سبک و استایل خیابانی (Street Style) همیشه وجود داشته است؛‌ اما از دهه 50 میلادی مورد توجه قرار گرفت. در واقع این سبک همیشه در پوشش خارج از منزل مردم دیده می شد؛ اما در قرن بیستم برخورد آگاهانه تری با آن شد و با سبک های مختلف هنری آمیخته شد.

تاریخچه استایل خیابانی

زادگاه استایل خیابانی، خیابان های لندن و فرهنگ فردگرایِ انگلیسی است. تاریخ تولدش نیز مربوط به بعد از جنگ جهانی دوم است. زمانی که آتش جنگ فروکش کرد، تقاضا برای پرداختن به سلایق شخصی در افراد شعله ور شد. در دوران پسا‌جنگ، فرد و هویتش پررنگ و اهمیت به مسائل اجتماعی کم رنگ تر شدند.

کشورهایی مانند ایتالیا، آمریکا، ژاپن، فرانسه و انگلستان که فردگرایی در آن ها زیاد است، برای دوست داران استایل خیابانی مانند بهشت است. اگر در شهرهای اصلی (لندن، میلان، نیویورک و…) یکی از این کشورها زندگی می‌کنید، شانس تماشای فشن شوهای زنده در خیابان ها را خواهید داشت.

سبک و استایل خیابانی در کشور هند نیز به خاطر افزایش نفوذ و فعالیت سینمای بالیوود در حال ارتقا است. جالب است که هر شهر و کشوری سبک خیابانی خودش را دارد و هیچ چیز در این سبک تکراری و خسته کننده نمی شود.

استایل خیابانی چیست

این سبک نوعی شخصی سازی در پوشش و عدم پیروی از تِرندها و موج های دنیای مد است. استایل خیابانی روش خلاقانه به معنی پوشیدن هر چه دلتان می‌خواهد نیست. اگر به حد کافی به این سبک توجه کنید، می توانید تیپ چشم گیری برای خودتان خلق کنید.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، طرفداران اصلی این سبک هستند. آن ها خودشان سبک شان را می سازند؛ سبکی که نشان دهنده‌ هویت آن هاست. طراحان فشن نیز معتقدند که آن هایی که جسارت ساختن سبک استایل خودشان را دارند، الگوهای الهام بخشی برای دنیای فشن هستند.

استایل خیابانی چیست

بهترین استایل خیابانی

الگوی خاصی برای بهترین سبک و استایل خیابانی وجود ندارد. تصور کنید کودکی هستید که هزاران تکه‌‌ LEGO پیش رویش ریخته شده است و یا یک جعبه مداد رنگی با رنگ های نامحدود به او داده اند. هر کاری که دلتان می خواهد بکنید.

دست خود را باز بگذارید تا هر چه می خواهید بسازید. تکه های مختلف لباس را در کنار هم تصور کنید و استایل هنری جدید خلق کنید. اگر لازم بود از بلاگر‌های مد و فشن در شبکه های اجتماعی ایده بگیرید؛‌ اما دقیقاً از آن ها تقلید نکنید.

کمد لباس های تان را خالی کنید و لباس هایی که تا به حال با هم نپوشیده اید را با هم امتحان کنید. بعد آن ها را کنار هم قرار دهید تا یادتان باشد که این ست‌ ها را بعداً با هم بپوشید. حتی به کفش، کیف، سبک آرایش و اکسسوری ها نیز توجه کنید. با خودتان فکر کنید که چه چیزی با چه چیزی هم خوانی بیشتری دارد.

بهترین استایل خیابانی

فشن استایل خیابانی

از آنجا که در سبک خیابانی قواعد سخت گیرانه‌ای وجود ندارند، هر کسی که ذوقی برای کنارهم قرار دادن لباس هایش داشته باشد می تواند به عنوان طراح لباس خود یا دیگران در آن فعالیت کند. یکی از دلایل رشد کمی و کیفی بلاگرهای حوزه‌ مد و فشن نیز همین موضوع است. شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام یک شتاب دهنده پر‌قدرت برای فشن بلاگرهایی بود که روی استایل خیابانی کار می کنند. آن ها لباس های سبک خودشان را می پوشند و برای عکاسی به گوشه و کنار خیابان ها، رستوران ها، مراکز خرید و محله های شهر سرمی زنند.

برخی از آن ها جلو دوربین می آیند و ایده هایشان برای ست کردن لباس ها را در فیلمی چند دقیقه ای به نمایش می گذارند. فراموش نکنید که سبک خیابانی برای همه‌ افراد بسیار کاربردی است؛ زیرا همه ما برای پوشش روزانه‌ خارج از خانه‌ خود به دنبال ایده های متفاوت برای خاص به نظر رسیدن هستیم.

حتما بخوانید  استایل Whimsical (ویمسیکال)

استایل خیابانی مردانه

بیشتر مردان تمایل دارند سراغ لباس های کلاسیک بروند: شلوار جین، تیشرت و یک جفت کفش کتانی جذاب؛ اما گزینه های بهتری هم وجود دارد تا استایل خیابانی مردانه شما را جذاب تر کنید. امتحان کنید و کشف کنید چه چیزی برای شما بهتر است.

شما می توانید به معنای واقعی کلمه، آنچه که می خواهید را بپوشید. بسته به مقصد و موقعیتی که در روز دارید، می توان استایل خیابانی را انتخاب کرد. این کار شما را با کار دشواری روبرو می‌ کند که بفهمید چه چیزی بپوشید تا در نهایت به استایل خیابانی مردانه خود برسید.

فشن استایل خیابانی

استایل خیابانی دخترانه

اگر می‌ خواهید به شلوار جین های خود را استراحت دهید، پوشیدن دامن در هر شرایط و آب و هوایی، بهترین گزینه است. پوشیدن دامن های کوتاه در تابستان لذت بخش تر است؛ اما جوراب شلواری در هوای سردتر هم می تواند استایل خیابانی با دامن را برایتان کامل کند.

حتما بخوانید  ضروری ترین اقلام کمد آقایان و خانم های خوش استایل چیست؟ + 10 آیتم جذاب

همچنین دامن های بلندتر را می توان در تمام طول سال پوشید و با چکمه یا صندل ست کرد. تیشرت یا بلوز با دامن، یکی از استایل های شیک خیابانی است. بحث در مورد شیک بودن یا نبودن شلوار جین تا حدی بیهوده خواهد بود. خب، وقتی می توانید برای یک استایل خیابانی دخترانه دامن بپوشید، چرا شلوار بپوشید؟

استایل خیابانی دخترانه

جدیدترین استایل خیابانی

دیوید بکام یکی از چهره های تاثیرگذار ورزشی است که لباس های راحت ورزشی را به طور گسترده وارد سبک خیابانی کرد. در کنار او کانیه وست و ریحانا نیز نقش های پررنگی در این جریان ها داشتند.

ورزش و لباس های ورزشی در سبک خیابانی جایگاه خاصی دارند. بسیاری از ورزشکاران معروف در سبک خیابانی پیشرو هستند. جالب است بدانید که ورزش خیابانی اسکیت به طور بسیار خاصی روی سبک خیابانی تاثیرگذار بوده است.

تا به حال به لباس های اسکیت برد بازها دقت کرده اید؟ آن ها دقیقاً سبکی که دلشان می خواهد را دارند و پیروی مد خاصی نیستند. اگر کلید واژه‌ Street Style را در پینترست جست و جو کنید، به نتایج زیبایی می رسید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید