هالیوود منطقه‌ای در لس‌آنجلس از ایالت کالیفرنیای آمریکاست که استودیوهای فیلم‌سازی بزرگ دنیا در آنجا قرار دارند. علاوه بر استودیوها؛ خانه‌های اعیانی و مجلل بازیگران، کارگردان‌ها، تهیه‌کننده‌ها و دیگر اعضای تیم‌های فیلم‌سازی بزرگ هم در این منطقه وجود دارد. خانه‌های شیکی که سبک دکوراسیون خودشان، به نام سبک هالیوودی را دارند. دکوراسیون خانه‌های هالیوودی بسیار لوکس و شیک است؛ و وسایل استفاده شده در این سبک بسیار قیمتی و گران هستند. این سبکِ برجسته حاصل حضور هنرمندان مشهور دنیا در هالیوود و زاده‌ طرز تفکر آن‌ها است. آن‌ها می‌خواهند خانه‌هایشان خاص، باشکوه، شیک، بزرگ، پر ابهت، اغراق‌آمیز، مدرن و گران به نظر برسد. سبک دکوراسیون هالیوودی بین سال‌های ۳۰ تا ۶۰ میلادی متولد شد. اوج‌گیری دوباره‌ آن در نیمه‌ دهه‌ ۹۰ میلادی بود؛ اما این سبک هیچ وقت قدیمی نشد. سعی کردیم تا اجزای این دکوراسیون را استخراج کنیم تا در صورت علاقه‌مندی بتوانید راحت‌تر آن را پیاده‌سازی کنید. در ادامه نکاتی برای لوکس‌تر کردن فضای خانه را می‌خوانید.

همه چیز می‌درخشد

وقتی به خانه‌های هالیوودی فکر می‌کنیم ناخودآگاه یاد فیلم‌های سینمایی هالیوودی مانند (گتسبی بزرگ) می‌افتیم. این چهره‌ای است که سینمای هالیوود از خانه‌های لوکس به نمایش می‌گذارد؛ اما واقعاً درون این خانه‌ها چه خبر است؟ این خانه‌ها به قدری خوب طراحی می‌شوند که ابهت آن‌ها ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همیشه در خاطر ما می‌مانند. این سبک بسیار پر زرق و برق و پر از تجمل است. سبک لباس پوشیدن زنان در فیلم‌های کلاسیک را به یاد دارید؟ لباس‌های پر زرق و برق ابریشمی و ساتن و یا کت‌ و شال‌های خز در استایل این خانم‌ها کاربرد زیادی داشت. سبک دکوراسیون هالیوودی نیز دور از این تصورات نیست. درخشش اصل اساسی این سبک است.

دکور عتیقه و خاص بخرید

در خانه‌ هالیوودی به هر چیزی که نگاه کنید، حسی از آن می‌گیرید؛ یعنی اجزای دکور برای تاثیرگذاری طراحی شده‌اند. اجزای دکور می‌توانند مدرن یا کلاسیک باشند، اما حتماً قیمتی هستند. هر جزئی از دکور علاوه بر لوکس بودن، باید با اجزای دیگر تناسب داشته باشد. خوبی این دکوراسیون این است که هرگز از مد نمی‌افتد. وسایل درخشان و غیر عادی بخرید. چیزهایی که برای دکور استفاده می‌کنید، نباید تکراری باشند و به راحتی در هرجایی پیدا نشوند. همچنین این وسایل نباید خودمانی و راحت به نظر برسند. روی وسایل دکوری لوکس سرمایه‌گذاری کنید و حتی اگر می‌توانید سراغ چیزهای عتیقه‌ گران‌قیمت بروید. این نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است؛ زیرا قیمت عتیقه به مرور زمان بیشتر می‌شود. لوستر و چراغ‌ها نیز باید بسیار درخشان و کریستالی باشند. اگر لوستر کریستال نمی‌خواهید، باید چیزی بخرید که بسیا برجسته و خاص باشد.

دیوارها باید این‌گونه باشند

رنگ دیوارها در این سبک غالباً خنثی و طبیعی است. برای بیشتر به چشم آمدن وسایل اتاق نشیمن، به تضاد رنگی آن‌ها با رنگ دیوارها دقت کنید. اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید، دقت داشته باشید که رنگ‌هایی که در کاغذ دیواری هستند، با رنگ‌های دکور شما همخوانی داشته باشند. هر رنگی را وارد نکنید؛ معمولاً در این سبک دو یا سه طیف رنگ (سفید، مشکی، طلایی، نقره‌ای و…) استفاده می‌شود. پنجره‌های خانه‌های هالیوودی بزرگ و یک تکه هستند. پرتره‌ای از هنرمند هالیوودی محبوبتان روی دیوار بزنید. اگر می‌خواهید روی دیوار راهرو، سرویس بهداشتی و یا اتاق خواب از آینه‌هایی استفاده کنید، مدل‌هایی را بخرید که اطراف آن‌ها چراغ دارند، درست مانند همان آینه‌هایی که در پشت صحنه‌ تئاترها و فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شود. برای آینه‌ دیوار پذیرایی به دنبال یک مدل بسیار لوکس و کلاسیک باشید.

فضای دو نفره ایجاد کنید

ساتن، ابریشم و چرم سه نوع پارچه‌ای هستند که در وسایل اتاق نشیمن این خانه‌ها دیده می‌شوند. کریستال، مرمر و سنگ را نیز می‌توانید در متریال اتاق نشیمن ببینید. در این سبک حتی برای مکالمه‌ دو نفره هم یک مبلمان روبه‌رو هم در نظر گرفته می‌شود. مبلمان‌های اصلی نیز معمولاً بسیار خاص و گران‌قیمت هستند. در کنار این مبلمان معمولاً میزی برای چیدن جام و تنگ شراب وجود دارد. چند گلدان بزرگ بخرید و همیشه در آن‌ها گل طبیعی بگذارید. گل تازه بخش جدایی ناپذیر خانه‌های هالیوودی است و نشاط را وارد این اتمسفر می‌کند. گل‌ها حتماً باید خاص و زیاد باشند.

ایده‌های بیشتری را کشف کنید

برای اینکه به ایده‌های بیشتری برسید می‌توانید عبارت Hollywood Regency را در اینترنت جست و جو کنید. این کلید واژه مدل‌های مختلف این دکوراسیون را به شما نشان می‌دهد و طراحی را برای شما ساده‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید نام سلبریتی مورد علاقه‌تان را در اینترنت جست و جو کنید تا طراحی داخلی خانه‌ او را ببینید. تماشای فیلم‌های هالیوودی قدیمی و جدید هم می‌تواند کمک زیادی به یافتن ایده‌ها کند. دکوری مجلل خلق کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید