برای کشف یک محله، هیچ راهی بهتر از قدم زدن در آن نیست. به شرطی که قبل از سر زدن به محله اطلاعاتی درباره‌ آن داشته باشید؛ به خصوص اگر صحبت از محله‌ هیجان‌انگیز نیشانتاشی باشد. محله‌ای که بیشتر هنرمندان سرشناس ترکیه برای خرید به آن سر می‌زنند؛ کسانی که به نوعی الگوی مد و ترندها در جامعه هستند. با این جمله متوجه می‌شویم که این خیابان مرکز لوکسی برای خرید انواع لباس و کفش و زیورآلات گران‌قیمت است. خیابان نیشان‌تاشی در منطقه‌ شیشلی در بخش اروپایی و در فاصله‌ کمی از تکسیم واقع شده است. تماشای مغازه‌های رنگارنگ نیشانتاشی هر رهگذری را به خرید کردن تشویق می‌کند.

این منطقه ۵ خیابان معروف و اصلی به نام‌های Rumeli ،Vali Konagi ،Abdi Ipekci ،Atiye و Tesvikiye دارد. اگر برای اولین بار به این بخش از شهر سر می‌زنید ممکن است کمی گیج شوید. برای دسترسی به محله می‌توانید در ایستگاه متروی Osmanbey از مترو پیاده شوید. زمانی که از مترو پیاده شدید، به سمت چپ بپیچید و وارد خیابان Rumeli شوید. این بهترین راه برای رسیدن به قلب نیشانتاشی است. در این خیابان می‌توانید مغازه‌های ادویه فروشی، غذای چینی، لباس مردان، جواهرآلات، کتاب‌فروشی، لباس ورزشی و… را پیدا کنید. زمانی که به انتهای خیابان برسید، در تقاطع نیشانتاشی هستید.

خیابان بعدی Abdi ipekci است. برند‌هایی مانند ماوی (بهترین برند جین ترکیه‌ای)، DESA (بهترین برند محصولات چرم ترکیه‌ای)، Altinbas (جواهرفروشی معروف ترکیه‌ای)، Godiva (یکی از معروف‌ترین شکلات فروشی‌های ترکیه)، Burberry، Marks & Spencer، Topshop، Lacoste، Roberto Cavalli، Ermenegildo Zegna، Zilli men’s، Louis Vuitton، Bang Olufsen، Guiseppe Zanetti، Tiffany’s Jewelers و… را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. در عبدی ایپکچی به غیر از برندهای مشهور می‌توانید رستوران‌‌ها و کافه‌های زیادی پیدا کنید. درست در کنار فروشگاه تیفانی خیابان Atiye قرار دارد. عطیه خیابان کوتاهی است، اما کافه و بارهای بسیار جذابی دارد. یکی از بهترین فروشگاه‌های شراب استانبول به نام Kav Wine Boutique در خیابان عطیه است.

بعد از خیابان عطیه به خیابان Tedvikiye می‌رسید. دو برند گوچی و Emporio Armani در این خیابان قرار دارند. یکی از جاذبه‌های توریستی این خیابان مسجد قدیمی Tesvikiye (تشویقیه) است. این مسجد معماری مربوط به دوران عثمانی دارد و طراحان کاخ دولما باغچه آن را طراحی کرده‌اند.

دوباره به سمت خیابان Rumeli بروید تا نمایندگی‌های GAP ،Zara ، Sephora و Massimo Dutti را ببینید. مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی در این خیابان قرار دارد. خوش‌گذرانی در نیشنتاشی به خرید کردن ختم نمی‌شود. اگر وارد کوچه‌ها شوید؛ بهترین رستوران‌ها، بارها و کلاب‌های شهر را کشف خواهید کرد. در واقع نیشانتاشی مقصد شکم‌گردی نیز هست. می‌توانید چندین ساعت در این محله سرگرم شوید. رستوران‌های بین‌المللی برای طرفداران غذاهای ایتالیایی، مکزیکی، فرانسوی و… در این محله وجود دارند. بیشتر بارها پاتوق‌های محلی ترک‌ها هستند و توریست کمتری در این محله می‌بینید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید