رازهای مراقبت از پوست خانم های شاغل

خانم های شاغل معمولاً هر روز آرایش می کنند. آرایش صورت این خانم ها چندین ساعت روی پوستشان می ماند و معمولاً آن ها زمان کافی برای رسیدگی و روتین روزانه مراقبت از پوست را ندارند. پوست این دسته از خانم ها بیشتر در معرض آسیب و پیری قرار دارد. مراقبت روزانه از پوست نیاز به صرف زمان طولانی ندارد؛‌ با راهکارهای سریع می توانید پوستی شاداب تر داشته باشید. روش هایی که درباره آن ها صحبت می کنیم در مجموع در روز کمتر از نیم ساعت زمان خواهند برد.

آموزش مراقبت از پوست

روش هایی که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم، صفر تا صد مراقبت از پوست است که در مجموع در روز کمتر از نیم ساعت زمان خواهند برد. شما به عنوان مهم ترین فرد زندگی تان ارزش صرف زمان برای مراقبت از پوست صورت را دارید.

شروع مراقبت از پوست

اولین قدم برای رعایت روتین روزانه مراقبت از پوست، نظافت آن است. واقعیت این است که صورت شما با استفاده از آرایش پاک کن ها تمیز نمی شود! پاک کردن و نظافت صورت شامل پاک کردن آرایش و کثیفی ها با شیرپاک‌ کن و یا آرایش پاک کن و بعد شستن صورت با فیس براش و یک پاک‌کننده است. وحشتناک ترین تصمیم این است که شبی به دلیل خستگی با آرایش بخوابید. حتی اگر به صورت روزانه آرایش نمی کنید، باید پوست را از آلودگی های روزانه‌‌ هوا پاک کنید تا پوست بتواند نفس بکشد. دقت کنید که شستن زیاد پوست و استفاده‌ بیش از حد از پاک کننده های شیمیایی، باعث تحریک و خشکی پوست می شود. اگر پوست شما چرب باشد، چربی پوست را تشدید می کند. شستن صحیح پوست، کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد.

مراقبت از پوست

شستشوی براش ها

در این روش مراقبت از پوست، باید هفته ای یک بار براش ها و پدهای قابل شستشوی خود را بشویید. برای این کار چند ساعت آن‌ها را در آب گرم و شامپو بچه قرار دهید. سپس آن ها را به آرامی روی سطح عاج داری بمالید تا مواد آرایشی از آن خارج شوند؛‌ سپس به خوبی آبکشی کنید. ۲۴ ساعت فرصت بدهید تا براش ها خشک شوند. روش سریع تر برای این کار استفاده از ماکروویو است. براش ها را یک دقیقه در محلول آب و شامپو بگذارید و آن را در ماکروویو قرار دهید. مواد آرایشی به راحتی از داخل براش خارج می شوند.

مصرف کرم‌ روزانه و شبانه

از لوازم ضروری مراقبت از پوست، کرم های شب و روز هستند. اگر می خواهید روش های دیگر را امتحان کنید می توانید برای لایه برداری ملایم روزانه از کرم ویتامین C استفاده کنید. قبل از خواب کرم را روی پوست تمیز بمالید. استفاده از کرم های دیگر بستگی به مشکلات و نوع پوست شما دارد. خانم ها برلی مراقبت از پوست چروک، باید استفاده از کرم های ضد چروک را از سن ۲۸ سالگی شروع کنند. اگر مشکل پوستی مانند چروک و لک و جوش ندارید هم باید مراقب پوست خود باشید و هر شب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

مراقبت روزانه پوست صورت شامل مراقبت از ابروها نیز می شود. اگر در روتین مراقبت از پوست شبانه، قبل از خواب به ابروهایتان وازلین بزنید، بعد از یک ماه نتیجه‌ آن را می بینید. در استفاده از کرم ها تنبلی نکنید، این کار کمتر از دو دقیقه زمان می برد.

مراقبت از پوست برای خانم های شاغل

شستن پوست

قدم اول در داشتن پوستی سالم، نظافت پوست است. واقعیت این است که صورت شما  با استفاده کردن از آرایش پاک کن ها تمیز نمی شود! پاک کردن و نظافت صورت شامل پاک کردن آرایش و کثیفی ها با شیرپاک‌ کن و یا آرایش پاک کن و بعد شستن صورت با فیس براش و یک پاک کننده است. وحشتناک ترین تصمیم این است که شبی به دلیل خستگی با آرایش بخوابید. حتی اگر به صورت روزانه آرایش نمی کنید، باید پوست را از آلودگی های روزانه‌‌ هوا پاک کنید تا پوست بتواند نفس بکشد. دقت کنید که شستن زیاد پوست و استفاده‌ بیش از حد از پاک کننده های شیمیایی باعث تحریک و خشکی پوست می شود و اگر پوست شما چرب باشد، چربی پوست را تشدید می کند. شستن صحیح پوست کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد.

براش های خود را بشورید

اگر هر روز از براش های خود استفاده می کنید، هفته ای یک بار براش ها و پدهای قابل شستشوی خود را بشورید. برای این کار چند ساعت آن ها را در آب گرم و شامپو بچه قرار دهید. سپس آن ها را به آرامی روی سطح عاج داری بمالید تا مواد آرایشی از آن خارج شوند؛‌ سپس به خوبی آبکشی کنید. ۲۴ ساعت فرصت بدهید تا براش ها خشک شوند. روش سریع تر برای این کار استفاده از ماکروویو است. براش ها را یک دقیقه در محلول آب و شامپو بگذارید و آن را در ماکروویو قرار دهید. مواد آرایشی به راحتی از داخل براش خارج می شوند.

مراقبت از پوست برای خانم های شاغل

کرم های روزانه و شبانه

کلاسیک ترین کرم های مراقبت از پوست کرم های شب و روز هستند. اگر می خواهید روش های دیگر را امتحان کنید می توانید برای لایه برداری ملایم روزانه از کرم ویتامین C استفاده کنید. قبل از خواب کرم را روی پوست تمیز بمالید. استفاده از کرم های دیگر بستگی به مشکلات و نوع پوست شما دارد. خانم ها باید استفاده از کرم های ضد چروک را از سن ۲۸ سالگی شروع کنند. اگر مشکل پوستی مانند چروک و لک و جوش ندارید هم باید مراقب پوست خود باشید و هر شب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. مراقبت روزانه پوست صورت شامل مراقبت از ابروها نیز می شود. اگر هر شب به ابروهایتان وازلین بزنید بعد از یک ماه نتیجه‌ آن را می بینید. در استفاده از کرم ها تنبلی نکنید، این کار کمتر از دو دقیقه زمان می برد.

کرم پودر روزانه ممنوع

استفاده روزانه از کرم پودر باعث پیری پوست می شود. به عنوان جایگزین می توانید از Baby کرم استفاده کنید که سبک تر از کرم پودر است و ضد آفتاب نیز دارد. اگر پوستتان سالم است و نیاز به کرم پودر ندارد می توانید فقط از ضدآفتاب رنگی سبک استفاده کنید. ضد آفتاب را متناسب با جنس پوست تان انتخاب کنید. اگر منافذ پوستتان باز است، باید بدانید که استفاده مستمر از کرم پودر این مشکل را تشدید می کند.

حتما بخوانید  همه چیز درباره اس پی اف ضد آفتاب + مناسب ترین درصد SPF برای انواع پوست

به جای کرم پودر از یک کانسیلر برای پوشش معایب پوست استفاده کنید. کانسیلر را فقط به قسمت های لازم بمالید. از کانسیلر هم رنگ پوست استفاده کنید. اگر پوست شما سالم است برای برجسته کردن استخوان گونه، هایلایت و کانتور صورت از کانسیلر کمک بگیرید. این روش باعث صرفه جویی در وقت می شود، به‌خصوص صبح های زود که برای رفتن به محل کار عجله دارید.

مراقبت از پوست برای خانم های شاغل

ماسک‌، لایه برداری و ماساژ صورت

دستورهای زیادی برای تهیه‌ ماسک صورت در اینترنت وجود دارند. نمی توانید به تمام آن ها اعتماد کنید، اما می توانید برخی از آن ها را تست کنید تا بدانید کدام برای شما مناسب هستند. برای مراقبت از پوست و ماساژ آن می توانید ماهی یک بار به مراکز اسپا مراجعه کنید یا خودتان در خانه این روش ها را امتحان کنید. این کار را برای ده دقیقه انجام دهید. همچنین دستگاه های لایه برداری خانگی در بازار وجود دارند که قیمت آن ها بسیار بالاست. برای لایه برداری می توانید به پزشک مراجعه کنید. تمام این روش ها به برداشتن لایه های مرده پوست شما و از بین بردن لک و روشن و سالم شدن پوست کمک می کنند.

نکته حیاتی برای مراقبت از پوست

باور کنید که نوشیدن آب کافی و پرهیز از خوردن شیرینی بیش از هر چیزی در مراقبت از پوست اهمیت دارد. استرس پوست شما را نابود می کند. خواب منظم و آرامش نظم بدن شما را تنظیم می کند و شما گوهر جوانی را به مدت طولانی تری حفظ می کنید. مشکلات محل کار و چالش ها را با آرامش حل کنید. پیشگیری از مشکلات پوستی هزینه‌ کمتری از درمان آن ها دارد. پوست نشان دهنده‌ سطح سلامت بدن شماست، سعی کنید مصرف چربی ها و اسنک های مضر را به حداقل برسانید و برای میان وعده با خودتان میوه و آجیل به محل کار ببرید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید