فیلم سینمایی ترانه‌ عاشقانه‌ای برایم بخوان (Bana bir ask sarkisi söyle) محصول مشترک کشور ایران و ترکیه اکران شد. این فیلم سینمایی که ۹ فروردین ۲۹ مارچ در ترکیه در سینمای مرکز خرید کانیون روی پرده رفت، فیلمی در ژانر اجتماعی عاشقانه است. این فیلم کمتر از 1 ماه دیگر در ایران نیز اکران خواهد شد. دو شرکت Green cut و Artiz evi به طور مشترک مسئولیت ساخت این فیلم را بر عهده داشتند. بیشتر صحنه‌های این فیلم در ترکیه فیلم‌برداری شده‌اند. این اثر اولین فیلم سینمایی مشترک بین دو کشور پس از حدود ۴۵ سال است.

فیلم درباره‌ داستان عاشقانه‌ای است که بین دو فرهنگ اتفاق می‌افتد. پسری خوش صدا به نام امره به همراه دوست صمیمی‌‌اش هاکان در کار توزیع غذا هستند. امره پسر خوش قلبی است و گاهی برای اجرای موسیقی برای بچه‌های پرورشگاهی به آنجا می‌رود تا آن‌ها را خوشحال کند. هاکان فیلمی از اجرای امره در اینترنت پخش می‌کند و او حسابی معروف می‌شود. دختری به نام آیلا که تهیه‌کننده‌ تلویزیونی است، امره را پشتیبانی می‌کند تا خواننده‌ای معروف شود و بعد از مدتی عاشق او می‌شود؛ اما بعداً متوجه می‌شود که امره عاشق او نیست و این عشق یک طرفه است.
در همین زمان دلارا و حامد که خواهر و برادری ایرانی هستند به استانبول می‌آیند. آن‌ها قصد دارند کارخانه‌ای در این شهر تاسیس کنند تا کسب و کار خانوادگی خود را گسترش دهند. مکانی که برای تاسیس کارخانه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، همان محل فعلی پرورشگاه است. امره نمی‌خواهد پرورشگاه خراب شود، زیرا او دوست ندارد بچه‌های یتیم سرگردان شوند. در این بین امره و دلارا با هم آشنا می‌شوند و اتفاقات جذاب و عاشقانه فیلم رخ می‌دهند. این داستان گویای این است که عشق می‌تواند تنها با نگاه جان بگیرد.

پژمان بازغی، افسانه پاکرو، آیتک جاویدنژاد، یوسف چیم (Yusuf Çim)، هازال تورسان (Hazal Türesan)، علی بورک جیلان (Ali Burak Ceylan)، الیف ارول (Elif Erol)، آیشن اینجی (Aysen inci) و خواننده‌ آذربایجانی معروف اینستاگرامی چناره ملک‌زاده (Çinarə Məlikzadə) از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. مهرداد غفارزاده، کارگردانی و امیر شهاب رضویان تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشتند. سارا احمدی و امید روحانی از سرمایه‌گذاران این فیلم هستند.
داستان و دیالوگ‌ها نیز توسط گروهی متشکل از ایران و ترکیه نوشته شده‌اند. این گروه متشکل از مهرداد غفارزاده، اکبر روح، Serac Baycan، Pelin karamehmetoglu هستند. مهرداد غفارزاده اخیراً اعلام کرده است که باز هم قصد ساخت فیلم دیگری در ترکیه را دارد و در حال کار کردن روی سناریوی آن است. تمام عوامل از همکاری در این پروژه و تجربه‌هایی که کسب کرده‌اند اظهار خوشحالی کردند. غفارزاده علت ساخت فیلم‌های مشترک مانند این فیلم را علاقه‌ ایرانی‌ها به فیلم‌های ترکیه‌ای و بازیگران ترک اعلام کرده است. سه ترانه‌ ترکی زیبا برای این فیلم ساخته شده است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید