نگار میران، با قد ۱۷۵، سایز ۳۶ و وزن ۵۸ کیلوگرم در زمینه مدلینگ فعالیت دارد و در حال حاضر ساکن استانبول است. نگار با اینکه به روانشناسی علاقه داشت، فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی صنعتی است که البته حضور در محیط هنری دانشکده هنر و معماری در کارش بی‌تاثیر نبود. فعالیت حرفه‌ای او در زمینه مدلینگ، از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شد. نگار در شاخه Fashion, Commercial و Beauty فعالیت دارد. خواننده مصاحبه او با پُل باشید تا بیشتر با او و فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش آشنا شوید.

ایده فعالیت در مدلینگ اولین بار چطور به ذهنتان رسید؟
یادم هست کمتر از هفت سال داشتم که هر هفته تعدادی مجلات کودکان به چاپ می‌رسید و عکس بچه‌های زیبایی روی جلد آن‌ها چاپ می‌شد. من هم همیشه در عالم کودکی منتظر بودم که عکسم در این مجلات چاپ شود. در دنیای کودکی با خودم می‌گفتم که یک روز عکس من هم روی مجله چاپ می‌شود. همچنین در همان سن و سال خیلی وقت‌ها به جای اینکه برنامه کودک نگاه کنم، FashionTV را تماشا می‌کردم. مدل‌ها روی صحنه راه می‌رفتند و لباس‌هایشان، براقی و کشیده بودن پاهایشان برای من خیلی جذاب بود. می‌توانم بگویم ایده فعالیت در شغل مدلینگ از کودکی همیشه در من بود.
وقتی این ایده را با دیگران در میان گذاشتید، چه واکنشی داشتند؟
پدرم به شدت مخالف این کار بود، اما از آنجاییکه من یک فروردینی جنگجو و سمج هستم و اگر مطمئن باشم کاری برایم مفید و خوب است، برای رسیدن به آن می‌جنگم و بی‌خیال رویاهایم نمی‌شوم، عقب‌نشینی نکردم و در این مسیر پروسه‌ای طولانی را طی کردم. ولی وقتی پدرم به مرور زمان پیشرفت، علاقه و انگیزه من را دید و متوجه شد که در این کار استعداد دارم و تلاش می‌کنم، موافقت کرد و البته بعدها کسی که همیشه همراه و پشتیبان من شد، پدرم بود. مادرم، خواهر و برادرم از ابتدا حامی من بودند و از من پشتیبانی می‌کردند.

تاکنون با چه برندهایی همکاری داشته‌اید؟
با برندهایی نظیر Kia gallery, Mim accessories Rosewater, Zima maison, Artware Samsung, Nescafe, Digikala, Mehtin, Melange, Khanomi, Chay Famila, Vimana که در ایران هستند با افتخار همکاری کردم. ولی از آنجاییکه چند ماهی است به استانبول آمده‌ام، هنوز خارج از کشور هیچ فعالیتی نداشتم. اما کلی هدف و برنامه‌ریزی برای انجام کار دارم.

لایف استایل شما چطور است؟
از بچگی ورزش کردن با من همراه بوده، بسکتبال، والیبال و اسکیت. اما تا بزرگسالی این پروسه به صورت صفر و صد انجام شده، یعنی ناگهان ورزش را رها می‌کردم و بعد زمانی پیش می‌آمده که کلاس می‌رفتم و سخت تمرین می‌کردم.‌ به دلیل اینکه همیشه عاشق غذا خوردن هستم و وعده‌های اصلی غذا را خیلی دوست دارم، باید خیلی اضافه وزن پیدا می‌کردم، اما خداراشکر می‌کنم که ژنتیک خوبی دارم. سعی می‌کنم شب‌ها زودتر بخوابم تا صبح زودتر از خواب بیدار شوم. صبح ناشتا به صورت هوازی ورزش می‌کنم. سه روز در هفته با مربی Functional و Kickboxing کار می‌کنیم.

اگر روزی خسته باشید، چطور خودتان را برای ورزش کردن تشویق می‌کنید؟
با در نظر گرفتن اینکه واقعاً خسته‌ام، به خودم جایزه می‌دهم و می‌گویم که می‌توانی در خانه بمانی و استراحت کنی. ولی اگر احساس کنم که این بهانه‌گیری است و یا از نظر روحی به ورزش احتیاج دارم، خودم را مجاب می‌کنم و با خودم می‌گویم «نگار جان الان کلی آدم وجود دارند که با وجود خستگی، بی‌حوصلگی و دردگیری این کار را انجام می‌دهند و اگر تو ورزش نکنی از آن‌ها عقب می‌مانی». خودم را متقاعد می‌کنم که برای رسیدن به اهدافم باید این کار را انجام دهم. عشق به هدف باعث می‌شود انرژی و امید بگیریم و بتوانیم علیرغم خستگی ادامه دهیم.

سختی‌های شغل شما چیست؟ چطور با آن کنار می‌آیید؟
بزرگ‌ترین و سخت‌ترین فاکتوری که در شغل ما وجود دارد داشتن رژیم دائم است. من خودم به شخصه نمی‌توانم رژیم دائم داشته باشم. مشکل دیگر این است که همیشه باید سعی کنیم تغییر چشمگیری در سایزمان ایجاد نشود و سایزی که داریم را حفظ کنیم. دیگر اینکه اگر گاهی در زندگی شخصی‌ات ناراحتی و مشکلی داری، نمی‌توانی احساساتت را به راحتی ابراز کنی مثلا گریه کنی، چون ممکن است چشمانت پف کند، صورت و بینی ورم کند و ناخودآگاه روی کار تاثیر بگذارد. یعنی همیشه یاد گرفتم وقتی پروژه‌ای در راه است، همه ناراحتی‌ها و غصه‌ها را پشت در بگذارم تا هیچ تاثیری در کار من و یا لنز دوربینی که در آن قرار دارم، نداشته باشد.

خوراکی مورد علاقه شما چیست؟
من عاشق شیرینی، شکلات و بستنی هستم و در کنارش وعده‌های اصلی را خیلی دوست دارم. اما سعی می‌کنم زیاد مصرف نکنم، چون غیر از مساله چاق شدن باعث می‌شود صورتم جوش بزند و این برایم خوشایند نیست.

چه مراقبت‌های پوستی دارید؟
استفاده از گلاب و روغن زیتون و نارگیل از مواردی هستند که در مراقبت از پوست انجام می‌دهم. گلاب برای پاک‌سازی روزمره صورت است. من در روتین پوست خودم چیزهای مختلفی را امتحان کردم. طبیعی بودن گلاب باعث می‌شود که شادابی بیشتری در پوستم احساس کنم، همچنین گلاب اجازه نفس کشیدن بهتر به پوست می‌دهد و گاهی هم به اطرافیانم پیشنهاد می‌کنم که از گلاب استفاده کنند چون با هیچ یک از پاک کننده‌های صورت قابل مقایسه نیست. همچنین به طور مداوم از ضدآفتاب مناسب صورت استفاده می‌کنم و تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنم از کرم پودر استفاده نکنم. از قرص کلاژن‌ساز صورت و ترمیم پوست نیز استفاده می‌کنم. همچنین هر دو سه ماه یک بار پاکسازی و فیشال صورت انجام می‌دهم.

به نظر شما دنیای فشن چه واکنشی نسبت به چهره‌های ایرانی و شرقی دارد؟
واکنش خیلی خوبی نسبت به چهره‌های ایرانی و شرقی هست و هر چه بیشتر می‌گذرد این استقبال بهتر و بیشتر هم می‌شود. البته در صورتیکه خود واقعی و شخصیت‌شان را حفظ کرده و از عمل جراحی بی‌رویه دور باشند، جذابیت بیشتری نسبت به چهره‌های غربی دارند. چشم و ابروی مشکی، چشم‌های درشت و پوست سبزه گیرایی و جذابیت زیادی دارد. خیلی از بچه های ایرانی در نقاط مختلف دنیا کار می‌کنند و به خاطر چشم و ابروی گیرا و شرقی بودنشان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

چه توصیه‌ای به کسانی که می‌خواهند وارد شغل شما شوند، دارید؟
توصیه من به افرادی که می‌خواهند وارد این شغل بشوند این است که اگر واقعاً توانایی و علاقه دارید به سراغ این کار بروید. چون ممکن است این حرفه از بیرون زیبا به نظر بیاید ولی توانایی و صبوری برای رسیدن به خواسته‌ها خیلی مهم است. دنیای فشن دنیای گسترده‌ای است و در کار ما محدودیت وجود ندارد. باید سعی کنید خودتان باشید و برندینگ و شخصیت خود را ایجاد کنید.

آیا این شغل به تنهایی درآمد کافی دارد یا شما شغل دیگری دارید؟
بهتر است روی این شغل به‌عنوان یک کار ثابت حساب نکنید. باید بیشتر به‌عنوان علاقه و چیزی که روحتان را بهبود می‌بخشد به آن نگاه کنید و در کنارش شغل دیگری داشته باشید. خود من در کنار کاری که دارم، به علایق و استعداهایم رسیدم. من کار مدیریت برندینگ انجام می‌دهم، البته برنامه‌های دیگری هم دارم که قرار است به زودی شروع کنم و بی‌ربط به کارم نیست.

نظرتان درباره پُل چیست؟
مجله پُل بسیار مجله خوبی است و من خیلی خوشحالم که دوباره بعد از وقفه‌ای که ایجاد شده بود، فعالیتتان را آغاز کردید. مصاحبه‌ها و مطالب پُل برای مخاطبان جالب است. من خودم خیلی وقت‌ها از طریق مصاحبه‌های پُل در مورد کسانی که دوستشان دارم اطلاعات می‌گیرم و برایم جالب است. ثبات و تداومی که پُل دارد، برای شخص من بسیار خوشایند است و می دانم که روز به روز اتفاقات جالب‌تری برای مجله پُل پیش خواهد آمد. موفق باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید