رستوران های معروف استانبول

موقعیت شهر استانبول باعث شده است که غذاهایی با الهام از سبک ها و مواد اولیه بین المللی ارائه شود. در این شهر شما می توانید در رستوران های روی پشت بام و تراس های متعددی که مناظری خیره‌کننده از استانبول و تنگه پر زرق و برق بسفر را ارائه می دهند، از غذای خود لذت ببرید. استانبول یکی از منحصر به فردترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است که خیابان های پرتردد، غذاهای باورنکردنی و فرهنگ شگفت انگیزی دارد. این کلان شهر خانه برخی از بهترین رستوران های جهان است و اگر به دنبال بهترین رستوران های استانبول با قیمت مناسب هستید مطالعه این بخش را به شما توصیه می کنیم.

فراموش نکنید که برای تمامی علایق ها رستوران مناسب در استانبول وجود دارد.

در این بخش، نگاهی به برخی از معروف ترین رستوران های استانبول خواهیم انداخت و ویژگی هایی که آن ها را بسیار خاص کرده است، بررسی می کنیم. بنابراین چه در حال بازدید از استانبول هستید یا فقط به دنبال الهام بخشی برای وعده غذایی بعدی خود هستید، راهنمای ما را برای قشنگترین رستوران استانبول بخوانید!

رستوران توپاز استانبول (RANA BY TOPAZ)

در رانا بهترین غذاهای مدیترانه ای و عثمانی با هم ادغام می شوند. این رستوران دو منوی طعمی مدرن و سنتی را ارائه می دهد. اولی شامل غذاهای خلاقانه ای مانند جگر غاز با مارمالاد کرنبری و گردو است، در حالی که دومی شامل غذاهای کلاسیک مانند راویولی ترکی با گوشت گاو است. همچنین فهرست شراب Râna با جایزه ای از مجله محلی Gusto به رسمیت شناخته شده است و منظره ی تنگه ی بسفر ان را به یکی از رستوران های خفن استانبول تبدیل کرده است.

رستوران توپاز استانبول (RANA BY TOPAZ)

رستوران سنت رجیس (ST.REGİS BRASSERİE)

سنت رجیس از لوکس ترین رستوران های استانبول که در هتل مجلل سنت رجیس استانبول واقع شده است، دارای فضای ناهار خوری و بار سرپوشیده و بیرونی به همراه غذاهای معاصر فرانسوی و ترکی انواع سالادها، پاستا دست ساز و ساندویچ و بسیاری از غذاهای دیگر است. از دسرهای معروف این رستوران می توان به کیک تمشک، پودینگ برنج، تیرامیسو و چیزکیک ماسکارپونه اشاره کرد.به جرعت می توان گفت که سنت رجیس یکی از گران ترین رستوران استانبول است.

رستوران سنت رجیس (ST.REGİS BRASSERİE)

رستوران برج دختر (MAİDEN’S TOWER)

برج دختر در تقاطع تنگه بسفر، جایی که دو قاره آسیا و اروپا به هم می رسند، از نمادهای معروف استانبول است. تاریخچه این برج به 2500 سال پیش بازمی‌گردد و افسانه های فراوانی در مورد مکان آن در این شهر خارق العاده وجود دارد. در حال حاضر این برج به عنوان یک کافه و رستوران عمل می کند و مهمانان را از دور و نزدیک برای یک وعده غذایی عاشقانه، نامزدی کاری یا حتی عروسی جذب می کند. با صبحانه های لذیذ و منوهای ناهار و شام بین المللی، برج Maiden’s Tower از رستوران های خاص استانبول بشمار می اید.

رستوران برج دختر (MAİDEN’S TOWER)

رستوران آستانه استانبول (ASİTANE)

رستوران آسیتانه که مشرف به شاخ طلایی است، در دامنه‌های ادیرنکاپی واقع شده است که به عقیده بسیاری یکی از مهم‌ترین مناطق استانبول تاریخی است. این مکان یکی از رستوران های سنتی استانبول در سایه کلیسای عظیم Chora واقع شده است که یکی از ساختمان های دوران بیزانس مشهور است. آسیتان یکی از نام هایی بود که در دوران امپراتوری عثمانی به استانبول داده شد و امروزه رستوران آسیتان طعم غذاهای سنتی گذشته را زنده کرده است.

رستوران آستانه استانبول (ASİTANE)

رستوران فریه استانبول (FERİYE PALACE)

ساختمان فریه که زمانی یک ایستگاه پلیس عثمانی بود، نمونه‌ای نادر از معماری کلاسیک عثمانی قرن نوزدهم است. فریه که طرفدار غذای ترکی است، هر ساله سمینارهای ویژه ای برگزار می کند. این رستوران از تکنیک‌های آشپزی عثمانی از قرن 12 تا 19 استفاده می‌کند و شامل غذاهای لذیذی مانند گوشت گاو تند و مانتی است. فریه جزو رستوران خوب در استانبول است که طرفداران بسیاری در شهر دارد.

رستوران فریه استانبول (FERİYE PALACE)

رستوران 16 روف (16ROOF at Swissotel)

یکی دیگر از مقاصد رستوران گردی در استانبول رستوران 16 روف است که در بالای سوئیستل قرار دارد و چشم انداز خیره کننده ای از بسفر دارد. فضای داخلی ان مدرن و مینیمالیستی است. منوی این رستوران شامل غذاهای معاصر جهان با طعم های منحصر به فرد است از شیرینی بادرنجبویه و زنجبیل گرفته تا تارت کاراملی شده موز و دارچین با بستنی کارامل را می توانید در این هتل لاکچری سفارش دهید. حتی در این رستوران که از معروف ترین رستوران های استانبول است شراب های مرغوب و نادر سرو می شود.

رستوران 16 روف (16ROOF at Swissotel)

 

رستوران میکلا استانبول MİKLA

بر روی بام هتل شیک Marmara Pera واقع شده است و مناظر عالی آن بر استانبول شامل ایاصوفیه و کاخ توپکاپی می شود. منوی منحصر به فرد منعکس کننده پیشینه ترکی- اسکاندیناویایی سرآشپز، Mehmet Gürs است که پیشگام صحنه رستوران های معاصر در استانبول بود. گورس به طرز ماهرانه ای تکنیک های آشپزی ترکی و اسکاندیناوی را با هم ادغام می کند و غذاهای لذیذی مانند هامور خام با زیتون و لیمو و یک برش وانیل قهوه ترک با شربت تمشک سرو می کند.

رستوران میکلا استانبول MİKLA

رستوران سان ست گریل (SUNSET GRİLL & BAR)

Sunset Grill & Bar که بر فراز تپه ای در پارک اولوس با چشم اندازهای دیدنی از پل بسفر و خط ساحلی آسیا قرار دارد، بهترین رستوران رمانتیک در استانبول است. منوی وسیعی از غذاهای ترکی و بین المللی با تاثیر قوی ژاپنی وجود دارد. یک سوشی بار در سال 2000 در اینجا افتتاح شد، در سال 2006، هیروکی تاکمورا، سرآشپز چیره دست ژاپنی، به Sunset Grill & Bar پیوست و مجموعه ای از غذاهای ژاپنی جدید را معرفی کرد. در سال 2015، مدیر نوآوری آشپزی Fabrice Canelle به تیم ملحق شد و بهترین نمونه های غذاهای مدیترانه ای را در منو آورد.

رستوران سان ست گریل (SUNSET GRİLL & BAR)

رستوران نصرت استانبول (NUSRET STEAKHOUSE)

استیک خانه نصرت یکی از محبوب‌ ترین مکان های دوستداران استیک در استانبول است. اولین شعبه نصرت در سال 2010 افتتاح شد. منوی استیک خانه نصرت غذاهای بسیار زیادی با گوشت گاو و بره ارائه می دهد. به راحتی می توان گفت که استیک خانه نصرت با منوی غنی خود مفهومی کاملاً جدید را به فرهنگ استیک وارد کرده است. Nusr-et با کیفیت گوشت و روش های طبخ آن در میان دیگر استیک ها متمایز است. شایان ذکر است استیک خانه نصرت یکی از گرانترین رستوران های استانبول نیز به شمار میرود. برای اطلاعات بیشتر مقاله استیک های نصرت را مطالعه فرمایید.

رستوران نصرت استانبول (NUSRET STEAKHOUSE)

به لطف محبوبیت و تقاضای فزاینده اش، او شعبه هایی را در میامی و دوحه نیز افتتاح کرد. همبرگرهای خاص او را می توانید در «Nusr-et Burger» در نیشانتاشی، ببک، کانیون و پارک ایستینیه تست کنید.

رستوران آجیا استانبول (AJİA RESTAURANT)

رستوران آجیا از سال 2004 در چاملیجا در حال فعالیت است. در حالی که از منظره بسفر در رستوران لذت می برید، می توانید غذاهای مدیترانه ای و بین المللی را که توسط سرآشپز Izzet Ayva و تیمش تهیه شده است، میل کنید. بار این رستوران که جایزه «الماس پنج ستاره» را از سوی آکادمی آمریکا دریافت کرده است، تا پاسی از شب باز است.

رستوران آجیا استانبول (AJİA RESTAURANT)

این رستوران خدمات حمل و نقل خصوصی از طریق دریا به جز روزهای دوشنبه دارد. آجیا از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است که حتی منظره تماشایی آن نیز می تواند کافی باشد تا این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های بسفر نامیده شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید