دلایل مهم برای استفاده از‌ ضد آفتاب در زمستان

اگر در یک روز روشن و آفتابی به اسکی می روید، ممکن است متوجه شوید که برنزه شده اید با عینک یا بینی و لب هایتان کمی سوخته است که ناشی از اشعه UVB است. اشعه های UVA و UVB در تمام طول سال حضور دارند؛ بنابراین همچنان استفاده از‌ ضد آفتاب در زمستان، بدون توجه به آب و هوای بیرون ضروری است. دو نوع اشعه UV وجود دارد: اشعه UVA و UVB. اشعه ماوراء بنفش A به عنوان امواج بلند نیز شناخته می شود و 95٪ از اشعه های UV را تشکیل می دهد که به سطح زمین می رسد. این اشعه ها می توانند از ابرها‌ و‌ شیشه ها رد شوند و در سطح بسیار عمیق تری به پوست نفوذ کنند.

این اشعه ها همچنین مسئول علائم پیری مانند لکه های تیره و چین و چروک هستند. اشعه ماوراء بنفش B باعث قرمزی و آفتاب سوختگی می شود؛ اما به عمق اشعه UVA به پوست نفوذ نمی کند. این پرتوها در اوایل بهار تا اوایل پاییز قوی ترین پرتوها هستند و در زمستان کاهش می یابند؛ اما همچنان می توانند به سطح زمین برسند و به راحتی از برف و یخ منعکس می شوند.

ضد آفتاب در زمستان

بسیاری از محصولات ضد آفتاب برای پوست مفید هستند

ما در مورد کرم ضد آفتاب چرب و بدبویی که مادرتان در کودکی در تعطیلات خانوادگی برای شما استفاده می کرد، صحبت نمی کنیم! فرمول های ضدآفتاب از آن زمان تا کنون راه طولانی را طی کرده اند و اکنون فواید مفیدی برای پوست شما به جز محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارند. آب و هوای سخت زمستانی می تواند به شدت پوست شما را خشک و آسیب برساند.

محصولات ضد آفتاب به آرام کردن و محافظت از پوست های حساس مستعد خشکی و اگزما کمک می کند. بعضی از محصولات ضدآفتاب با ویتامین C فرموله شده اند تا فواید ضد پیری را برای پوست شما فراهم کنند و همچنین ظاهرتان سالم به نظر می رسد. حتی می توانید مرطوب کننده های رنگی یا کرم های BB را خریداری کنید که حاوی SPF هستند تا بتوانید از مزایای دو محصول در یک محصول استفاده کنید و یک مرحله اضافی را از روتین مراقبت از پوست خود حذف کنید.

شرایط زمستانی می تواند کرم ضد آفتاب را سریع تر پاک کند

در تابستان وقتی در ساحل یا کنار دریاچه هستید، می توانید حس کنید که کرم ضد آفتاب‌ تان در اثر تعریق یا شنا ذوب می شود. در زمستان ضد آفتاب شما ذوب نمی شود؛ اما به این معنی نیست که شرایط سخت زمستان ضد آفتاب شما را فرسایش نمی دهد. برف و باد شدید می تواند ضد آفتاب و اثربخشی آن را از بین ببرد. بنابراین استفاده از تنها یک لایه ضد آفتاب در صبح کافی نیست. همجنین توصیه می شود زمانی که در خارج از منزل هستید و بلافاصله پس از تعریق، کرم ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یکبار دوباره استفاده کنید.

دلایل مهم برای استفاده از‌ ضد آفتاب در زمستان

ورزش های زمستانی شما را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می دهد

طبق گفته بنیاد سرطان پوست، با هر هزار فوت بالا رفتن از سطح دریا، اشعه ماوراء بنفش 5 درصد افزایش می یابد. بنابراین همه شما اسکی بازان، اسنوبورد سواران، سورتمه سواران و علاقه مندان به تورهای اسکی باید با استفاده از کرم ضد آفتاب، مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشید. هرچه ارتفاع بالاتری داشته باشید،‌ بیشتر در معرض اشعه UV هستید.

اگر چه شما معمولاً بیشتر صورت خود را با وسایل اسکی مانند کلاه ایمنی و عینک پوشانده اید؛ اما اشعه ماوراء بنفش هنوز هم می تواند راه خود را به پوست شما پیدا کند و باعث آفتاب سوختگی شود و شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دهد. دفعه بعد که در ارتفاعات کوهستانی هستید یا از یک روز اسکی خانوادگی لذت می برید، مطمئن شوید که چک لیست قبل از اسکی شما حاوی کرم ضد آفتاب باشد. همچنین، فراموش نکنید که در طول روز دوباره از ضد آفتاب استفاده کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید