قانون جذب چیست؟

بسیاری از افراد در این کره خاکی اعتقاد دارند که افکار به خود شخص برمی گردد؛ یعنی اگر مثبت به هر چیزی نگاه کنید، همان فرکانس را دریافت کرده و اگر دیدگاهتان منفی باشد هر چیزی را به منفی‌ترین شکل ممکن به زندگی خود جذب خواهید کرد. این همان مسئله مهمی است که به قانون جذب شهرت دارد. این قانون در همه ابعاد زندگی حضور موثر دارد؛ یعنی از قانون جذب پول، آرامش گرفته تا قانون جذب شغل و ازدواج که حتی افراد معتقد به نتایج قانون جذب، تاثیر آن را در روابط، ثروت و زیبایی هم در زندگی شخصی خود دیده اند.

متخصصان در این زمینه می گویند آموزش قانون جذب موضوعی سریع و زودگذر نیست و قدم های تدریجی و متعددی احتیاج دارد؛ اما مهم ترین و اولین قدم آن این است که آن را انکار نکنید و به آن باور و اشتیاق داشته باشید و سپس فردی سپاسگزار باشید که این ویژگی ها باعث می شود که افکار و درون انسان مثبت شده و مانند خود را جذب کند.

انواع قانون جذب

انواع قوانین جذب

اگر بخواهیم وارد جزئیات این قانون شویم می توان گفت که این موضوع دسته بندی مختلفی دارد که به اختصار در ادامه اشاره خواهیم کرد.

قانون جذب عشق

شما می توانید از طریق محبت کردن، حمایت کردن، قدرشناسی و دادن حس خوب به افراد همان عشق و محبت را وارد زندگی خود کنید.

قانون جذب ثروت

شما باید احساس خود را نسبت به پول بررسی کنید و ببینید که آیا واقعاً عاشق پول هستید و به تمام پول خود احتیاج دارید یا در درون حس بدی نسبت به پول دارید؟ آن وقت است که با تاکیدهای مثبت می توانید ثروتی که درخورتان است را به دست آورید. در واقع می توان گفت معروف ترین و بهترین قانون جذب، همین مسئله ثروت و مادیات است. واقعیت غم انگیز این است که آدم های بی شماری در سراسر جهان به “رویای پولدار شدن” علاقه دارند، بخصوص راه های بی دردسر و یک شبه! آدم ها از این استقبال می کنند که یک نفر به آن ها بگوید بخواب، رویا ببین و پولدار شو! در حقیقت این همان چیزی است که از تمام جهان می خواهند.

قانون جذب ازدواج

نام دیگر آن به صورت کلی قانون جذب روابط است. مرحله اول این بخش، عشق ورزیدن به خود است. در واقع کارشناسان این مبحث می گویند بهتر است ناراحتی ها را کنار گذاشته و از لحظات زندگی و حال خود لذت کامل را ببرید. اول از همه به خودتان عشق بورزید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اینگونه می توانید شخصی را پیدا کنید که در رویاهایتان به دنبالش می گشتید.

قانون جذب زیبایی

هر فرد باید باور داشته باشد که بی نقص و زیباست و کائنات می تواند او را به زیباترین شکل ممکن تبدیل کند. پس باید از مقاومت در مقابل آن دست کشید و سراغ جملات تاکیدی مثبت رفت و در قدم آخر از هرگونه حسادت ورزی دوری کرد. جملات تاکیدی یعنی هر روز به خودتان بگویید که ظاهر و باطنی بسیار زیبا دارید و تاکید کنید خود را آنگونه که هستید دوست دارید و از زیبایی خود لذت می‎برید.

قانون جذب آرامش

واقعیت این است که انسان هر چقدر هم زیبا و ثروتمند باشد وقتی آرامش نداشته باشد و مدام از نظر روحی درگیر تنش باشد هیچ لذتی از رفاه خود نمی‎برد. پس می‌توان گفت که آرامش در صدر جدول این لیست مهم قرار می گیرد. حتی اگر معتقد به این قانون نیستید بد نیست که نکات آرامش آن را رعایت کنید. یعنی تلاش کنید هر گونه عوامل استرس زا از شما دور شود، در هنگام خشم و ناراحتی نفس عمیق شکمی بکشید، به خود و توانایی هایتان اعتقاد داشته باشید، مثبت اندیش و با برنامه باشید، به نتایج کارهایتان وابسته نباشید و بی عقد و شرط عاشقی کنید.

قانون جذب شغل

در این بخش هم مانند موارد قبلی مثبت اندیشی و باور به خویش که لایق بهترین ها هستید و بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد قدم اول است. در هر مرحله کاری از مصاحبه تا … باید انرژی خود را حفظ کرده و از قدرت تجسم استفاده کنید. پس تمرکز و ایمان به خود در این امر کمک شایانی به شما خواهد کرد.

اما یکی از جالب ترین بحث ها در این مسئله ارتباط قانون جذب و ضمیر ناخودآگاه و یا قانون جذب سابلیمینال است. در واقع پیام های سابلیمینال صدا و تصاویری هستند که به صورت ناخودآگاه بر ذهن ناهشیار و نیمه هوشیار اثر می‌گذارند و ارتباطی با هیپنوتیزم دارند که می‌توان به کمک آن به رویکرد جدیدی در زندگی و موفقیت رسید. این پیام‌های مثبت می توانند در موسیقی پنهان شده باشند و همه حواس پنجگانه را به خود جذب کنند. از آنجایی که به گفته دانشمندان انسان از 10 درصد مغز خود استفاده می کند، پیام‌های سابلیمینال بر ۹۰ درصد باقیمانده اثر می گذارند.

قانون جذب

قانون جذب چگونه کار می‌کند؟

این قانون از طریق تفکر مثبت بر قدرت ذهن کار می کند. روش های قانون جذب شامل اعتماد به نفس بالا، خواستن، باور مطلق، آرام سازی ذهن یا مدیتیشن، تهیه لیستی از خواسته ها و یادداشت آن و باور به کائنات است. نتایج قانون جذب کاملا به باور انسان‌ ارتباط دارد. وقتی شما درگیر این اعتقادات شده باشید، کوچک ترین تغییرات مثبت و منفی را به باور و خواستن ربط می دهید و چه بسا خود را مقصر اتفاقات منفی بدانید. باور مطلق شما ممکن است باعث شود در این مواقع خود را سرزنش کرده و در مواقع کسب نتایج مثبت به خود و بینشتان افتخار کنید که این دیدگاه در افراد ارتباط زیادی با اعتقاد انسان به کائنات دارد.

آموزش قانون جذب

در قانون جذب کائنات در واقع ذهن انرژی تولید می کند که به آن ارتعاشات ذهنی می گویند و با قدرت ذهن و تمرکز افراد ارتباط دارد. ما با تصور و باور خود در مورد هر موضوعی، یک ارتعاش از جانب خود به دنیای بیرون منتقل می کنیم و کائنات به ارتعاشات ما پاسخ مثبت می دهند. پس تفاوت قانون جذب و ارتعاش در حق تقدم آنهاست. در واقع جذب قانون ثانویه و قانون اصلی ارتعاش است. برای رسیدن به اهداف از طریق این قانون باید ارتعاش خروجی ذهن را کنترل کرد که لازمه آن کنترل کامل افکار است. از طرفی در زمینه ارتباط قانون جذب و فیزیک کوانتوم هر دو نظریه معتقد هستند همه چیز در جهان از انرژی است.

در واقع با فیزیک کوانتوم می توان به جذب رسید چرا که این نظریه می گوید انرژی بر ماده تاثیر می گذارد. پس ذهن انسان با تفکر انرژی در جهان آزاد می کند و فرکانس های مشابه را جذب می کند و در نتیجه می توان معجزات قانون جذب را دید و به اهداف رسید.

نقد قانون جذب

در میان افرادی که معتقد به این قانون هستند گروهی دیگر در دسته مقابل قرار می گیرند و آن را چیزی جز خرافات قانون جذب خطاب نمی کنند. اما قانون جذب چقدر واقعیت دارد؟ هنوز کسی نمی تواند با اطمینان کامل بگوید که این شبه علم ثابت شده و واقعیت دارد یا اینکه کاملاً چیزی فرضی و در ذهن انسان های معتقد است.

مثبت اندیشی

در واقع گروهی که به این دسته تفکرات اعتقاد دارند، تمام نتایج زندگی خود از شکست تا موفقیت را ناخودآگاه به این قوانین و اعتقاداتشان ربط می دهند و  باور دارند ک حقیقتی که در ذهن شما شکل می گیرد روزی تبدیل به واقعیت خواهد شد ولی دسته دیگر معتقد هستند که بیشتر اتفاقات در جهان و در زندگی صرفاً با نشستن و فکر کردن اتفاق نمی افتد و لازمه آن تلاش و کوشش و کارهای بسیار دیگری است و آن را یک محتوای زرد می دانند. اما این که کدام گروه درست می گویند مانند هر مسئله فلسفی دیگر به خود افراد و باورهایشان برمی گردد.

در واقع اگر بخواهیم به نظر منتقدان آن توجه کنیم، آنها این قانون را بزرگ ترین خرافه دنیای حال حاضر به شمار می آورند. مثبت اندیشی به معنای روانشناسی امر درستی است اما همین مثبت اندیشی در این قانون کار را دشوار می کند و معنای متفاوتی دارد.

قانون جذب در روانشناسی

مثبت اندیشی در روانشناسی یعنی تنها راه شما برای موفقیت و خوشبختی این است که ابتدا بفهمید هدفتان چیست، چرا آن کار را انجام می دهید و چرا مردم باید به کار شما اهمیت بدهند. سپس پله پله برنامه ریزی کرده تا به هدفتان برسید. اما قوانین جذب افراد را منفعل می کند و عملگرا بودن را سلب می کند چرا که می گوید راه رسیدن به اهداف تفکر و تجسم است.
از طرف دیگر قدرت برنامه ریزی را کامل از فرد گرفته و آن را کتمان می کند. زمان کاملا بی ارزش می شود و افراد جهان را همیشه آماده رسیدن به اهداف خود می‎بینند؛ در حالی که روانشناسان معتقد هستند برنامه و جداول زمانی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به اهداف هستند. در این خصوص پیشنهاد میکنیم مقاله هدف گذاری به روش اسمارت را مطالعه فرمایید.

همچنین دیدتان نسبت به چالش های زندگی کاملا منفی می شود و حس رحم و هم دردی را از افراد می گیرد. چرا که فکر کردن به بیماران و نیازمندان و تلاش برای کمک به آنها شما را درگیر آن فضای منفی می‌کند و طبق این قانون فکر کردن به مسائل منفی زندگی را برایتان غم انگیز می‌کند.

راز جذب

در نتیجه شما به خودتان می آیید و می بینید که آنقدر غرق در خیالات خوش و آینده ذهنی خود شده اید که توجهی به حال ندارید. اگر بخواهید صرفا به تصور کردن آینده ای دلخواه بپردازید، آرام آرام این خیال پردازی گریبان شما را می گیرد و در تمام ابعاد زندگی شما سایه می اندازد. به خودتان که می آیید روزها، دقیقه ها و سال ها گذشته اند. شما هیچ کاری نکرده اید و تمام زندگیتان به یک رویای تحقق نیافته تبدیل شده‌ است.

در واقع این که به خود و توانایی هایتان باور داشته باشید، خود را زیبا بدانید، به دنبال آرامش و رفاه بیشتر باشید و به اتفاقات منفی زندگی خود به چشم تجربه نگاه کنید، در کنار تلاش و برنامه ریزی زندگی را برایتان بیش از پیش زیبا می کند.

قانون جذب چقدر واقعیت دارد؟

هنوز کسی نمی تواند با اطمینان کامل بگوید که این شبه علم ثابت شده و واقعیت دارد یا اینکه کاملاً چیزی فرضی و در ذهن انسان های معتقد است. در واقع گروهی که به این دسته تفکرات اعتقاد دارند، تمام نتایج زندگی خود از شکست تا موفقیت را ناخودآگاه به این قوانین و اعتقاداتشان ربط می دهند و دسته دیگر معتقد هستند که بعضی اتفاقات در جهان و در زندگی صرفاً با نشستن و فکر کردن اتفاق نمی افتد و لازمه آن تلاش و کوشش و کارهای بسیار دیگری است و آن را یک محتوای زرد می دانند. اما این که کدام گروه درست می گویند مانند هر مسئله فلسفی دیگر به خود افراد و باورهایشان برمی گردد.

قانون جذب بسیار ساده و قدرتمند است. این قانون می گوید که شما چیزهایی را به سمت خود جذب می کنید که روی آنها تمرکز می کنید. آنها باورها و افکار روزانه شما هستند. این قانون یک تصویر برای فرد ترسیم می کند: اگر به چیزهای مثبت فکر کنی، آن ها به سمت تو می آیند و اگر به چیزهای منفی فکر کنی، چیزهای منفی را جذب می کنی.

کتاب قانون جذب

تغییر زندگی از تغییر افکار شروع می شود

مولفه اصلی این فلسفه تغییر الگوی فکری است، پس اگر انگاره های ذهنی فرد تغییر کند، زندگیاش تغییر می کند. در این مکتب باور بر این است که انرژی های مشابه در محیط یکدیگر را جذب می کنند. به این ترتیب فرد با تمرکز روی افکار سازنده می تواند دنیای خود را بسازد. مطابق این قانون اگر در حال حاضر در شرایط بد و ناراحت کننده ای هستید، نباید به آن زیاد فکر کنید؛ زیرا مقدار بیشتری از این بدبختی به سمت شما می آید. در عوض باید زمانتان را صرف فکر کردن به چیزهای مطلوبی که میخواهید کنید و بابت چیزهای خوبی که از قبل جذب کرده اید شکرگذار باشید.

شاید شنیده باشید که مربیان ورزشی به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می کنند تصویری از اندام رویایی خود را در جایی بچسبانند و هر روز آن را تماشا کنند. این توصیه در قانون جذب هم وجود دارد. زمانی که روزتان را شروع می کنید به تصویر رویاهایتان خیره شوید؛ خودتان را در آن شرایط مطلوب ببینید و بعد با انرژی و انگیزه حاصل از این تصور روزتان را ادامه دهید. در تمام روز تمرکزتان را روی چیزهایی که می خواهید بگذارید و از فکر کردن به چیزهایی که نمی خواهید بپرهیزید. روی یک هدف واحد تمرکز کنید. الهام از محیط کمک بگیرید؛ برای مثال آهنگ زیبایی گوش کنید یا لحظه ای چشمانتان را ببندید و به خود آگاهی برسید. همه چیز باید معطوف به رسیدن به مطلوب باشد؛ به این ترتیب تو همانی می شوی که در ذهنت به آن باور داری.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید