بیوگرافی تینا اسدی

«تینا هنرکار» در اینستاگرام و فضای کاری با نام «تینا اسدی» شناخته می شود. در واقع وقتی تینا از ۱۸ سالگی تصمیم گرفت که کار کند و پیج داشته باشد، از فامیلی مادرش «اسدی» کمک گرفت تا سریع تر پیشرفت کند؛ زیرا مادرش «شبنم اسدی» بالای ۲۵ سال در زمینه میکاپ فعالیت دارد. تینا متولد و بزرگ شده تهران است؛ اما حدود چهار سال است که دبی زندگی می کند. او در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و همیشه در کنار درس، کار هم می کرده و برای خودش درآمد داشته است.

تینا کارش را از یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی در تهران شروع کرد؛ اما پس از یک ماه و نیم متوجه شد که این سبک کاری را دوست ندارد. در واقع او دوست داشت در زمینه هنر و زیبایی کار کند. البته چندبار هم به عنوان مدل، برای میکاپ های مادرش کار کرد و عکس های مدلینگ را روی پروفایل اینستاگرامش قرار داد. اینگونه بود که میکاپ آرتیست های مختلف تینا را پیدا می کردند و به او پیشنهاد همکاری می دادند. با این حال به خاطر شرایطی که در ایران بود، تینا تصمیم گرفت فقط در زمینه میکاپ کار کند. او اولین دوره را نزد مادرش و سپس نزد میکاپ آرتیست های بین المللی و حرفه ای آموزش دید.

البته تینا در حین کار میکاپ، جزو اولین میکاپ آرتیست هایی بود که جلوی دوربین هم آمد. موقعی که عروس ها را میکاپ می‌کرد، یک سری نکات را آموزش می داد و از خودش ویدئو می گرفت. از اینجا بود که به ایونت های مختلف دعوت شد و کار تولید محتوا در زمینه میکاپ را شروع کرد. تینا وقتی به دبی مهاجرت کرد، محتوای پیج اینستاگرامش را تغییر داد و سعی کرد در زمینه سبک زندگی با مردم در ارتباط باشد و به آن ها آموزش دهد. مجله پُل شما را دعوت می‌کند تا از صحبت های شیرین تینا اسدی لذت ببرید.

بیوگرافی تینا اسدی بازیگر

فکر می کنید چرا مردم در اینستاگرام شما را فالو می‌کنند؟
چون همیشه سعی می کنم خودم باشم. البته در یک سری شرایط، تلاش می کنم تمام جزئیات را بیان نکنم؛ اما هم حال خوب هم حال بدم را به مردم نشان می دهم تا هر آنچه که خودم هستم را ببینند.

آیا میکاپ را به عنوان یک شغل در آینده ادامه خواهید داد؟
بله، هنوز هم به صورت محدود مشتری قبول می کنم؛ چون وقت زیادی را صرف اینستاگرام و زندگی شخصی می کنم. با این حال دوست دارم مثل قبل، خودم را در زمینه میکاپ به روز کنم و دوباره فعالیتم را شروع کنم.

زندگی در ایران را بیشتر دوست دارید یا دبی؟
این سوال در اینستاگرام هم مدام از من پرسیده می شود. اگر بخواهم رو راست پاسخ دهم و دروغ نگویم، در حال حاضر دبی، دلیلش این است که از نظر شرایط کاری، اینجا بهتر می توانم پیشرفت کنم. از طرفی آریا اینجا بزرگ شده و تمام کار و زندگی اش اینجاست. برای همین تصمیم گرفتیم بعد از ازدواج، به دبی برویم و با هم آینده بهتری را بسازیم.

من عاشقانه، هم خانواده‌ خودم و هم ایران را دوست دارم؛ چون به هر حال کشوری است که در آن بزرگ شدم. با این حال شرایط طوری است که انسان‌ها مجبور به مهاجرت می شوند. دو سال اول مهاجرت، روزی نبود که به خاطر دوری از خانواده گریه نکنم و واقعاً سخت بود. با اینکه تا تهران دو ساعت فاصله داریم؛ اما غربت همیشه غربت است.

دوست دارید در آینده در کدام کشور زندگی کنید؟
در حال حاضر اسپانیا کشوری است که من و آریا برای زندگی در آینده مدنظر داریم.

قد و وزن تینا اسدی

بهترین برندهای خارجی که با آن‌ها همکاری داشتید کدام هستند؟
Philipp Plein, Sephora, Sigma Beauty, Laura Mercier, Tart, Nars, Nadine Merabi, Club L London. علاوه بر این زمانی که در ایران فعالیت می کردم، تنها مدل دختر برند Bourjois بودم و عکسم به صورت باحجاب، روی تمام بسته هایشان در جاهایی بود که استند داشتند.

آیا از همکاری خود با برندهای ایرانی راضی هستید؟
بله، 90 درصد راضی بودم. به خصوص در زمینه لباس، دخترهای ایرانی واقعاً خلاق هستند و برای کارهایشان وقت می گذارند. من هم به شخصه در قبال کسانی که به من اعتماد دارند و من را دنبال می کنند، یک وظیفه ای دارم.‌ برای همین تمام تلاشم را می کنم تا همیشه، بهترین ها را انتخاب کنم.

نقات ضعف‌ و قدرت تینا اسدی چیست؟
این سوال را قبل از پاسخ دادن، از پنج نفر از اعضای خانواده پرسیدم و به نظرم کاملاً درست جواب دادند. اینکه زود عصبانی و ناراحت می شوم. همچنین بسیار ریزبین هستم؛ به خصوص در مورد افرادی که دوستشان دارم،‌ به قدری با دقت به حرف هایشان گوش می کنم که آن ها ناخواسته حرفی می زنند؛ اما من ساعت ها به آن فکر می کنم و ناراحت می شوم.

گاهی‌اوقات طرف مقابلم (دوست نزدیک و خانواده) به قدری برایم ارزش دارد که در کارش دخالت می کنم یا حرفی می زنم که نباید بزنم. در واقع من از روی محبت این کار را می کنم؛ اما برداشت بد می شود. من واقعاً آدم بامعرفت، مهربان و دلسوزی هستم و با ناراحتی اطرافیان ناراحت و با خوشحالی شان هم خوشحال می شوم. از هجده سالگی تا به حال، کارهای مختلف زیادی انجام دادم، خیلی تلاش کردم و سعی کردم برای تک تک هدف هایی که دارم بجنگم. این را از هرکسی که بپرسید، تایید می کند: «تینا اسدی اگر هدفی داشته باشد، اراده کند و برایش بجنگد، به خواسته اش می رسد».

تینا اسدی بلاگر اینستاگرام

فکر می‌کنید چقدر در زندگی فالوورهایتان تاثیر دارید؟
این سوال را باید از خودشان بپرسید. با این حال با توجه به چیزهایی که در دایرکت ها و کامنت ها می خوانم یا به اطرافیانم می گویند، فکر می کنم پنجاه الی شصت درصد روی زندگی آن ها تاثیرگذار باشم. سعی می کنم به آن‌ها یاد دهم که تلاش کنند، برای چیزهایی که می خواهند بجنگند و کم نیاورند. سختی و مشکلات در زندگی همه هست. من سعی می‌کنم چیزهایی که بلد هستم را در حد توانم به آن ها هم یاد دهم.

کمی درباره سبک زندگی تان توضیح دهید.
من هیچگاه رژیم غذایی خاصی نداشتم. همیشه کم غذا می خورم و شب ها اصلاً برنج نمی خورم. درواقع پُرخوری نمی کنم تا همیشه هر چیزی که دوست دارم را بتوانم بخورم. سعی می کنم هله هوله و چیزهایی که مضر است را نخورم. اگر در طول روز گرسنه ‌شوم، به جای چیپس و پفک، جایگزین های مفیدتری می خورم. همچنین فستینگ را هم رعایت می کنم، بدین شکل که از شب تا صبح، به مدت 12 الی 14 ساعت چیزی نمی خورم و بعدش صبحانه را شروع می کنم.

با اینکه گفتم اراده قوی دارم؛ اما متاسفانه در مورد ورزش و کلاس زبان ضعیف است. در حال حاضر سه روز در هفته مربی دارم که به صورت آنلاین و یا در باشگاه ورزش می کنم. همچنین جدیداً یوگا را شروع کردم. پادکست گوش‌ می کنم، مراقبه می کنم و کتاب می خوانم. پادکست‌ تاثیر زیادی در زندگی من داشته است؛ به خصوص «سوده هروی» و «مجتبی شکوری».

تعداد کتاب هایی که خوانده ام خیلی زیاد است؛ اما چند مورد خاطرم هست که تاثیر زیادی روی خودم و زندگی مشترکمان داشته‌: چهار اثر فلورانس، میشل اوباما شدن، مارشمالو را نخور، هنر ظریف بیخیالی، معجزه شکرگزاری، زنان زیرک، زندگی مشترک و حد و مرزهایش، تخت‌خوابت را مرتب کن، عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، جرات بسیار، وسواس فکری، تکه هایی از یک کل منسجم.‌ البته گاهی اوقات پادکست ها و کتاب ها هم به حال بد انسان کمک نمی کند؛ اما سعی می کنم در بحران ها، از چیزهایی که یاد می گیرم استفاده کنم.

معنای خوشبختی از نظر تینا اسدی چیست؟
معنای خوشبختی در درجه اول آرامش و سلامتی است. البته کمی شعاری است و اگر پول نباشد، زندگی سخت است. با این حال اگر تلاش کنیم، می توانیم پول در بیاوریم؛ اما آرامش درونی و سلامتی را با هیچ پولی نمی توانید بدست آورید.

الگوی تینا در زندگی کیست؟
در درجه اول خانواده ام و به خصوص مادرم؛ چون از زمانی که کار را شروع کردم، به من اعتماد به نفس می داد، از من حمایت می کرد. در درجه دوم تمام دخترها و خانم های مستقلی که برای یک زندگی و آینده بهتر تلاش می کنند.

تینا اسدی در حاشیه

تا به حال به کدام یک از آرزوهای دوران کودکی خود رسیده اید؟
از زمانی که عقلم می رسید و متوجه شدم کار کردن چیست، آرزو داشتم از هجده سالگی کار کنم، در اجتماع باشم، با مردم زیادی در ارتباط باشم، افراد زیادی من را بشناسند و واقعاً هم این اتفاق افتاد. یادم می آید که دوستانم به مهمانی می رفتند؛ اما من سه یا چهار صبح به عنوان دستیار میکاپ، با مادرم سر کار می رفتم و تا هفت بعدازظهر کار میکردم. من برای رسیدن به اهداف و چیزهایی که دوست داشتم خودم تهیه کنم، خیلی تلاش کردم. با این حال هنوز به آرزوهایی که خیلی بزرگ هستند نرسیدم و تلاش می کنم.

روزانه چقدر به رشد شخصی و روحی خود اهمیت می دهید؟
بعضی روزها ممکن است فراموش کنم؛ چون سرم خیلی شلوغ است. با این حال سعی می کنم آخر شب و موقع خواب، حتی بیست دقیقه برای چیزهایی که روی ذهن و روحم تاثیر مثبت می گذارد وقت بگذارم.

به نظر شما رمز موفقیت دخترهای ایرانی در چیست؟
به نظرم تلاش، پشتکار و ذوق آن ها رمز موفقیتشان است. من خیلی از خانم ها و دخترهای ایرانی را می بینم که صاحب کسب و کار هستند، از صبح تا شب زحمت می کشند و برای آینده خود هدف دارند.

آینده خود را به عنوان یک بلاگر چگونه می بینید؟
خیلی خوب؛ چون تا الان هم با خیلی از برندهای مطرح کار کردم و ایونت های خوب دعوت شدم. با این حال من آینده خودم را خیلی فراتر از این ها می بینم و دوست دارم با بهترین عکاس های دنیا، برندها، بهترین مجلات و آژانس هایی که برای بلاگرها است همکاری داشته باشم. مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد.

بزرگ ترین هدفی که تینا اسدی در زندگی دارد چیست؟
اگر روزی قرار باشد که برند شخصی داشته باشم، بتوانم یک شرکت خیلی بزرگ راه اندازی کنم و دخترهایی که مملو از استعداد، شوق و تلاش هستند و دوست دارند برای آینده خود بجنگند را در کنار هم جمع کنم تا با هم تلاش کنیم.

بهترین و بدترین پیام هایی که تا به حال دریافت کرده اید چیست؟
از ته دل برایم آرزوی خوشبختی کردند. خیلی وقت ها که از چیزی خوشحال بودم، با آن‌ها در میان گذاشتم و آن ها هم با خوشحالی من ذوق کردند. تشویقم کردند و انرژی مثبت دادند. واقعاً تعداد پیام های خوب زیاد بوده است. بدترین پیام ها: «انشالله بمیری، کوفتت بشه، این زندگی که داری خرج دوا و درمانت بشه!» گاهی اوقات با خودم می گویم که چطور امکان دارد یک انسان واقعی، آنقدر حالش بد باشد که این حرف ها را بزند. البته این نوع پیام ها به ندرت هستند و آن ها را سریع بلاک می کنم تا نه روی زندگی من انرژی منفی بگذارد و نه وقت آن ها به نوشتن اینگونه پیام ها تلف شود.

بیوگرافی همسر تینا اسدی

نظر تینا اسدی درباره عشق چیست؟
به نظر من عشق و دوست داشتن در یک رابطه کافی نیست. داشتن هدف مشترک و در کنار هم تلاش کردن برای رسیدن به آرزوها و اهدافی که دارید هم بسیار تاثیرگذار است. رفیق هم بودن، از خود گذشتگی داشتن، پشت هم بودن در شرایط سخت و اینکه یک جاهایی پارتنرتان را درک کنید و یک جاهایی او شما را درک کند. همانطور که در شادی ها می خندیم و خوش‌ می گذرانیم، در شرایط سخت هم باید هوای هم را داشته باشیم. از نظر من عشق در تمام این ها خلاصه می شود.

آیا خاطره‌ جالب از آشنایی با آریا دارید؟
دوستان صمیمی من و آریا، دوستان مشترک جفتمان هستند. ما از طریق آن ها با دعوا و کل کل خیلی شدید با هم آشنا شدیم. با این حال تصمیم گرفتیم با هم دوست شویم و رابطه مان به ازدواج ختم شد.

ازدواج با آریا چه تاثیری در زندگی و حرفه شما داشته است؟
در زندگی حرفه ای من، واقعاً تاثیر مثبت داشته است. همیشه پشتم بوده، تشویق و حمایتم کرده است. خیلی وقت ها که از بعضی حرف ها ناراحت می شوم و توانایی ادامه دادن ندارم، انرژی و ایده های خوب می دهد. آریا همیشه کنارم است و هر کاری که در توانش باشد، برای حرفه من انجام می دهد.

به نظر شما اینستاگرام در زندگی مردم بیشتر تاثیر مثبت دارد یا منفی؟
بستگی دارد که خودشان به چه صورت از اینستاگرام استفاده کنند. خیلی ها استفاده مفید می کنند و سعی دارند چیزهای خوب یاد بگیرند، خیلی ها هم خودشان را مقایسه می کنند و صددرصد برای این افراد، اینستاگرام منفی خواهد بود. من پیشنهاد می کنم که سعی کنند خودشان را با کسی مقایسه نکنند و از فضای اینستاگرام موارد مفیدی که به زندگی آن ها چیزی اضافه می کند را یاد بگیرند.

آیا با مخاطبان پل و فالوورهایتان صحبتی دارید؟
می خواهم بگویم که خیلی دوستتان دارم. امیدوارم هرجای این کره زمین که هستید، حال درونی تان خوب باشد. وقتی حال درونی تان خوب باشد، از کوچک ترین چیزها در زندگی تان هم لذت می برید. این به نظرم بسیار اهمیت دارد. در زندگی واقعی، خودتان را با فضای اینستاگرام مقایسه نکنید و سعی کنید بهترین ورژن خودتان باشید. ممنون از مخاطبان پُل که وقت گذاشتید و مصاحبه من را خواندید. امیدوارم هر جا که هستید، موفق باشید.

نظر شما درباره مجله پُل چیست؟
اول از همه می‌خواهم از بچه های پُل تشکر کنم؛ زیرا می دانم که جمع کردن چنین تیمی در خارج از ایران واقعاً سخت است. می دانم در اتاق فکری که دارید، چقدر زحمت می کشید و تلاش می کنید. چقدر بابت تک تک تولید محتواهایی که در اینستاگرام، مجله و وبسایت‌ خود دارید، زحمت می کشید و درباره آن ها فکر می کنید. برای من همکاری با شما واقعاً لذت‌بخش بود. ممنون از صبوری شما که به حرف هایم گوش کردید. امیدوارم روز به روز بیشتر بدرخشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید