مرکز خرید لوکسِ ایستینیه پارک (istinye Park) در سال ۲۰۰۷ میلادی در منطقه ساری‌یر افتتاح شد. تنها ۲ سال طول کشید تا پروژه‌ ایستینیه پارک آماده شود. این مرکز توسط هولدینگ دوغوش (Dogus Grubu) ساخته شده که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید. مساحت ایستینیه تقریباً ۲۷۰ هزار متر مربع است. ۹۰ هزار متر مربع از این مرکز به سرگرمی، سالن سینما (معمولی و ۳ بعدی ساخته‌ کمپانی IMAX)، تئاتر، باشگاه، فودکورت، کافه، هوکابار، فضای بازی بچه‌ها یا کلوب بچه‌ها و… اختصاص داده شده است. سرگرمی و خرید اجناس لوکس ۲ دلیل عمده‌ مراجعه‌ مردم به این مرکز است؛ اما می‌توان تخمین زد که بیشتر مردم برای استفاده از امکانات سرگرم کننده‌ ایستینیه به خصوص سینمای جذاب و رستوران‌هایش به آنجا می‌روند. در مجموع ایستینیه ۴ طبقه دارد که شامل همکف و یک طبقه‌ بالا و ۲ طبقه‌ زیر همکف می‌شود. این مجموعه تنوع بی‌نظیری از برندهای ترک و خارجی را برای خریداران مهیا می‌کند. بیشتر این برندها در دسته‌ نیمه لوکس و لوکس قرار می‌گیرند. بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ مغازه‌ مختلف در این مرکز وجود دارند. برندهایی مانند Zara، D&G، Chanel، Hermes، Louis Vuitton، Victoria’s Secret، Burberry، Gucci، Prada، Fendi، ‌Hugo Boss، Nike، Adidas، Puma، Gap، Timberland، Lacoast و… را می‌توانید در این مرکز پیدا کنید. تجربه‌ خرید نشان می‌دهد که مغازه‌های طبقه‌ پایین اجناسی با قیمت مناسب‌تری دارند.

از ایستینیه و سازندگانش بیشتر بدانید 

ساختمان مرکز خرید نمای جذاب و عظیمی از شیشه و آهن دارد. در بدو ورود یک سقف شیشه‌ای غول پیکر را بالای سرتان می‌بینید. آنطور که سازندگان می‌گویند فلسفه‌ ساخت این سقف بزرگ این است که به مردم نشان دهند که می‌توانند زیر یک سقف به تمام خواسته‌های خودشان از جمله خرید خوب، غذای باکیفیت، سرگرمی و… برسند.
طراحی ساختمان توسط معماری آمریکایی انجام شده است؛ به همین دلیل از نظر ظاهری بی‌شباهت به مراکز خرید لس‌ آنجلس نیست. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ (Shopping Mall Developer of the Year) را دریافت کرد. در سال ۲۰۰۹ انجمن جهانی صنعت خرید (Shopping Mall Council ICSC) جایزه‌ (Maxi Silver) را به این مرکز اهدا کرد و آن را به عنوان بهترین مرکز خرید سال اروپا شناخت. در همان سال AMPD نیز عنوان بهترین مرکز خرید سال را به ایستینیه پارک داد.
شرکت سازنده سیاست نوسازی و بازسازی مداوم این مرکز خرید را در پیش گرفته است، به همین دلیل ایستینیه پارک همچنان به زیبایی و تمیزی روزهای اولش است. آن طور که هولدینگ دوغوش ادعا می‌کند برای ساخت این مجموعه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده است. خوب است بدانید که این هولدینگ یکی از ۳ شرکت خصوصی بزرگ ترکیه است که بیش از ۲۶۰ شرکت زیرمجموعه و ۴۰ هزار کارمند دارد. ریاست این هولدینگ در حال حاضر برعهده‌ Ferit sahenk است که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و یکی از بازرگانان و کارآفرینان برجسته‌ کشورش است.

بازدید از مرکز خرید ایستینیه پارک 

ایستینیه در منطقه‌ ساری‌یر و به طور دقیق‌تر در محله‌ پینار واقع شده است. فرض می‌کنیم که در میدان تکسیم هستید، از آنجا سوار مترویی شوید که به ایستگاه حاجی‌عثمان (Haci osman) می‌رود. در ایستگاه آیازآقا TU-Ayaz aga پیاده شوید. حالا می‌توانید پیاده یا با تاکسی، دولموش یا اتوبوس خودتان را به ایستینیه برسانید. تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی نیاز است. این مرکز خرید نسبت به بسیاری از مراکز خرید لوکس دیگر، دسترسی راحت‌تری دارد. اگر چیزی همراهتان دارید که مزاحم خرید شماست،‌ می‌توانید آن را به ازای پرداخت مبلغی در لاکر مرکز خرید ایستینیه قرار دهید. این مرکز خرید هم مانند بسیاری از مراکز خرید استانبول از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. اوج شلوغی اینجا مربوط به ساعات ۴ تا ۶ می‌شود. اگر با خودروی شخصی به مرکز خرید ایستینیه پارک می‌روید نگران جای پارک نباشید. ایستینیه پارک حدود ۳ هزار و ۶۰۰ واحد پارکینگ رایگان دارد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید