زندگینامه ریحانا خواننده پاپ

این طور که ریحانا در عرصه‌ های مختلف پیش می ‌رود، بعید نیست که مدتی بعد در صفحه‌ ویکی پدیای او عنوان (همه کاره) را ببینیم. او به غیر از شغل اصلی‌ اش که ترانه سرایی و خوانندگی است، یک برند آرایش به نام (فنتی بیوتی) و یک برند لباس زیر زنانه را راه اندازی کرد. ریحانا همان دختری است که به گفته‌ رئیس جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما)، نیروی قدرتمندی در مبارزه برای به دست آوردن فرصت ها، احترام و امید بخشی به مردم دارد.

ریحانا کیست؟

مسیر موفقیت و شناخته شدن برای یک برند می تواند فقط حدود ۷ ماه باشد! فنتی بیوتی، برند آرایشی که خواننده‌ معروف هالیوودی آن را در سپتامبر سال ۲۰۱۷ در هفته‌ مد نیویورک به مردم دنیا معرفی کرد،‌ تنها در یک ماه توانست ۷۲ میلیون دلار بفروشد. فروش به حدی رسید که در همان سال مجله‌ تایم، برند فنتی را به عنوان یکی از ۲۵ نوآوری سال معرفی کرد.

نام فنتی بیوتی در کنار فضا نورد ناسا، آیفون ایکس اپل، محصولات نایک برای خانم های محجبه و خودروی هوشمند تسلا ۳ آمده است. شاید تصور کنید که علت این فروش بالا فقط و فقط ریحانا بوده است. بله تصور شما تا حدودی درست است. در واقع ریحانا برای فروش محصولات خودش به میدان آمد و شروع به ساختن ویدئو‌های آموزشی ساده و کوتاه آرایشی بامزه‌ کرد. مجموع محتواهای فنتی بیوتی در یوتیوب در ماه اول بیش از ۱۳۲ میلیون بازدید کننده داشتند.

ریحانا کیست؟

البته روند تولید و پایه گذاری این نام آرایشی در سال ۲۰۱۴ و زمانی که ریحانا نام خانوادگی اش را به عنوان یک نام تجاری ثبت کرد شروع شد. به نظر می رسد ریحانا برنامه‌ کاری خودش را بسیار سخت کرده است، اما بد نیست بدانید که او یک الگوی برنامه ریزی شخصی ساخته و از این طریق به تمام کارهایش رسیدگی می کند.

او در مصاحبه ای که همین اواخر با مجله‌ Interview داشته درباره‌ برنامه‌ کاری خودش گفت: «قبلاً همیشه در استودیو بودم. حالا یک روز به فشن می پردازم، روز بعد سراغ لباس زیر زنانه می روم، روز بعدش مخصوص لوازم آرایشی است و روز بعد هم به موسیقی اختصاص دارد. در تقویم شخصی من، روزهایی با حرف P مشخص شده اند. این به معنای Personal days (روزهای شخصی) است. در این روز فقط به خودم و رابطه‌ عاشقانه‌ جدیدم رسیدگی می کنم و تمام روز تلفن همراهم خاموش است.»

فنتی بیوتی ریحانا

نام کامل ریحانا این خواننده‌ ۳۳ ساله‌ آمریکایی Robyn Rihanna Fenty است. نام فنتی بیوتی هم از پسوند نام خانوادگی ریحانا آمد. چه در حوزه‌ آرایشی و چه در حوزه‌ طراحی لباس، مادر ریحانا یکی از الگوهای او بوده است. مادرش را زنی خوش پوش می داند که همیشه کت هایی با کمر باریک؛ اما شانه های پهن می پوشد. فنتی بیوتی در ۱۱ ژانویه‌ ۲۰۱۹ کانسیلرهای جدید در ۵۰ رنگ مختلف، ۱۰ رنگ جدید کرم پودر، ۸ رنگ مختلف پودر صورت و… را رونمایی کرد.

شعار فنتی بیوتی می گوید که ما برای همه‌ زنان با هر رنگ پوست، فرهنگ، شخصیت و هر ویژگی به وجود آمدیم. اولین محصول معرفی شده از فنتی بیوتی، اساسی ترین جز در آرایش خانم ها یعنی کرم پودر بود. ۴۰ رنگ مختلف کرم پودر با رنگ دانه های زیاد، پوشش بالا و مقاومت طولانی تولید و به بازار عرضه شد تا دل تمام خانم ها از هر نژاد و رنگ پوستی را ببرد. این کرم پودرها مات و سبک هستند و برای کسانی که پوست های چرب دارند، معرکه به نظر می آیند، به علاوه که برای سایر پوست ها هم عملکرد فوق العاده ای دارند.

فنتی بیوتی

خرید فنتی بیوتی

زمانی که برند آرایشی ریحانا با کرم پودرش خوش درخشید، نوبت به محصولات دیگر بود. خیلی سریع تمام اجزای آرایشی به دنبال هم تولید و معرفی شدند. رنگ های خاص و عجیب سایه‌ چشم، رژگونه و هایلایتر‌ها توجه بازار را بیشتر جلب می کرد. بلاگرهای اینستاگرامی و ولاگرهای یوتویوبی نقش مهمی در معرفی این برند داشتند. شرکت فنتی بیوتی با ارسال پکیج های آرایشی سعی می کرد مشارکت آن ها در تبلیغ این برند را بالا ببرد. در ترکیه می توانید تمام محصولات فنتی بیوتی را از فروشگاه های Sephora در شهر استانبول یا سایر شهرها تهیه کنید. قیمت محصولات آن در بازار جهانی قابل قبول ارزیابی می ‌شوند.

محصولات فنتی بیوتی ریحانا

یکی از دلایل دیده شدن ویدئوهای آموزشی ریحانا کارها و حرف های بامزه ای است که او انجام می دهد. ما چند ویدئوی پر طرفدارش که نزدیک به ۲۰ میلیون بازدید کننده داشته اند را بررسی کرده ایم تا مهم ترین نکات آرایشی این سلبریتی را برای شما بگوییم. این ویدیو را ووگ به اشتراک گذاشته است. ریحانا ویدیوهای TUTORIAL TUESDAYS WITH RIHANNA را در چنل by Rihanna Fenty Beauty در یوتیوب به اشتراک می گذارد و هر بار سعی می کند یک چهره متفاوت با آرایش خلق کند.

8 تجربه‌ ریحانا در آرایش

«می توانم آرایشم را در ۱۰ دقیقه یا ۱۰ ساعت انجام دهم، بستگی به حالم و میزان عجله ام دارد. واقعاً همه چیز برایم به حالت روزم بستگی دارد. اگر تنبلی نکنم، بهتر آرایش می کنم. آرایش کردن را با نگاه کردن به مادرم یاد گرفتم. وقتی در خانه تنها بودم چیزهایی که یاد گرفتم را امتحان و تمرین می کردم. به نظرم بهترین معلم در آرایش کردن خودتان هستید، شما باید روی صورت خودتان تمرین کنید. چیزهایی هستند که شما می توانید بهتر از هر میکاپ آرتیستی روی صورتتان پیاده کنید.»

آرایش ریحانا

قدم اول: کرم پودر

من کرم پودر را پشت دستم میریزم و بعد با یک اسفنج آن را روی صورتم می زنم. این کار پایداری کرم روی صورت را بیشتر می‌کند. برای پیشانی ام از رنگی متفاوت اما نزدیک به پایین صورتم استفاده می کنم.

ریحانا در مورد کرم پودرها هم طرز فکری مشابه داشت. او می خواست تمام زنان دنیا با هر رنگ پوستی مخاطب محصولاتش باشند. مادر ریحانا یک آرایشگر حرفه ای است و مدت هاست که در حوزه‌ لوازم آرایشی و عطر فعالیت می کند، او دلیل علاقه اش به لوازم آرایشی را شغل مادرش می داند. ریحانا در بخشی از خاطراتش می گوید که برای اولین بار در ۱۶ سالگی مادرش او را برای مهمانی مدرسه آرایش کرد و وقتی کرم پودر را روی صورتش زد حس کرد که پوستش هیچ وقت آنقدر کامل و زیبا نبوده است. بعد از آن روز، ریحانا هر روز کرم پودر می زد و این کار با انتقاد برادرش مواجه می شد.

قدم دوم: کانتور

بعد از کرم پودر زدن صورتم را کانتور می کنم. خیلی مهم است که شما کانتور را با توجه به فرم صورتتان انجام دهید، چون هر کسی فرم صورت خودش را دارد. مثلاً من پیشانی بلندی دارم و به همین دلیل همیشه پیشانی ام را کانتور می کنم. خودم کانتور را وقتی یاد گرفتم که چاق شدم، می خواستم صورتم زیاد چاق به نظر نیاید.

قدم سوم: کانسیلر

همه کانسیلر را می شناسیم. در واقع من از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی و چال زیر چشم استفاده می کنم. آن را به زیر چشم و بالای پلک می زنم و بعد با ابر حسابی پخشش می کنم.

قدم چهارم: پودر برنزه

دوست دارم صورتم خودش را بیشتر نشان دهد و آرایشم گرم تر باشد، پس سراغ پودر برنزه می روم و با یک براش آن را به قسمت های تیره می زنم. این کار به محو کردن خطوط آرایشم هم کمک می کند.

قدم پنجم: آرایش چشم

از ابروها شروع می کنم. فقط جاهای خالی را پر می کنم. بعد یک سایه‌ گرم به انتهای پلک و فرو رفتگی می زنم. حالا یک سایه درخشان‌ و رنگی تر برای پشت پلک انتخاب می کنم. زیر پلک هم کمی سایه‌ قهوه ای می زنم. به قسمت داخل چشم کمی سایه‌ براق نقره ای می زنم. خط چشم را نازک می کشم و کمی در انتهای پلکم آن را کلفت تر می کنم. در آخر هم ریمل می زنم. رنگ سایه دقیقاً به این بستگی دارد که شما می خواهید چطور به نظر برسید. من رنگ صورتی را برای این مدل آرایش انتخاب کردم.

قدم ششم: رژ گونه

رژ گونه را از پالتی که رنگ های مشابه به سایه ام دارد انتخاب می کنم. سایه‌ من صورتی است، پس رژ گونه‌ صورتی براق می زنم، به خصوص اگر تابستان باشد. آن را دقیقاً روی برآمدگی گونه می زنم. روی آن نیز هایلایتر می زنم. زدن هایلایت تکنیک خودش را دارد. هایلایتر را با همان براش روی بینی و برآمدگی زیر ابرو هم می زنم.

قسمت هفتم: رژ لب

من از یک رژ لب براق که درخشش خاصی داشته باشد استفاده می کنم. رنگ های رژ لب فنتی بیوتی به خصوص قرمز آن می تواند توجه همه را به سمت شما جلب کند.

رژ لب

قسمت هشتم: بدن

کرم هایلایتر بدن را روی شانه‌ها، سینه و استخوان های برجسته‌ بدنم که در معرض دید باشند می زنم و با یک براش کوچک آن را پخش می کنم. براق بودن بدنم را خیلی دوست دارم.

برند لباس ریحانا

اخبار نشان می دهند که این خواننده‌ جوان در می ۲۰۱۹ اولین کالکشن لباسش را نیز رونمایی کرده است. نام این برند پوشاک و اکسسوری جدید هم برگرفته از نام خانوادگی او یعنی فنتی است. تمام منبع الهام ریحانا برای این کار هم حس خودش به لباس بوده است. به گفته‌ ریحانا، او چیزی را طراحی کرده که خودش دوست دارد؛ یعنی همانطور که گفتیم تمام لباس هایی که او طراحی کرده دقیقاً مطابق نیاز و حس درونی خودش بوده اند.

برند فنتی محصولات Ready to wear را تحت نظر غول دنیای مد و فشن لوکس یعنی LVMH (ترکیبی از دو شرکت لویی و موئه هنسی) فرانسوی طراحی می کند. لباس های فنتی، آزاد و گشاد یا به اصطلاح اور سایز خواهند بود و طیف وسیعی از مدل ها را پوشش می دهند. او و تیمش دو سال برای طراحی اولین کالکشن فنتی زمان صرف کرده اند. حضور ریحانا در عرصه‌ طراحی لباس چندان دور از ذهن نبود؛ زیرا او چند سالی است که به عنوان چهره‌ برندهای مختلف با آن ها همراه می شود.

برند لباس ریحانا

حتی یک کالکشن از برند پوما نیز توسط ریحانا طراحی شده است. بد نیست که باز هم کمی به عقب تر برگردیم و بدانیم که ریحانا یک شبه طراح مد نشده است. او پیش از این نیز یک برند لباس زیر زنانه به نام Savage X Fenty را راه اندازی کرده بود. ریحانا در طراحی لباس زیر زنانه تمام فرم های مختلف بدن را در نظر گرفته‌ است. این روند کاری او برای طراحی و ساخت هر چیزی است. برای مثال زمانی که کرم پودرهای فنتی به بازار عرضه شدند، طیف رنگ های گسترده‌ آن همه را به ذوق آورد.

استایل ریحانا

فراموش نمی کنیم که ریحانا از اولین سلبریتی هایی بود که استایل هایی مانند برالت (پوشیدن سوتین با کت و شلوار)،‌ پوشیدن جوراب کلفت با کفش پاشنه دار، پوشیدن دمپایی های خزدار و… را مد کرد. تمام این استایل ها در ابتدا عجیب و شاید گاهی زشت به نظر می رسیدند؛ اما به ترندهای داغی بین سلبریتی ها و مردم تبدیل شدند. تا به این جای کار، بیشتر لباس هایی که ریحانا می پوشید به نوعی در دنیای مد تبدیل به یک ترند می شدند.

او چهره کاریزماتیک و استایل آوانگاردش را در تمام سال های فعالیت هنری اش حفظ کرده است. ریحانا از این فرصت استفاده کرد تا از طریق استایلش، لباس هایش را بفروشد. او به عنوان زنی خودساخته و البته پرحاشیه، با یاری گرفتن از هوش سرشارش در تجارت، هر کجا که لازم بود خودش شخصاً وارد میدان شد تا الهام بخش تر از قبل شود. وقتی برند فنتی بیوتی را معرفی کرد، از خودش ویدئوهای آموزشی می گرفت و مانند بلاگرهای آرایشی جلوی دوربین خودش را آرایش می کرد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید