسیقی‌دانان، نوازندگان، مهندسان صدا، ترانه سرایان و هر کسی که به موسیقی مربوط است، اهدا می‌شود. جایزه‌ گرمی شبیه یک گرامافون است، به همین دلیل این مراسم به گرمی معروف شد.

جشن گرمی ۲۰۱۸ کی برگزار می‌شود؟

گرمی ۲۰۱۸ به دلیل همزمانی با مسابقات المپیک زمستانی در ماه فوریه برگزار خواهد شد. این شصت و یکمین باری است که گرمی برگزار می‌شود. می‌توانید مراسم را در ۱۰ فوریه ۲۰۱۹ به صورت زنده از شبکه‌ CBS تماشا کنید. این بزرگترین رویداد موسیقی دنیا است.

نامزد‌های گرمی 2018

یکی از نامزدهای بهترین تک آهنگ امسال I LIKE IT از کاردی-بی، بد بانی و جی بالوین است، که البته در بخش بهترین آلبوم سال نیز کاردی-بی با آلبوم INVASION OF PRIVACY نامزد شده است. جایزه‌ گرمی برای ۸۴ دسته‌بندی مختلف از جمله بهترین خواننده‌‌ جدید سال، بهترین موسیقی فیلم سال، بهترین وکال‌‌های سبک‌های مختلف، بهترین اجرای سبک‌های مختلف، بهترین اجرای اپرا، بهترین تنظیم آهنگ، بهترین ترانه، بهترین آلبوم بچه‌ها، بهترین رقص موزیک ویدئو و… اهدا می‌شود. لیست کامل نامزدهای گرمی را می‌توانید در سایت گرمی به آدرس www.grammy.com مشاهده کنید.

رکورد داران گرمی

کانیه وست همسر کیم کارداشیان و جی زی همسر بیانسه تاکنون ۲۱ بار جایزه گرمی را برنده شدند. مایکل جکسون تا زمان حیاتش ۲۰ بار جایزه‌ گرمی را برد و اگر زنده می‌ماند حتماً رکورد دار می‌شد. بیانسه نیز ۲۲ بار تندیس گرمی را به دست گرفته است. الیسون کراوس ۴۷ ساله که از ۱۴ سالگی استعدادش کشف شد، ۲۷ بار جایزه‌ گرمی را برده‌ است و در حال حاضر در بین خوانندگان زن رکورد‌ دار است. خواننده‌ محبوب بریتانیـایی، ادل نیز ۲۰ بار گرمی را برده است. رکورددار بیشترین تعداد گـرمی در تاریخ گئورگ سالتـی است. او رهبـر ارکستر سمفــونی مجارستـانی-بریتانیایی بود که تا قبل از مرگش 31 بار جایزه گرمی را برد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید