مردم دو دیدگاه مختلف درباره ماشین های تسلا دارند. تسلا برای ثروتمندان، اسباب بازی های فانتزی می‌سازد یا اینکه قصد دارد دنیا رانجات دهد. شرکت تسلا از زمان تأسیس و به لطف پیشرفت هایش در صنعت خودرو و تلاش هایش در زمینه انرژی پاک، همیشه سرفصل اخباربوده است. این شرکت کارآمدترین فناوری های خورشیدی، سیستم های ذخیره انرژی و وسایل نقلیه الکتریکی را طراحی، تولید و به فروش می رساند. این خدمات به مشتریان این امکان را می‌دهد که انرژی را به روشی پایدارتر تولید و مصرف کنند.

تسلا ماشین ساخت کجاست

تسلا از نظر تاریخی به دلیل مشارکت قابل توجه خود در مهندسی برق و علوم مورد توجه است. محصولات شرکت تسلا امیدوار است که با تولیدات خود، جهان سریع تر به انرژی پایدار منتقل شود. احتمالاً همه بنیانگذار شرکت تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، یعنی ایلان ماسک را می شناسند؛ اما او این شرکت را تاسیس نکرد.

تسلا در سال 2003 توسط مهندسان Martin Eberhard و Marc Tarpenning در تأسیس شد. نام این شرکت به خاطر ادایاحترام به مخترع و مهندس بزرگ، Nikola Tesla انتخاب شده است. ابتدا Tesla Motors نام داشت؛ اما در سال 2017 به تسلاتغییر کرد.

ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا در سال 2004 بود و در ازای 6.5 میلیون دلار، به بزرگترین سهامدار شرکت تبدیل شد. او کنترل بیشتری بر تسلا در سال های بعد به عهده گرفت و در سال 2008 مدیر عامل شرکت شد. در سال 2014 به دلیل ناامنی های مالی، این شرکت به ایلان ماسک واگذار شد که در مدت کوتاهی باعث موفقیت شرکت شد.

شرکت تسلا

شرکت تسلا چیست

تسلا افتخارات زیادی را در اختیار دارد. برای مثال اولین ماشین تمام برقی ممتاز را طراحی کرد و در حال توسعه مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه خود است که هنوز به بازارعرضه نشده است. اگرچه تسلا هنوز در مقایسه با خودروسازانی مانند Ford و Toyota کوچک است؛ اما به سرعت درحال افزایش تولید است.

حتما بخوانید  بیوگرافی و تاریخچه برند مازراتی + خودرو های محبوب این برند

تسلا در حال حاضر با ارزش نزدیک به 583 میلیارد دلار، جایگاه شماره یک را در صنعت خودروسازی جهان دارد. ایلان ماسک در سال 2009 بر عرضه بهترین ماشین تسلا و اولین خودروی تجاری موجود یعنی رودستر «Roadster» نظارت کرد. با این خودرو، تسلا به چیزی دست یافت که هیچ شرکتی تاکنون نداشته است. آن‌ها یک خودروی کاملاً الکتریکی تولید کردند که می توانست نیازهای مصرف‌کننده را برآورده کند.

ماشین ضد ضربه تسلا

این شرکت بیشتر به خاطر ساخت خودروهای بسیار خوب و کم مصرف شهرت یافته است. در واقع تسلا معتقد است که یک اکوسیستم انرژی پایدار ایجاد می‌کند. از این رو محصولات منحصر به فردی برای صرفه جویی در انرژی را مانند سقف های خورشیدی کم هزینه،پاوروال و پاورپک هم تولید می‌کند. بنابراین کاربران را قادر می‌سازد تولید و مصرف انرژی تجدیدپذیر را مدیریت کنند.

این اختراعات فقط به انرژی خورشیدی برای شارژ مجدد لوازم خانگی نیاز دارند. تسلا دائماً از سوی اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه،به خاطر ایمنی خودروهای خود تقدیر می‌شود. در حال حاضر ماشین تسلا مدل s ایمن ترین خودرو در بازار در نظر گرفته شده است. این خودرو تقریبا تخریب ناپذیر است و به دلیل باتری های سنگین آن، غیرممکن است واژگون شود. ایلان ماسک و سایر مهندسان قصد دارند صنعت خودرو را نه تنها با بهره وری انرژی، بلکه با ایمنی سرنشینان هم متحول کنند.

ماشین های شرکت تسلا

ماشین تسلا بدون راننده

تسلا بیانیه ماموریت خود را منتشر کرد: «مأموریت تسلا انتقال سریعتر جهان به انرژی پایدار است». پس از آن تمام شرکت ها می‌توانند از طراحی و ویژگی های تسلا استفاده کنند و استفاده از آن‌ها برای سایر خودروسازان رایگان است. Elon Musk در یک وبلاگ از وبسایت این شرکت، نوشت: «تسلا چندین حق ثبت اختراع خود را حذف کرده و برای پیشرفت فناوری خودروهای الکتریکی،آن‌ها را در دسترس عموم قرار داده است

در فوریه سال 2018، ایلان ماسک یک ماشین تسلا بدون سرنشین Roadster قرمز گیلاسی را با یک ماکت در صندلی راننده به مدارفرستاد. چیزی که برخی از مردم ممکن است ندانند، این است که SpaceX در سال 2002 تاسیس شد. این شرکت در سال 2010 تنهاشرکت خصوصی قادر به بازگرداندن یک فضاپیما از مدار به زمین بود.

بهترین خودرو های شرکت تسلا

قیمت تسلا مدل ۳ از حدود 32000 دلار شروع می‌شود. البته این قیمت ممکن است برای برخی مقرون به صرفه نباشد؛ اما در مقایسه باسایر خودروهای لوکس بسیار به صرفه است. اگرچه قیمت اولیه خیلی زیاد نیست؛ اما مشتریان می‌توانند گزینه هایی را از جمله تجهیزات ماشین تسلا رانندگی خودکار با همان Autopilot را اضافه کنند که ارزش ماشین تسلا برقی را افزایش می‌دهد.

Roadster tesla 2020 رکورد سریع ترین خودروی برقی جهان را با شتاب، برد و عملکرد بی‌نظیر در اختیار دارد. این خودرو می‌تواند شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 1.9 ثانیه، 0 تا 100 مایل در ساعت را در 4.2 ثانیه، سرعت یک چهارم مایل کامل را در 8.9 ثانیه وحداکثر سرعت بیش از 250 مایل در ساعت را طی کند.

ماشین های برقی تسلا

طراحی ماشین های شرکت تسلا

برای خرید جدیدترین ماشین تسلا، باید آن را پیش خرید کنید. شما با استودیوی طراحی شروع می کنید و یک تسلا می سازید که متناسب با خواسته ها و نیازهایتان باشد. هنگامی که تسلای شما ساخته شد، برای تحویل به نزدیکترین مرکز خدمات ارسال می‌شود. بخش مهم این است که اگر نزدیکترین مرکز خدمات در 160 مایل یا دورتر باشد، وسیله نقلیه شما می‌تواند مستقیماً به خانه یا محل کارشما ارسال شود.

خودروهای تسلا شباهت زیادی به دستگاه های روزانه شما مانند لپ تاپ و تلفن همراه دارند. این وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند درست مانند لپ تاپ شما وارد حالت خواب شوند. همچنین به روزرسانی های نرم افزاری هم مانند تلفن های همراه ارائه می‌شود.

ماشین تسلا برقی

چه کسی فکر می‌کرد که روزی یک وسیله نقلیه «سبز» خواهیم داشت؟ ماشین تسلا برقی استانداردهای کیفیت هوا را با سیستم فیلتراسیون HEPA خود حفظ می‌کنند. این سیستم تصفیه کننده و نصب شده در خودروهای برقی، در جلوگیری از ورود هوای آلوده بیرونی (حاوی باکتری‌ها، گرده‌ها و غیره) به داخل کابین و تمیز کردن منظم هوای داخل خودرو مهارت دارد. ماشین تسلا مدل s داراییک صفحه نمایش لمسی عظیم 17 اینچی است که به عنوان پنل کنترل برای رانندگی، موسیقی و هر چیز دیگری که نیاز دارید عملی کند.

تسلا در سال 2019 حالت سگ را روی خودروهای خود معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد دمای کابین را تنظیم کنید تا سگ خود را درزمانی که از ماشین دور هستید راحت نگه دارد. در این حالت، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، پیامی را برای عابران پخش می‌کند و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که حیوان خانگی سالم است. ‌قابل ذکر است که این ویژگی شامل هر دو حالت سرمایش و گرمایش است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید