مراکز خرید باتومی

در یک نوشتار جداگانه به معرفی مرکز خرید های تفلیس پایتخت گرجستان پرداختیم؛ در آنجا گفتیم که تفلیس با جمعیت حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار نفری، ۷، ۸ مرکز خرید دارد و به تفصیل به معرفی آن ها پرداختیم. البته این نکته را هم یادآور شدیم که اگر تفلیس را در مقام مقایسه با شهری مثل استانبول قرار دهیم شاید بتوان گفت از اصل این مقایسه اشتباه است چون این دو شهر در بسیاری از ویژگی های اصلی قابل در کنار هم قرار گرفتن نیستند؛ مقصودمان این بود که هر شهری با توجه به ظرفیت های خود، امکانات (مشخصا در مورد موضوع بحث: (مراکز خرید) دارد. حال در مورد باتومی هم همین موضوع صدق می کند؛ راحت تر بگوییم باتومی را برای خرید به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنید؛ اما لاجرم در این نوشتار در مورد بهترین مراکز خرید در باتومی می نویسیم.

باتومی ظرفیت های دیگری دارد که شاید حداقل در کشورهای منطقه نظیری برای آن پیدا نشود. بالاخره به همان دلایلی که باتومی ارزش سفر کردن را دارد، گردشگران دوست دارند از این شهر هم خرید هم بکنند.

باتومی یک شهر بندری در غرب گرجستان همه ساله و در یک بازه زمانی مشخص (اردیبهشت تا پایان شهریور) میزبان گردشگران بی شماری است؛ به گونه ای که در بلوار ساحلی باتومی جای سوزن انداختن نیست؛ گردشگرانی که اگر در مقام مقایسه بر آییم دنبال شهری آرام هستند؛ شاید نتوان آرام تر از باتومی پیدا کرد شهری که حتی یک متر از ساحل در اختیار مطلق هتل ها نیست و بی گمان این موضوع برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

از موضوع اصلی فاصله نگیریم؛ در باتومی ۲ مرکز خرید اصلی وجود دارد؛ امکان هیچ گونه تقسیم بندی بین آنها در مورد ارزان ترین مرکز خرید (مراکز خرید ارزان در باتومی) و گران ترین مرکز خرید باتومی وجود ندارد چون وسعت شهر آنقدر کم است که در یک روز هم میشود مراکز خرید را دید و هم دوری در خیابان ها زد و از فروشگاه های خیابانی بازدید کرد.

مرکز خرید باتومی مال

مرکز خرید مترو سیتی باتومی

مرکز خرید مترو سیتی باتومی در مجموعه ساختمان های شرکت مترو سیتی ایجاد شده است؛ مجموعه ای که از هتل ها و مراکز خرید و کازینو تشکیل شده است. مترو سیتی باتومی یک ساختمان دو طبقه افقی است و مجموع ای از برندهای مختلف را در خود جای داده است؛ مجموعه برندهای پوشاک و کفش، عطر و ادکلان، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی و لوازم جانبی را در این مرکز می توان یافت.
مثل همه مراکز خرید این مرکز هم قسمتی ویژه بازی برای بچه ها دارد و البته رستوران ها و مراکز فروش غذا هم در طبقه دوم این مجموعه ایجاد شده است. اگر باتومی را برای گردش انتخاب کرده اید و نه برای خرید، این مرکز خرید می تواند برای شما و خریدتان کافی باشد.

حتما بخوانید  15 مورد از غذاهای معروف گرجستان + دسر و نوشیدنی های مشهور

مرکز خرید باتومی مال

تقریبا در یک فاصله 1.5 کیلومتری و البته هم راستا با مترو سیتی به مرکز خرید باتومی مال می رسید؛ مرکز خریدی که در نزدیکی ساحل و در خیابان گرگیلادزه واقع شده است. این مرکز خرید شامل ۳ طبقه است؛ دو طبقه فردشگاه های برندهای مختلف قرار دارند و در طبقه سوم محل بازی برای بچه ها ایجاد شده است. مرکز خرید باتومی مال آنگونه که در معرفی کوتاهی که در وب سایت آن آمده شامل ۵۰ فروشگاه است. به نطر می رسد باتومی مال کوچک تر از مترو سیتی است و استقبال از آن حداقل در بین گردشگران کمتر است.

مرکز خرید باتومی مال

همانند تفلیس برخی برندهای پوشاکی علاوه بر دو مرکز خرید مترو سیتی باتومی و باتومی مال شعبه هایی هم در خیابان های باتومی دارند. مثلا (ال سی وایکیکی) علاوه بر مرکز خرید مترو سیتی و مرکز خرید باتومی مال، یک مرکز فروشگاهی اختصاصی در باتومی قدیم در خیابان گامساخوردیا راه اندازی کرده است و یا برند پوشاک Cotton در ابتدای خیابان گرگیلادزه باتومی فروشگاه دارد؛ همینطور برند (دفکتو) فروشگاهی مجزا از تولیدات خود را در یکی از بهترین نقاط باتومی خیابان روستاولی ایجاد کرده است.

پایان نوشتار در مورد مراکز خرید در باتومی آن است که در باتومی نمی شود مرکز خرید بزرگی شبیه آنچه در تفلیس است پیدا کرد اما این بدان معنی نیست که در باتومی نمی شود پوشاک مناسب پیدا کرد؛ مسلما این امکان وجود دارد و گردشگران می توانند ضمن یک سفر بسیار خوب و ماندگار در باتومی، از مراکز خرید این شهر بازدید کنند و دست خالی باز نگردند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید