موسسه پانتون آمریکا هر سال چندین متخصص را به تماشای دنیا می‌فرستد. آن‌ها به کشورهای مختلف، نمایشگاه‌های هنری، گوشه و کنار طبیعت، کف اقیانوس، بالای قله‌ها، سالن‌های مد و فشن، داخل خانه‌ها و… سر می‌زنند تا رنگ‌ها را کشف کنند. به نظر شغل جالبی می‌رسد. اگر شغل این‌چنین داشته باشید می‌توانید سفر کنید، تماشا کنید و رنگ‌ها را کشف کنید. از این پس در محیط‌های جدید مانند متخصصان پانتون به رنگ‌ها دقیق شوید؛‌ شاید شما هم رنگ شخصی خودتان را کشف کردید. بعد از انتخاب، رنگ انتخاب شده به موسسه‌ پانتون آورده می‌شود. درباره‌ حسی که منتقل می‌کند و ترکیب رنگی آن صحبت می‌شود، سپس خیلی سریع در همه جای دنیای مد، آرایش، فشن، چاپ، طراحی داخلی و… پخش می‌شود.

فلسفه‌ انتخاب رنگ مرجانی
وقت آن رسیده که رنگ سال گذشته یعنی بنفش را رها کنید و به رنگ جدید سلام کنید. رنگ سال ۲۰۱۹ رنگ مرجان زنده یا به اختصار مرجانی است. حالا چرا مرجان زنده؟‌ زیرا اگر مرجانی بمیرد رنگش سفید می‌شود. علاوه بر این واژه‌ (زنده) اشاره به در خطر بودن جان مرجان‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم شدن آب اقیانوس‌ها دارد. پانتون این رنگ را امید بخش و شادی‌آور می‌داند و معتقد است مردم دنیا به آن نیاز دارند. با رنگ‌ها مشکل گرم‌تر شدن زمین یا فقر و جنگ از بین نمی‌رود؛ اما مردم تشویق به آرامش، تماشای زیبایی، وارد کردن رنگ‌ها به زندگی و دیدن دقیق‌تر دنیا می‌شوند. مرجان زنده می‌تواند نماد خوش‌بینی و تلاش برای بقا هم باشد؛‌ چون همانطور که گفتیم مرجان‌ها با مرگ رنگ می‌بازند.

مرجانی در مد و فشن
مرجانی یا به تعبیری گلبهی به خصوص در بهار و تابستان سال جاری حال شما را بسیار خوب خواهد کرد. از همین حالا می‌توانید ترندهای فشن بهار و تابستان را با این رنگ تصور کنید. برند‌های مشهور لوازم آرایشی شروع به تولید محصولاتی با این رنگ کرده‌اند. مرجانی ظاهر شما را ظریف‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهد و حس شیرینی را نیز منتقل می‌کند. همچنین مرجانی بسیار زنانه و لطیف است، خصوصاً اگر سراغ پالت رنگ‌های روشن مرجانی بروید. البته ما آن را محدود به پوشش خانم‌ها نمی‌کنیم و حتی پیشنهاد می‌کنیم که آقایان یک پولیور زمستانی به رنگ مرجانی را با یک شلوار خاکستری روشن ست کنند و استایلی شیک بسازند یا روش‌های خاص‌تر و جسورانه‌تری مانند خریدن یک کت و شلوار به این رنگ را امتحان کنند. خانم‌ها می‌توانند در سه بخش لباس، اکسسوری و کیف و کفش مرجانی را در استایل خود وارد کنند، نکته مهم این است که بدانید باید در این ترکیب از رنگ‌های روشن برای کامل‌تر شدن استایل‌تان کمک بگیرید.

رنگ مرجانی را وارد خانه کنید
بهترین راه بازی با این رنگ در دکور منزل می‌تواند رنگ کردن یکی از دیوارها با رنگ مرجانی باشد. دقت کنید که این ایده برای منزلی که دیوارهای سفید یا روشن دارد کاربردی است. اگر در دکور روبه‌روی این دیوار از وسایلی با رنگ سبز نعنایی یا مغز پسته‌ای ملیح استفاده کنید، حس طراوت را منتقل خواهید کرد. اگر قصد دارید محیط را آرام‌تر نشان‌ دهید از خاکستری یا صورتی روشن استفاده کنید. برای سرزنده‌تر کردن فضا نیز می‌توانید چند آیتم قرمز و نارنجی بیافزایید. انتخاب یک مبل مرجانی رنگ تصمیمی جسورانه‌تر است که حس جنب و جوش به محیط خانه یا محل کار می‌دهد. روش دیگر می‌تواند اضافه کردن چند کوسن به رنگ مرجانی باشد. اگر دنبال تغییرات کم خرج‌تر در خانه و دفترتان هستید، می‌توانید صندلی‌های معمولی چوبی را خودتان رنگ کنید. رنگ مرجانی سطح بهره‌وری افراد را بالاتر می‌برد.

ست کردن با رنگ مرجانی
اگر فضای اتاق و دکوراسیون منزل شما سفید و خاکستری باشد، ست کردن هر رنگی با آن‌ها ساده می‌شود. وسایل دکوری طلایی رنگ مینیمال در کنار رنگ مرجانی بسیار جلوه‌گری می‌کنند. رنگ‌های سفید، سرخابی، فیروزه‌ای، خانواده‌ آبی‌های آسمانی، نارنجی، صورتی، طلایی، کرم و… با این رنگ همنشینی فوق‌العاده‌ای دارند. از نظر ترکیب رنگی، رنگ مرجانی در واقع رنگ نارنجی است که سایه‌ صورتی به آن اضافه شده است و می‌تواند پررنگ و کم‌رنگ‌تر از تصاویر این صفحه باشد. حالا رنگ مرجانی را هر جای زندگی‌تان که دوست دارید بپاشید تا برای‌تان یاد‌آور شادی و امید به زندگی باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید