سالاد صبحانه یک ایده جدید و هیجان انگیز است! خب، ما همیشه برای ناهار و شام سالاد می‌خوریم؛ اما چرا برای صبحانه سالاد نخوریم؟ این یک‌ روش عالی برای شروع روز است. 

آیا سالاد صبحانه مفید است؟

اگرچه خوردن سالاد هنگام صبحانه در رژیم غذایی غربی معمول نیست؛ اما در رژیم‌های غذایی سایر نقاط جهان بسیار رایج است.

سالاد برای صبحانه راهی عالی برای شروع روزتان با غذاهای سرشار از مواد مغذی است. آنها همچنین ممکن است خلقیات و بهره‌وری شما رابهتر کنند، هضم غذا را بهبود بخشند و حتی به کاهش وزن کمک کنند.


همچنین بخوانید: صبحانه ترکی


فواید سالاد صبحانه

سالاد معمولا شامل سبزیجاتی است که با موادغذایی مختلف مانند تخم‌مرغ، پنیر، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، غلات و لوبیا اضافه می‌شوند.

جایگزین کردن سالاد با خوراکی‌های رایج صبحانه، راهی آسان برای افزودن غذاهای کامل به رژیم غذایی شماست. ممکن است خلقو خوی و بهره وری شما را تقویت کند.

آنچه برای صبحانه می‌خورید، می‌‌تواند بر اخلاق و عملکرد ذهنی شما در کل روز تأثیر بگذاردصبحانه‌های سرشار از کربوهیدرات‌ پیچیده و کم‌چربی مانند سالاد، خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد.

همچنین نسبت به گزینه‌های کم کربوهیدرات و پرچرب مانند نیمرو، املت و بیکن، خستگی را به طور فراینده‌ای کاهش می‌دهداز طرفی تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از فواید خوردن سبزی در صبحانه، حفظ عملکرد مغز در حین افزایش سن است.

همچنین شواهدی وجود دارد که سبزی‌های برگ‌دار، فلفل‌ها و سبزیجات مانند بروکلی یا کلم ممکن است فواید ضدافسردگی داشته باشند. بنابراین افزودن آنها به سالاد، ممکن است خلق و خوی شما را بهتر کند.

سالادهای صبحانه ممکن است گوارش شما را تقویت کند. آنها به طور طبیعی غنی از آب و فیبر هستند که می‌تواند به هضم غذا کمک کندفیبر نامحلول به حرکت غذا در روده کمک می‌کند و احتمال یبوست را کاهش می‌دهد.

وعده‌های غذایی سرشار از مایعات مانند اکثر سالادهای صبحانه، ممکن است به مبارزه با یبوست نیز کمک کنداز سوی دیگر، فیبر محلول، باکتری های مفید روده شما را تغذیه می‌کند که به نوبه خود اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs)، مانند استات، بوتیرات و پروپیونات تولید می کنند

این SCFA ها سلول‌های روده شما را تغذیه می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و ممکن است با برخی از اختلالات روده مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مبارزه کنند.


همچنین بخوانید: سلامتی در محیط کار


پنج نکته درباره سالاد صبحانه

  1. از چربی‌های سالم مانند آجیل، آووکادو یا روغن زیتون استفاده کنید.
  2. برای تنوع پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، لوبیا یا پنیر اضافه کنید.
  3. برای مواد مغذی و ویتامین؟ قسمت بزرگی از سالاد را به کاهو و سبزیجات خام اختصاص دهید.
  4. یک روز طولانی و پر‌کار در پیش دارید؟ برنج قهوه‌ای، عدس یا کینوا اضافه کنید.
  5. فراموش نکنید که از مواد باقیمانده از شب گذشته، به عنوان پایه برای سالاد صبحانه خود استفاده کنید.

انواع سالاد برای صبحانه

  • سالاد میوه برای صبحانه (ترکیب میوه‌های دلخواه فصل)
  • آووکادو، تکه‌های گوجه فرنگی و تخم مرغ آبپز
  • اسفناج تازه، توت فرنگی خرد شده، بادام و پنیر فتا
  • ذرت، برگ‌های سبز دلخواه، سیب زمینی شیرین، کرنبری خشک شده و سیاهدانه با روغن زیتون
  • یک سالاد سنتی ایتالیایی: گوجه فرنگی خرد شده، ریحان تازه و پنیرموزارلا با روغن زیتون
  • بیبی اسفناج، انگور قرمز، گردو و عسل
  • گوجه فرنگی گیلاسی، خربزه، خیار با برگ نعناع

نوش جان!

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید