۱. عکس از صورت یا بیوتی شات
این عکس تصویر چهره شماست و از بالای شانه به بعد گرفته می‌شود. هدف این عکس نشان دادن چهره شما در طبیعی‌ترین حالت ممکن است؛ پس آرایش سنگین و ویرایش عکس را به طور کامل فراموش کنید. همچنین نیازی به درست کردن مو و یا استفاده از اکسسوری‌ نیست. در این عکس زیاد لبخند نزنید و ریلکس باشید.
۲. عکس تمام قد
در پورتفولیوی خودتان یک عکس تمام قد بگذارید تا اندام شما را نشان دهد. برای این عکس نباید لباس‌های پف‌دار و گشاد یا دامن بپوشید. یک شلوار جین و یک تی‌شرت انتخاب خوبی است. می‌توانید کفش پاشنه بلند یا تخت بپوشید؛ انتخاب به شما بستگی دارد. حالت خیلی خاصی نگیرید و خیلی هم صاف نباشید.
۳. عکس با مایو
اگر سن شما پیش از ۱۶ سال است و با گرفتن عکس با بیکینی و مایو مشکلی ندارید این شات را تهیه کنید. نیازی نیست در این عکس‌ها زیاد اغواگر باشید. خانم‌ها نباید فراموش کنند که صنعت فشن زنانه برای خانم‌هاست و نیاز به بیش از حد سکسی بودن ندارند. پس لازم نیست که با لباس‌های کاملاً عریان روی موتورسیکلت یا ماشین‌های اسپورت عکس بگیرید. مدل‌های مرد هم می‌توانند شورت‌های بوکسوری بپوشند. همیشه در مورد پیامی که با عکس می‌فرستید فکر کنید و مخاطب را در نظر بگیرید.
۴. عکس ادیتوریال فشن 
این عکس‌ها همان‌هایی هستند که شما در مجله‌ها، روزنامه‌ها، پوسترها و… می‌بینید. حالا زمان خلاقیت است. نکته‌ مهم این است که عکس‌های ادیتوریال باید راوی یک داستان باشند. باید سعی کنید که خودتان را بدون حرف زدن، عرضه کنید. این عکس باید به جای شما درباره‌ توانایی‌های شما حرف بزند و مشتری یا آژانس را برای کار کردن با شما متقاعد کند. می‌توانید از هر لباس، اکسسوری، آرایش و مدل مویی استفاده کنید و به مناسب‌ترین لوکیشن بروید. همیشه نیاز به صرف هزینه‌های گزاف ندارید، بیشتر به حس و داستانی که منتقل می‌کنید فکر کنید. فراموش نکنید که این عکس‌ها با عکس‌های تبلیغاتی (تجاری) که سعی در فروش یک محصول دارند، فرق می‌کند.
۵. عکس تبلیغاتی
عکس تبلیغاتی هدف تجاری دارد؛ مانند عکس‌هایی که در کاتولوگ‌ها یا روی بیلبوردها می‌بینید. برای این عکس‌ها حالت چهره شما و پیامی که می‌فرستید بسیار اهمیت دارد. در ضمن در این عکس‌ها ممکن است فقط از بخش خاصی از بدن شما عکاسی شود. مثلاً اگر موهای سالم و زیبایی دارید، می‌توانید در تبلیغ نرم کننده، قرص تقویت مو یا شامپو باشید.
۶. عکس خندان
حتماً یک عکس خندان در کتابچه عکس‌های خودتان داشته باشید. مطمئن باشید این عکس تاثیر خودش را دارد. همچنین به مشتری‌ها و آژانس‌ها اجازه می‌دهد که دندان‌های شما را ببینند. همه‌ مدل‌ها نیازی به داشتن دندان‌ها یا لبخند کامل ندارند، اما آژانس‌ها می‌خواهند دقیقاً شما را بشناسند.
۷. عکس کلوز شات یا پرتره‌ نزدیک
این عکس از فاصله‌ نزدیک گرفته می‌شود تا جزئیات بهتر دیده شود. شما می‌توانید عکسی از نیم‌رختان تهیه کنید. از آنجایی که بیشتر بیننده‌ها فقط اولین و آخرین عکس شما را به خاطر می‌آورند؛ پس مطمئن شوید که این عکس بهترین عکس شما باشد و کتابچه را با قوی‌ترین عکس خودتان تمام کنید.

چند نکته: 
▪ برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از کلیر بوک استفاده کنید و عکس‌های خودتان را با پرینتر رنگی چاپ کنید و در آن بگذارید. با این ایده دیگر نیازی به چاپ آلبوم با هزینه زیاد ندارید.
▪ در صفحه‌ای از پورتفولیو باید اطلاعات ظاهری (سایز لباس، قد، دور سینه، دور شکم، دور باسن، رنگ مو، رنگ چشم، سایز پا، سن و …) را بنویسید. اگر سایزهای شما تغییر کردند اعداد را تغییر دهید.
▪ علاوه بر اطلاعات ظاهری، باید تمام اطلاعات شخصی مورد نیاز مانند نام و نام‌خانوادگی، ملیت، آدرس دقیق، شبکه‌های اجتماعی مورد نیاز و… را نیز در پورتفولیو بنویسید.
▪ طراحی جلد و صفحات به خلاقیت شما بستگی دارد، اما چیزی طراحی کنید که بتواند بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.
▪ فراموش نکنید که پورتفولیو به بروز رسانی نیاز دارد. یعنی شما باید به صورت مداوم عکس‌های بهتر و بهتری در این کتابچه بگنجانید. زیاد به کمیت نپردازید، ۴ یا ۵ عکس خوب بهتر از ۱۰ عکس متوسط است.
▪ همیشه با یک عکاس کار نکنید، هر عکاسی سبک متفاوتی دارد. سبک‌های مختلف معنای بیشتری به کار شما می‌دهند. هر بار که عکاسی می‌کنید، حرفه‌ای‌تر می‌شوید و بهتر و راحت‌تر جلوی دوربین قرار می‌گیرید.
▪ برای همکاری با آژانس‌های بین‌المللی علاوه بر پورتفولیو نیاز به کامپوزیت هم دارید. کامپوزیت‌ها کارت‌هایی در سایز A5 هستند که در یک طرف آن‌ها عکس‌های شما در طرف دیگر اطلاعات ظاهری و شخصی شما چاپ شده‌اند. کامپوزیت مانند کارت ویزیت عمل می‌کند.
▪ نسخه‌ PDF پورتفولیوی خودتان را تهیه کنید تا بتوانید به راحتی آن را
ایمیل کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید