بیوگرافی ربکا قادری

ربکا قادری مدل ایرانـی ساکن استانبـول با قد ۱۶۷ سانتی متر و وزن ۵۴ کیلوگرم است. ربـکا از ۳ سـال قبل فعالیت حرفـه‌ای خــودش در حرفه مدلینگ را شــروع کرد. او دیپلـم گرافیک دارد و در حال حاضر دانشجوی رشته‌ طراحی لباس و پارچه است. مانند بیشتر مدل‌ها، علاقه به مدلینگ از کودکی در او شکل گرفت. ربکا قادری برای ما تعریف کرد که در آن زمان باملافه برای خودش لباس‌های دنباله‌دار درست می‌کرده است. در ادامه بیشتر از تجربیات او می‌خوانید. می‌توانید او را در اینستگرام به آدرس rebeccaghaderi پیدا کنید.

وقتی ایده مدل شدن را با دیگران در میان گذاشتید چه واکنشی داشتند؟
اوایل با مخالفت خانواده روبه‌رو شدم؛ حتی یک بار مجبور شدم صفحه اینستگرامی خودم را ببندم. در آن زمان کار مدلینگ در ایران آنقدر گسترده نبود. حالا با کار من کنار آمده‌اند و تشویقم می‌کنند. دوستانم هم از ابتدا برای ادامه مسیر به من انرژی می‌دادند.

لطفاً در مورد لایف استایل تان توضیح دهید؟
شاید اگر به شما بگویم که تا به حال رژیم خاصی نداشته‌ام تعجب کنید. در حال حاضر خیلی جدی هم ورزش نمی‌کنم. اما از ۶ سالگی ورزش می‌کنم که این را مدیون مادرم هستم. او مرا به کلاس باله، ژیمناستیک، رقص، TRX و… می‌برد. ۱۰ سال از کودکی من در حال ورزش کردن گذشت. پیاده‌روی و شنا را در برنامه‌هایم دارم، اما الان خیلی شلوغ هستم. ساعت خواب منظمی ندارم و معمولاً متغییر است؛ ولی برای عکاسی و کار حتماً زود می‌خوابم. من استعداد چاقی ندارم پس پرهیز غذایی خاصی هم ندارم؛ ولی تا حد امکان فست‌فود نمی‌خورم. صبحانه برایم اهمیت زیادی دارد و خیلی میوه و سالاد می‌خورم.

وقتی خسته هستید چطور خودتان را قانع می‌کنید که پیاده‌وری کنید یا ورزش انجام دهید؟
مهم‌ترین بخش این کار داشتن صورت و اندام متناسب است، اگر ورزش نکنم شغلم را از دست می‌دهم.

در برابر چه خوراکی توان مقاومت ندارید؟
نوتلا. واقعاً مقاومت در برابر شکلات مخصوصاً نوتلا برای من عذاب‌آور است. ولی برای چربی و پوستم باید از آن دوری کنم.

توصیه‌ای برای مراقبت از پوست دارید؟
مهم‌ترین چیزی‌هایی که خانم‌ها باید به آن توجه کنند: نخوابیدن با آرایش، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و کرم دور چشم است. آب کافی بنوشید. ورزش، خوب خوابیدن و کنترل استرس روی پوست تاثیر زیادی دارد.

از نظر ربکا قادری سخت‌ترین بخش شغلش چیست؟
هر کاری سختی‌هایی دارد؛ اما من عاشق این شغلم. پیش آمده که از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب سرپروژه بوده‌ام. یک جمله می‌گویم: اگر کاری که می‌کنید را دوست نداشته باشید، کلافه می‌شوید و نمی‌توانید با آن کنار بیایید.

آیا این شغل به تنهایی درآمد کافی دارد؟ یا شما شغل دیگری دارید؟
این شغل درآمد بالایی دارد حتی در ایران، اما من دلم می‌خواهد هر دقیقه مشغول باشم. کمتر از یک سال پیش برند خودم Rebecca Ghaderi Collection را در زمینه‌ تولید کمربند تاسیس کردم. به نظرم کمربندها لباس را بسیار زیباتر می‌کنند. به عقیده من خانم‌ها و دختران باید مستقل باشند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. به شغل سوم هم فکر می‌کنم.

تا به حال با برند، عکاس، میکاپ‌آرتیست یا مجله مشهوری همکاری کرده‌اید؟
افراد زیادی بوده‌اند که در کار خودشان بهترین بودند. نمی‌توانم همه را اسم ببرم. اولین همکاری خارجی من با برند فرانسوی Jennyfer بود. بعد از این پروژه، به کارم حرفه‌ای‌تر نگاه کردم. کار کردن با حرفه‌ای‌ها لذت‌بخش است و شما از آن‌ها چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید.

واکنش دنیای فشن به چهره‌های ایرانی چیست؟ آیا از آن‌ها استقبال می‌شود؟
صددرصد. مدل‌ها و عکاسان ایرانی محدودیت‌های زیادی دارند. مدلینگ در ایران جرم محسوب می‌شود. اگر این محدودیت‌ها نبود و شغل مدلینگ جدی‌تر گرفته می‌شد، شک نکنید که الان مدل‌های بزرگی در سطح جهان داشتیم و یکی از بهترین‌ها می‌شدیم. با وجود محدودیت‌ها بچه‌ها تلاش می‌کنند و من تحسین‌شان می‌کنم. ایران پر از چهره‌های زیبا و با استعداد است اما متاسفانه دیده نمی‌شوند؛ چون سازمانی برای حمایت از آن‌ها نیست. در کشورهای دیگر سازمان‌ها و آژانس‌های مدلینگ قدرتمندی وجود دارند. آن‌ها می‌توانند سوپرمدل بسازند، چون امکاناتش را دارند. مدل‌های ایرانی را ببینید که از ایران خارج شده‌اند و پیشرفت کرده‌اند و ما همه به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید