برخی خواننده‌های ترکیه‌ای، صدای بسیار دلنشینی برای ما ایرانیان و مسلماً تمام مردم دنیا دارند. فرقی نمی‌کند که زبان ترکی را بدانید یا نه؛ زیرا موزیک خوب، زبان بین‌المللی دارد و راه خودش را به گوش شنونده باز می‌کند، به خصوص اگر صدای خواننده نرم، مخملی و متفاوت باشد.
Simge Sagin یکی از همین خواننده‌های ترکیه‌ای محبوب است. شاید باورتان نشود؛ ولی این خواننده‌ زیبا متولد سال ۱۹۸۱ میلادی است و ۳۷ سال سن دارد. اجرا، استایل و موزیکش تا حدی پر انرژی و جذاب است که بیننده را کاملاً جذب می‌کند. سیمگه علاوه بر خوش صدایی و خوش اندامی، خوش ذوق نیز هست و ترانه سرایی هم می‌کند. او از ۱۲ سالگی با موسیقی سر و کار دارد؛ زیرا محیط خانه به لطف خانواده‌ خوش ذوق و هنری‌اش، همیشه غرق در هنر بوده است. تلاش، استعداد و علاقه‌ سیمگه در فراگیری  موسیقی راه او را به دانشگاه تکنیک استانبول باز کرد و او توانست از رشته‌ صداسازی موسیقی فارغ‌التحصیل شود. او با تک آهنگ‌های شنیدنی‌اش، دنیای موزیک ترک را در داخل و خارج از کشور بسیار داغ و جذاب کرده است. مطابق آماری که Spotify در ابتدای سال منتشر کرده، در سال گذشته ۵ میلیون نفر از ۶۵ کشور مختلف دنیا موزیک‌های او را گوش کرده‌اند. آهنگ opocem این هنرمند که سبک و سیاق ترکیه‌ای زیبا و خاصی دارد در بارها، رستوران‌ها، کلاب‌ها و خلاصه تمام گوشه و کنار استانبول شنیده می‌شود و تبدیل به یک ترند شده است. به‌علاوه موزیک ویدئوهای خوش ساختش نیز آمار بازدید میلیونی در یوتیوب را به دست آورده‌اند. سیمگه تاکنون یک آلبوم و تعداد زیادی تک آهنگ منتشر کرده‌ است. وظیفه‌ خود می‌دانیم که از خانم سیمگه ساعین و مدیربرنامه‌های محترمشان بخاطر همکاری در تنظیم این مصاحبه‌ اختصاصی برای خوانندگان مجله پل تشکر کنیم.

به نظر شما چرا موسیقی ترکیه‌ای برای ملل مختلف، به خصوص ایرانی‌ها جذاب است؟
موسیقی ترکیه از نظر سبک و ملودی به موسیقی ایرانی نزدیک است و به گوش شنونده غریب نیست. به نظرم به همین دلیل است که ایرانیان موسیقی که در ترکیه ساخته می‌شود را دوست دارند و آن را همسو با سلیقه‌ موسیقیایی خودشان می‌دانند.

می‌دانید که بین ایرانی‌ها بسیار محبوب هستید و طرفداران بسیاری دارید. تا به حال برخورد جالبی از طرفداران ایرانی دیده‌اید؟
یک روز در محله‌ اورتاکوی در حال قدم زدن بودم، دیدم گروهی در حال نواختن آهنگ‌ mis mis و yanki هستند. نوازنده‌ها متوجه حضورم شدند و پیش من آمدند. چند عکس و فیلم با هم گرفتیم و بعد گفتند که ایرانی هستند. این موضوع برایم بسیار خوشایند بود. واقعاً حس خوبی داشتم. مردم جمع شدند و همه مرا شناختند و جمعیت زیادی برای عکس گرفتن دورم را گرفتند.

پس از این موضوع خوشحال شدید. می‌توانیم نظرتان درباره‌ طرفداران ایرانی‌تان را بدانیم؟
این خیلی خوب است که من در کشور دیگری به واسطه‌ موسیقی تا این حد مورد توجه قرار گرفته‌ام و آن‌ها مرا دوست دارند. دوست دارم ایرانی‌ها را در کنسرت‌هایم ببینم. حتی خوشحال می‌شوم که مانند سال گذشته، برای سال نو دعوتم کنند تا برایشان اجرا داشته باشم. این ارتباطات برایم بسیار خوشایند هستند. عشق طرفداران ایرانی مرا بسیار وابسته کرده است و امیدوارم روزی در ایران اجرا داشته باشم.

به نظر شما موسیقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 
تعریف موسیقی خوب برای هر کسی متفاوت است؛ اما بدون شک اثر با کیفیت مورد پسند مردم قرار خواهد گرفت.

خبر خوشایندی مبنی بر برگزاری کنسرت در روز ولنتاین به گوشمان رسید. قرار است در کنسرت ولنتاین چه اتفاقات خوبی بیوفتد؟
بله، برای ۱۴ فوریه یعنی روز ولنتاین در حال آماده‌سازی برای یک اجرای ویژه هستیم و دوباره در کنار هم خواهیم بود. شب بسیار رمانتیکی در پیش خواهد بود و حضار آهنگ‌های خیلی خوبی را خواهند شنید. این چهارمین اجرای من در جولی جوکر بیوغلو است و خودم مشتاقانه منتظر فرارسیدن آن روز هستم.

خودتان آثار کدام خواننده‌ها را گوش می‌دهید؟ از بین خواننده‌های ایرانی هم کسی را می‌شناسید؟
اخیراً تک آهنگ Deliler از Berkay را گوش می‌دهم. از بین خواننده‌های ایرانی، مسیح و آرش و ماکان بند را می‌شناسم و کارشان را دوست دارم.

آلبوم یا تک آهنگ جدیدی منتشر خواهید کرد؟
یک سری سورپرایز در نظر دارم، اما فعلاً تمرکزم روی ساخت ویدئو کلیپ برای آلبومم است. ممکن است تابستان امسال آهنگ‌های جدیدم را منتشر کنم؛ اما هنوز قطعی نیست. به زودی یک آهنگ شاد و هیجان‌انگیز منتشر می‌کنم. من خودم را به سبکی مقید نمی‌کنم و سعی می‌کنم مانند استادم Serdar Ortaç در هر دو سبک شاد و غمگین آهنگ بخوانم.

شما به خاطر استایل خوبتان مادلینگ هم می‌کنید، با چه برندهایی همکاری کردید؟‌ آیا پیشنهاد بین‌المللی هم داشتید؟
بله، خارج از ترکیه با شرکت آلمانی Deichmann (شرکت دایشمان بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کفش و لباس ورزشی در کشور آلمان را دارد.) برای تبلیغات همکاری دارم. پیشنهاد‌های دیگر را هم بررسی می‌کنم.

سال گذشته برای آهنگ Yanki جایزه‌ ytu yilin yildizlari odulleri را برنده شدید، لطفاً درباره‌ این آهنگ توضیح بدهید.
نمی‌دانم چرا این آهنگ آنقدر پر طرفدار است. شاید به دلیل هماهنگی از نظر ریتم و ملودی و تنظیم باشد. بله شاید به همین دلیل مورد پسند همه بود.

پست‌های اینستاگرامی شما نشان می‌دهند که به زودی داور مسابقه‌ Son ses خواهید بود. این مسابقه را چطور می‌بینید؟
در حال حاضر با همکاری شرکت Vodafone freezone در حال ضبط مسابقه‌ Son Ses هستم. پروژه‌ فصل دوم این مسابقه بسیار عالی و هیجان‌انگیز پیش می‌رود. مربی جوان‌ترها بودن و همراهی با گروه ارکستر Terik Sezar و گروه Acun Medya مرا بسیار خوشحال می‌کند؛‌ به همین دلیل است که همه چیز خوب پیش می‌رود. ما برای دومین سال به دنبال صدای جوان ترکیه می‌گردیم.

با توجه به اینکه بخش زیادی از مجله‌ پل به مد، فشن و زیبایی اختصاص داده شده است، لطفاً به ما درباره‌ مراقبت‌های سلامتی و زیبایی روزانه‌تان بگویید که شما را تا این حد سر زنده و جوان نگه داشته‌اند.
تا جایی که بتوانم مراقب تغذیه‌ام هستم. به خودم رسیدگی می‌کنم و از هر فرصتی برای ورزش استفاده می‌کنم. سعی می‌کنم زیاد بخوابم. یکی از رازهای من نوشیدن آب زیاد است. همچنین به پوستم بسیار رسیدگی می‌کنم و تمیز بودن پوستم برایم اهمیت زیادی دارد. رژیم می‌گیرم و ورزش‌های مختلفی مانند پیلاتس، یوگا و فیتنس را دنبال می‌کنم.

برای طرفداران ایرانی به خصوص خوانندگان مجله پل پیام خاصی دارید؟
برای تهیه‌ این مصاحبه‌ زیبا از شما بسیار تشکر می‌کنم. به زودی در کنسرت پیش رو با طرفداران ایرانیم دیدار خواهم کرد. باز هم می‌گویم که برای آن روز بسیار هیجان زده‌ام و روزشماری می‌کنم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید