چهره جذاب و بدن متناسب، موفقیت در مدلینگ را تضمین نمی‌کند

حمیدرضا باقری مدل ایرانی متولد تهران با قد ۱۹۰ سانتی‌متر، وزن ۸۳ کیلوگرم و چشمان قهوه‌ای رنگ است. او 5 سال است که در تهران و دبی در شاخه‌های Fitness، Commercial و Catwalk فعالیت می‌کند. حمیدرضا لیسانس صنایع دارد، اما وقتی به صورت موقتی در یک فروشگاه پوشاک مشغول به کار شد به خاطر استایلش مورد توجه قرار گرفت و وارد حوزه مدلینگ شد. این کار اعتماد به نفسش را افزایش داد و زمینه فعالیت حرفه‌ای او فراهم شد. می‌توانید این مدل ایرانی را در اینستگرام به آدرس hamid_bagherii پیدا کنید.

وقتی اطرافیان متوجه شدند که شما قصد مدل شدن دارید، چه واکنشی داشتند؟
طبیعتاً شروع هر فعالیت یا ایده‌ای همیشه یک سری موافق و یک سری مخالف دارد، در مورد من هم استثنا وجود نداشت. دوستان نزدیکم بسیار مرا تشویق می‌کردند و همیشه حمایت آن‌ها را داشتم. یک عده هم شاید به دلیل جا نیفتادن این فعالیت در آن زمان، انرژی منفی به من می‌دادند، حتی وقتی می‌گفتم که می‌خواهم به صورت حرفه‌ای مدل شوم، با تمسخر با موضوع برخورد می‌کردند.

در ایران و خارج از ایران چه همکاری‌های حرفه‌ای داشتید؟
در ایران تجربه ارزشمند همکاری با بسیاری از عکاسان و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای را داشتم و علاوه بر این‌ها چندین بار هم در فشن‌شوهای بین‌المللی مانند Arab Fashion Week وFashion Forward به عنوان مدل حضور داشته‌ام.

لطفاً درباره رژیم غذایی و میزان فعالیت ورزشی‌تان توضیح دهید.
به نظرم داشتن سبک زندگی صحیح، رمز تناسب اندام در این حرفه است. این سبک زندگی سالم شامل تغذیه‌ سالم، خواب کافی و ورزش منظم است. من صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوم و برنامه غذایی مشخصی دارم که شامل پروتئین و سبزیجات فراوان و فاقد قند و شکر است. معمولاً سعی می‌کنم خودم غذایم را آماده کنم تا بتوانم مواردی که ذکر کردم را رعایت کنم. سال‌هاست که نوشانه مصرف نمی‌کنم و تا جایی که بتوانم از خوردن فست‌فود پرهیز می‌کنم. در طول هفته هم ۵ روز به طور متوسط روزی ۲ ساعت ورزش می‌کنم.

چه خوراکی‌هایی را بیشتر دوست دارید و اگر برای خوردن یک خوراکی وسوسه شوید، چطور جلوی خودتان را می‌گیرید؟
من به طرز عجیبی آدم خوش‌غذایی بودم. برای من انتخاب بین غذاهای مورد علاقه‌ام واقعاً سخت است. اما طی این سال‌ها با رژیم‌هایی که گرفتم و تمرینات ذهنی خاصی که انجام دادم،‌ موفق شدم به این وسوسه‌ها غلبه کنم. حالا اگر هوس خوردن خوراکی به سرم بزند، به اندازه‌ یک یا دو وعده به بدنم استراحت می‌دهم و آن خوراکی را می‌خورم.

وقتی از نظر ذهنی یا فیزیکی خسته باشید، چطور خودتان را برای ادامه‌ مسیر سلامت و ورزش کردن تشویق می‌کنید؟
اگر از نظر فیزیکی خسته باشم به طور حتم به بدنم اعتماد می‌کنم و آن روز را استراحت می‌کنم؛ اما اگر از نظر روحی خسته باشم، با هر سختی هم که هست خودم را به باشگاه می‌رسانم. تجربه به من ثابت کرده که وقتی وارد باشگاه می‌شوم، اراده و روحیه‌ام بالاتر می‌رود و با انرژی مضاعف از باشگاه خارج می‌شوم.

به نظر حمیدرضا سخت‌ترین بخش شغلش چیست؟
هنوز آنطور که باید شغل مدلینگ در ایران جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است؛‌ به همین دلیل سختی‌های زیادی در مسیر مدل شدن و مدل ماندن وجود دارد. ولی صادقانه بگویم، کار کردن با غیرحرفه‌ای‌ها سخت‌ترین قسمت کار ماست که انرژی زیادی از ما می‌گیرد.

چه مراقبت‌های خاص پوستی دارید؟
بخاطر نوع شغلم بیشتر مواقع بیرون از خانه هستم یا در محیط باشگاه وقت می‌گذارنم، پس پوستم در معرض آلودگی هوا قرار دارد. از ژل شستشوی مخصوص پوست‌های چرب برای شستن پوستم استفاده می‌کنم. شب‌ها قبل از خواب هم یک آبرسان قوی استفاده می‌کنم. علاوه بر روتینِ استفاده از محصولات بهداشتی پوست، هر چند وقت یک‌بار به صورت منظم پوستم را پاکسازی می‌کنم.

به نظر شما دنیای مد و فشن بین‌المللی چه واکنشی به چهره‌های شرقی و به طور خاص ایرانی دارد؟
به نظرم رویکردهای جذب مدل در دنیا نشان داده است که چهره‌های ایرانی و شرقی برای فشن‌شوهای بین‌المللی جذاب هستند و استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود.

توصیه‌ای به کسانی که می‌خواهند مانند شما مدل شوند دارید؟
در گام اول با خودشان رو راست باشند. ببینند که واقعاً از مدلینگ چه می‌خواهند. این حرفه ظاهر فریبنده‌ای دارد، اما حقیقتش این است که راه بسیار سختی را باید طی کنند و صرفاً داشتن چهره جذاب و اندام متناسب موفقیت‌شان را تضمین نمی‌کند. در گام‌های بعدی باید آگاهانه روی استعداد‌های خود سرمایه‌گذاری کنند و حواس‌شان باشد که در این مسیر مورد سواستفاده‌ افراد سودجو قرار نگیرند.

به نظر شما این شغل می‌تواند به تنهایی منبع درآمد خوبی باشد؟
متاسفانه داخل ایران نمی‌شود روی این شغل به عنوان شغل اصلی حساب باز کرد. حتی صنف رسمی هم وجود ندارد. اگر بخواهم کوتاه بگویم، حق مطلب ادا نمی‌شود؛‌ اما هر که وارد این شغل می‌شود فقط و فقط با عشق پیش می‌رود. عشق به این حرفه وجود مرا پُر از انگیزه می‌کند.

نظر شما درباره مجله پُل چیست؟
ممنون از شما که یک پل ارتباطی موثر و باکیفیت برای ارائه تصویری قدرتمندتر از ایران و ایرانیان هستید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید