دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال خانه با عطش زیاد خرید کردن و انبار کردن وسایلی که بیشتر اوقات به آن ها واقعاً نیاز نداریم، در تضاد است و جلوی آن را می‌ گیرد. فروشنده‌ ها سعی می کنند با تبلیغات نشان دهند که مصرف کننده، واقعاً بدون محصول آن ها نمی‌ تواند زندگی خوبی داشته باشد. ما نیز سعی می کنیم با خریدهای غیرضروری خود، به دیگران نشان دهیم که چقدر توانا هستیم و این تفکرات اشتباه، روز‌ به روز بیشتر می‌ شود. بسیاری از وسایلی که در اتاق‌ نشیمن خانه‌ های ما هستند کاربردی ندارد. با این حال آن ها آنجا هستند؛ زیرا قبلا تصور می‌ کردیم که هر چه اتاق نشیمن را شلوغ‌ تر کنیم، بر جذابیت آن افزوده‌ ایم.

در حالیکه شلوغی محیط، بجز آشفتگی و دست و پا‌گیری چیز دیگری ندارد. آپارتمان‌ های امروزی زیاد بزرگ نیستند و ما نباید آن‌ها را با شلوغ کردن فضای داخلی کوچک تر نشان دهیم.

دکوراسیون مینیمال چیست؟

جمله «کمتر بخر، بهترین ها را بخر» برای خیلی از افراد، یک سبک زندگی را رقم زده است. این یکی از آرمان های دکوراسیون مینیمال است. «مینیمالیسم» یا کمینه‌ گرایی، به طور ساده این طور معنی شده است: «از حداقل ها برای حداکثرها استفاده کن».‌ در تعریف دیگری مینیمالیسم زمانی محقق می شود که شما با کمترین چیزها بیشترین کارها را بکنید. این اصطلاح کمترین، به معنای خرید وسایل بی‌کیفیت نیست؛ برعکس مینیمالیسم بر خرید درست تاکید دارد. این سبک همچنین ایده خوبی برای بیشتر مرتب بودن و حفظ نظم است.

چیدمان دکوراسیون مینیمال

فلسفه مینیمالیسم در اشکال مختلفی متجلی می شود؛ از هنر و طراحی گرفته تا سبک زندگی. خب، طراحی مینیمال چیست؟ کمتر کسی است که استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل را نشناسد. او همیشه یک بلوز مشکی، شلوار جین روشن و کفش ورزشی سفید می پوشید. این سبک در دکوراسیون مینیمال خانه او نیز وجود داشت.

چیدمان دکوراسیون مینیمال

منزل استیو لوکس؛ اما ساده بود. وسایل زیادی در دکوراسیون مینیمال اتاق خواب او وجود نداشت. در اتاق کارش که در فیلم ساخته شده از زندگی او نیز به نمایش گذاشته شده است، یک آباژور و چند کتاب در کف زمین وجود دارند.

این دقیقا سبک دکوراسیون مینیمالیستی منزل است که در طراحی محصولات اپل نیز حفظ شد. یک گوشی تلفن همراه، بدون دکمه های اضافه و تنها در چند رنگ محدود! این سادگی توانست مشتریان زیادی را جذب کند.

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

از خودتان بپرسید چه چیزهایی در اتاق خواب هستند که واقعاً به آن‌ها نیازی نیست؟ دکوراسیون اتاق خواب مینیمال معتقد است آنچه که اضافی است، باید حذف شود. اگر قرار است دکوراسیون خانه به سبک مینیمال را انتخاب کنید، نگاهی به لیست خریدتان بیندازید و هر آنچه به آن نیاز ندارید را از لیست خط بزنید.

دکوراسیون مینیمال واقعاً به معنای یک دکور خسته‌کننده نیست؛‌ بلکه به معنای یک طراحی مدرن و هوشمند است. طراحی مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک ها برای خانه های مدرن است. در این طراحی باید همه چیز را ساده و کاربردی نگه دارید.

دکوراسیون مینیمال اتاق خواب

دکوراسیون مینیمال پذیرایی

نور در دکوراسیون مینیمال، نقش اساسی را ایفا می‌کند. نور هر چیز تمیزی را تمیزتر نشان می دهد و زندگی را به خانه می‌آورد. در دکوراسیون مینیمال پذیرایی علاوه بر نور طبیعی، به نورهای موضعی نیز نیاز دارید. برای این کار می توانید از لامپ های هالوژنی یا چراغ های تزئینی استفاده کنید. لوسترهای بزرگ و پُر زرق و برق گزینه های خوبی برای طراحی مینیمال نیستند.

در دکوراسیون‌ پذیرایی مینیمال، هر رنگی که تداعی کننده‌ تمیزی باشد مجاز است؛ اما رنگ غالب سفید است. در مینیمالیسم کلاسیک، خبری از تن های مختلف رنگی نیست؛ ولی اگر بخواهید، می توانید از رنگ موردعلاقه تان به میزان کم استفاده کنید. رنگ های آبی آسمانی، خاکستری، طلایی و نقره ای ترکیبات خوبی به شما می دهند. بهتر است دیوارها را رنگارنگ نکنید و فقط از یک رنگ غالب به همراه چند رنگ مکمل استفاده کنید. برای درک بهتر مقاله روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه فرمایید.

دکوراسیون مینیمال پذیرایی

دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

اولین قدم شما در مسیر رسیدن به یک آشپزخانه مینیمال، این است که از شر بهم ریختگی خلاص شوید. این فقط به این معنی نیست که مجلات و اسکناس های قدیمی روی پیشخوان را جمع کنید! بلکه ابتدا بیاد به وسایل کوچک، ظروف میوه و سایر اشیا و ظرف های تزئینی که در آشپزخانه قرار دارند، نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک را می توانید کنار بگذارید.

دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

کلید دکوراسیون مینیمال آشپزخانه، تا حد امکان ایجاد فضای باز است؛ بنابراین از فضای کابینت ها که پشت درهای بسته قرار دارد، نهایت استفاده را ببرید. اگر کابینت زیادی ندارید، بهتر است از شر برخی از وسایل آشپزخانه روی پیشخوان که به طور مرتب استفاده نمی کنید، به راحتی خلاص شوید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید