روش های از بین بردن سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم یک مزاحم است که می ‌تواند شما را خسته، ناسالم و بزرگتر سن‌ تان نشان دهد. تیرگی دور چشم اغلب بد قیافه و مایه خجالت است که با یک رنگ پریدگی در زیر چشم ها مشخص می شود. علت سیاهی دور چشم از چیست؟ چه به خاطر کمبود خواب ایجاد شده باشد یا چیز دیگر، این دایره های تیره می‌ توانند روی افراد زیادی (زن، مرد و همه سنین) تاثیر بگذارند. خوشبختانه روش از بین بردن تیرگی دور چشم و بازگشت چشم‌ های روشن، باز و بیدار پیدا شده است.

خبر خوب این است که به لطف روش های امتحان شده بهبود سیاهی دور چشم، حالا شما می توانید به راحتی از دست آنها راحت شوید. پس این مقاله را اصلا از دست ندهید!

سیاهی دور چشم به چه دلیل است

تیرگی دور چشم می‌ تواند دلایل زیادی داشته باشد. آنها معمولا به کمبود و اختلال خواب نسبت داده می شوند؛ اما عوامل بیشمار دیگری هم می ‌تواند باعث رنگ پریدگی زیر چشم شما شود. ژنتیک اغلب نقش مهمی دارد. این یعنی اینکه اگر والدین شما در زیر چشم خود غده هیپوفیز پرکار داشته باشند، شما هم می توانید داشته باشید.

سیاهی دور چشم به خاطر چیست

بالا رفتن سن هم عامل بعدی است که اغلب باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شود. به دلیل کاهش طبیعی حجم در زیر چشم، بالا رفتن سن می‌ تواند منجر به فرورفتگی و ایجاد سایه‌ های برجسته شود.

اگر پوست شما به طور طبیعی رنگ پریده یا نازک است، ممکن است که این سیاهی را تجربه کنید که توسط رگ های خونی سطحی ایجاد شده‌ اند و رنگ آنها از روی سطح پوست معلوم است.

سیاهی دور چشم نشانه چه بیماری است

علت بعدی نگهداری مایعی است که باعث می شود سیاهی دور چشم در بارداری یا افزایش وزن، مضرات آفتاب، تغییرات هورمونی، افراط در نوشیدنی‌ های الکلی یا کشیدن سیگار، یک رژیم غذایی ناسالم با میزان نمک بالا، استرس، کمبود آهن، خشکی پوست و ساعات کاری طولانی با کامپیوتر ظاهر می‌ شود. انواع مختلف آلرژی هم عامل دیگری است که می‌ تواند به خاطر ورم و التهاب رگ‌ های خونی، منجر به ایجاد تیرگی زیر چشم شود.

روش درمان سیاهی دور چشم

اگر آنها ناخوشایند و مشکل ساز باشند، بدون شک باید درمان شود. پیدا کردن یک راه حل مناسب بستگی به دلیل ایجاد سیاهی این مشکل و همچنین ترجیح خودتان دارد. با وجود درمان های مختلف طبیعی، شیمیایی و آرایشی، یافتن یک درمان سریع سیاهی دور چشم، پیشگیری یا حتی انتخاب کانسیلر مناسب سخت نیست!

درمان غذایی سیاهی دور چشم

کافیست بهترین درمان را انتخاب کنید یا اگر از موثر بودن یک روش مطمئن نیستید؛ می‌ توانید چند مورد را امتحان کنید تا در نهایت بهترین را تشخیص دهید. از روش ‌های ساده خانگی گرفته تا درمان‌ های پیشرفته با تکنولوژی، در ادامه اموزش رفع سیاهی زیر چشم را خواهیم داشت تا برای همیشه از دست آنها خلاص شوید!

برای سیاهی دور چشم چه قرصی بخوریم

اگر درمان‌ های طبیعی و آرایشی تیرگی را درمان نمی کند، دارو های شیمیایی آماده هم موجود است. از دست دادن چربی زیر چشم به خاطر افزایش سن، معمولا باعث ایجاد سیاهی می‌ شود.

خوشبختانه، این مشکل می‌ تواند با کمک هیالورونیک اسید (که مامور پر کردن است) حل شود. هیالورونیک اسید برای پنهان کردن رگ‌ های خونی که سیاهی و لکه‌ های سیاه را ایجاد می‌ کند، می‌ تواند در کاهش معضل موثر باشد. اگرچه استفاده از آن کمی ریسکی است و گاهی اوقات می‌ تواند مشکل را بدتر کند یا حتی باعث تورم یا کبودی شود.

سیاهی دور چشم چگونه از بین ببریم

هنگام خواب سرتان را بالا بیاورید. اگرچه این کار می‌ تواند در درمان تیرگی چالش برانگیز باشد؛ اما شما به راحتی می‌ توانید آن را به حداقل برسانید. داشتن خواب کافی و بالا نگه داشتن سر هنگام خواب، یک روش ساده و طبیعی درمانی است.

سیاهی دور چشم چگونه از بین ببریم

فقط با اضافه کردن یک بالش اضافی، می‌ توانید سر خود را در طول شب بالا نگه دارید و از تشکیل مایع در زیر چشم ها و دایره‌ های سیاه جلوگیری کنید. این روش به خصوص برای کسانی که تیرگی زیر چشم آنها به خاطر مشکلات عروقی ایجاد شده مفید است.

شما همچنین می توانید این تکنیک را با کمپرسور یخ ترکیب کنید. کافیست تا هنگام بیدار شدن، تنها برای 5 دقیقه یخ را روی چشمان خود بگذارید تا رگ های خونی منقبض شود و از سیاهی زیر چشم هم جلوگیری کند.

کانسیلر، معجزه ای برای تیرگی دور چشم

اگر روش های پیشگیری و درمان، تیرگی زیر چشم را از بین نمی برد، در عوض شما می‌ توانید از کانسیلر استفاده کنید. اگر نحوه استفاده کانسیلر درست باشد، می‌ تواند هرگونه تغییر رنگ در زیر چشم را بپوشاند و چهره را بیدارتر، جوان تر و سالم‌ تر کند.

کانسیلر، معجزه ای برای تیرگی دور چشم
تمام چیزی که به آن احتیاج دارید، پیدا کردن یک کانسیلر مناسب و استفاده درست از آن است. بهتر است با یک کانسیلر مایع شروع کنید؛ زیرا کانسیلرهای جامد باعث خشکی و ماسیدگی در زیر چشم می‌ شود.

سپس باید رنگی را انتخاب کنید که پرکاری غده هیپوفیز شما را از بین ببرد. برای مثال تناژ زرد می‌ تواند تورم های بنفش را بپوشاند و تناژ هلویی نارنجی می‌ تواند تورم های آبی را مخفی کند. ابتدا پوست را با یک نرم کننده دور چشم آماده کنید و اجازه دهید تا قبل از زدن کانسیلر، خشک شود.

لیزر، جدیدترین درمان سیاهی دور چشم

لیزر یک درمان مدرن دیگر است که می‌ تواند این مشکل را کاهش دهد. این تکنیک به خصوص برای دایره‌ های بنفش مایل به قرمزی مفید است که به خاطر رگهای خونی قابل رویت ایجاد می‌ شود.

اگرچه این درمان می‌ تواند موثر باشد؛ اما معمولا گران است و از طرفی می‌ تواند ناخوشایند و زمان بر باشد. به همین دلیل قبل از شروع درمان با لیزر، حتما در کلینیک‌ های معتبر و با متخصصان بیماری‌ های پوستی مشورت کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید