هوتیچ (HOTiÇ) برند ترکیه‌ای معروفی است که به طور تخصصی به تولید کیف و کفش و اکسسوری می‌پردازد. اولین شعبه‌ این برند در سال ۱۹۲۸ میلادی در ترکیه شروع به کار کرد و حالا در ترکیه و خارج از ترکیه بیش از ۸۰ فروشگاه دارد. این در حالی است که هوتیچ تا سال ۲۰۰۰ تنها ۱۴ شعبه داشت. تعداد شعب در سال ۲۰۰۷ به ۳۰ عدد رسیدند و بعد از سه سال گردش مالی این برند حدود ۲۰۰ میلیون لیر شد. هوتیچ در عراق، ابوظبی، روسیه، اوکراین، ایران و قبرس شعبه دارد و می‌خواهد نفوذش در خاورمیانه را نیز بیشتر کند. طراحان این برند توجه خاصی به مد معاصر دارند و در طراحی‌های خود به ترندهای دنیای مد توجه می‌کنند تا همیشه محصولات جوان پسندی ارائه دهند. بدون شک برند هوتیچ از پیشتازان بی‌رقیب در طراحی و عرضه‌ کیف و کفش‌های زیبا در ترکیه است. محصولات این برند برای خریداران جوان و مدرن طراحی و تولید می‌شوند. در ساخت محصولات از چرم طبیعی استفاده می‌شود. هوتیچ همواره کیفیت، راحتی و به روز بودن محصولاتش را تضمین می‌کند و به همین دلیل طرفداران بسیار دارد. این برند پیشرو برای بهار و تابستان امسال کفش‌های کالج مردانه‌ زیبا و صندل‌های زنانه‌ دوست داشتنی عرضه خواهد کرد.

تاریخچه‌ هوتیچ
Salih Hotic این برند را راه‌اندازی کرد. او در سال ۱۹۱۰ میلادی به دنیا آمد. در جنگ جهانی اول کفاش بود و پس از جنگ با استفاده از تجربیاتش کفش‌های خوبی طراحی کرد. در ۱۸ سالگی اولین مغازه‌‌ خودش در Beyazit را راه‌اندازی کرد. در ۴ سالی که به ارتش خدمت می‌کرد، کفش‌های فرماندهان را درست می‌کرد و آن‌ها از کارش بسیار راضی بودند. در سال ۱۹۳۸ کارگاهش را به بازار بزرگ استانبول منتقل کرد و پایه‌های برند جهانی هوتیچ شکل گرفتند. انتقال کارگاه به شهرتش میان مردم کمک بسیار کرد. محصولاتش زیبا بودند و مشتری‌های زیادی را جذب کردند. او مدل‌های کلاسیک را با سبک‌های جدید پیوند می‌زد و بسیار خلاق بود. در سال ۱۹۵۶ او شعبه‌ای در محله‌ کادیکوی افتتاح کرد. در دهه‌ ۶۰ اولین کالکشن صندل‌های مردانه‌ خودش را به نمایش گذاشت که مورد پسند مردم واقع شد. در سال ۱۹۷۹ شعبه بعدی را در خیابان بغداد افتتاح کرد. در سال ۱۹۸۰ شعبه‌های نیشانتاشی، عثمان‌بِی و جاده بوستان افتتاح شدند. به مرور زمان برند هوتیچ میان مردم استانبول شناخته شد. او در سال ۲۰۰۵ از دنیا رفت و تا آخرین روزهای عمرش نیز به کار کردن ادامه داد.

کسب‌ و کار خانوادگی هوتیچ 
در حال حاضر Alihan Hotiç، نوه‌ Salih Hotiç مدیریت این برند را بر عهده دارد. قبل از او پدرش، Mehmet Hotiç این مسئولیت را بر عهده داشت. آن‌ها مدعی هستند که پول درآوردن برایشان اولویت نیست و می‌خواهند برندشان را شناخته شده‌تر کنند. به همین دلیل به فکر گسترش برندشان در داخل و خارج ترکیه هستند. Mehmet در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از کودکی کار می‌کرده است. او می‌گوید: «پدرم به تحصیل اهمیت می‌داد، اما من به محله‌های اطراف می‌رفتم و دمپایی می‌فروختم. ۶ خواهر و برادر داشتم و در این خانه‌ شلوغ باید پول درمی‌آوردم.»
Alihan در آمریکا در یک بانک کار می‌کرد، اما به درخواست پدر برای اداره‌ این کسب ‌و کار خانوادگی به ترکیه برگشت. برند هوتیچ در حال حاضر برندی محبوب و در حال رشد در حوزه‌ کیف و کفش در ترکیه است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید