دانستنی های مدلینگ

مدلینگ و مدل شدن، همیشه افسانه‌ های زیادی را به دنبال خود داشته است. مجله‌ های مد و فشن به شما می‌ گویند که معنی مدلینگ، یعنی اینکه باید قد بلند، لاغر و جوان باشید. این ها استانداردهای مدلینگ برای خانمها و اقایان هستند که با تبلیغات، مردم را به سمت رژیم های سخت و ناسالم، ورزش‌ های سنگین، عمل های زیبایی، آرایش های سنگین و عکاسانی با کارهای غیرطبیعی می‌ برند. آخر کار هم شما می‌ مانید و اعتماد به نفسی که از دست داده اید، چون خیال می‌ کنید به حد کافی خوب نبوده‌ اید. بگذارید خیالتان را راحت کنیم، در حقیقت چیز هایی که درباره‌ صنعت مدلینگ شنیده اید، افسانه‌ اند.

در بازار امروز، هر کسی با انجام یک سری کارها می تواند یک مدل حرفه ای شود. به عبارت (یک سری کارها) توجه کنید! در این مقاله سعی می کنیم اصلی ترین شرایط مدلینگ و شروع این حرفه به عنوان یک شغل را برای شما شرح دهیم.

معیار های مدلینگ

برای شروع مدلینگ، خانم ها باید اطلاعاتی مانند سن، قد، دور باسن، دور شکم، دور کمر، دور سینه، دور ران و آقایان باید سن، قد، دور سینه، دور کمر، سایز کت و اندازه‌ شلوار را یادداشت کنند. همچنین هم خانم ها و هم آقایان باید ملیت، رنگ طبیعی مو، چشم و پوست، وجود خال طبیعی بزرگ و یا تاتو را ذکر کنند. (از این اطلاعات در تهیه‌ پورتفولیو استفاده خواهد شد.)

معیار های مدلینگ

اهمیت پورتفولیو در تست مدلینگ

عکس‌ ها باید تا حد امکان ساده و با کمترین آرایش صورت و مو باشند. پیشنهاد می‌ کنیم با چند عکاس مختلف کار کنید تا سبک‌ های مختلف را تجربه کنید. هیچ وقت عکس کاملاً عریان تان را برای آژانس ها و شرکت‌ ها نفرستید. به دنبال بهترین لوکیشن عکاسی نباشید، آژانس ها می‌ خواهند شما را ببینند، نه فضا را.

با کت پشمی و خز (به خصوص خز طبیعی) عکس نگیرید؛ چند سال است که استفاده از پوست حیوانات در صنعت مد به عنوان کاری غیراخلاقی تلقی می‌ شود. کودکان نباید آرایش مو و صورت داشته باشند. عکس ها در پوتفولیوی شما قرار خواهند گرفت. برای اطلاعات بیشتر مقاله نحوه‌ ساخت پورتفولیو برای آژانس های مد را مطالعه فرمایید.

اهمیت پورتفولیو در تست مدلینگ

شرکت در مسابقات مدلینگ

مسیر شهرت بسیاری از مدل های بزرگ از این مسابقات شروع شده است. شرکت در این مسابقه ‌ها یک آغاز عالی است و به شما فرصت ارزیابی شدن می دهد. در این فضا پتانسیل شما برای ادامه‌ این مسیر شناسایی می شود. اگر به مدرسه‌ مدلینگ یا آژانس های مختلف رفته اید و حس می کنید آن ها ارزیابی درستی از توانایی های شما نداشته اند، پیشنهاد می کنیم که در یکی از مسابقه های مدلینگ شرکت کنید تا دوباره خودتان را بسنجید.

شناسایی بهترین طریقه مدلینگ شدن

  • در شرق آسیا به مدل‌ های ریز اندام علاقه دارند.
  • در فرانسه قدبلندها شانس بیشتری دارند.
  • در آمریکا برای هر مدلی موقعیتی برای دیده شدن وجود دارد.

باید بدانید که کدام بازار چهره و اندام شما را می پسندد. آژانس‌ های مدلینگ در این کار به شما کمک می‌ کنند.

شرایط مدلینگ

این صنعت بسیار رقابتی است. برای دیده شدن نیاز به صبر و تلاش بسیار دارید. هیچ مدلی را نمی ‌بینید که بگوید یک روز در خیابان قدم می‌ زدم و فردا روی جلد مجله ووگ بودم. باید همیشه برای تجربه‌ چیزهای جدید آماده باشید و خودتان به دنبال فرصت ها بروید. اطلاعات خودتان درباره‌ برندها را افزایش دهید تا بتوانید فرصت‌ های بیشتری را شناسایی کنید.

شرایط مدلینگ

هیچوقت ناامید نشوید و هر زمان که لازم بود ریسک کنید. سوپر مدل برزیلی Gisele Bundchen می گوید قبل از اولین قراردادش ۴۰ بار از طرف آژانس‌ ها رد شد. تا حد ممکن در معرض دید باشید. بیشتر آژانس‌ ها در یک حوزه‌ خاص از مدلینگ فعالیت می‌ کنند و ممکن است نتوانند گزینه‌ مناسبی برای شما باشند. خودتان باید عکس هایتان را برای آژانس های مختلف ارسال کنید و با استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات خودتان را بیشتر نشان دهید.

درآمد مدلینگ

اگر در شروع این حرفه فقط به فکر همکاری با برندهای مشهور هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید؛ زیرا در صنعت مدلینگ ممکن است هیچ درآمدی کسب نکنید و تا مدتی فقط برای شناخته شدن و ساخت رزومه کتر کنید. معروف ترین مدل های جهان معمولا از هر فشن شو، حدود 20 هزار دلار درآمد دارند. در مدلینگ برای مجلات و تبلیغات هم درآمد مدلینگ به شکل ساعتی است که بستگی به رزومه و میزان شناخته شدن مدل دارد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید