هلیا جلیل‌نژاد به خاطر رقص‌های زیبایش شهرت دارد، او در مسابقات رقص محمد خردادیان در کانادا خوش درخشید. هلیا مدتی است که در مدلینگ هم فعالیت می‌کند. او ۱۹ سال سن، ۱۶۵ سانتی‌متر قد و ۵۵ کیلوگرم وزن دارد. این دختر جوان ۱۹ ساله در تبریز به دنیا آمده و در نوجوانی با خانواده به کانادا مهاجرت کرد. در ران‌وی‌های هنرمندانی از لندن، ویتنام، فرانسه، هند، کره و آمریکا حضور داشته و لقب دختر هزار چهره را به او داده‌اند؛ زیرا به راحتی شبیه مردم کشورهای مختلف می‌شود. برندهای So Chic، Pretty Little Things، eco، Mahdavi و Sherri Hill او را برای مدلینگ انتخاب کرده‌اند. البته هلیا می‌گوید که نه رقص و نه مدلینگ را به عنوان شغل برای کسب درآمد نمی‌بیند و درآمدش از طریق اینستگرامر بودن تامین می‌شود. از او درباره‌ رقص و مدلینگ پرسیده‌ایم، خواننده‌ این مصاحبه باشید.

رقص و مدلینگ را چطور شروع کردید؟
از ۶ سالگی می‌رقصم. اولین بار در ۶ سالگی در دبی وارد مسابقه رقص شدم. در ۱۶ سالگی مادرم و دیگران مرا برای مدلینگ و رقصیدن تشویق می‌کردند. در ایران محدودیت داشتم و این کار سخت و محال بود؛ به همین دلیل به کانادا مهاجرت کردیم. وقتی به دیگران گفتم، سعی کردند پشیمانم کنند. کامنت‌های منفی می‌گرفتم، اما اهمیت ندادم و ادامه دادم.

رقص چه تاثیراتی روی شما دارد؟
با رقص تمام نگرانی‌ها و ناراحتی‌هایم از بین می‌روند و حس شادی و رضایت و آرامش جایگزین حس‌های منفی می‌شود. رقص کمک می‌کند خودم را قبل از هر چیزی دوست داشته باشم و مفهوم شادی و لذت را درک کنم. یعنی سلامت جسمی و روحی‌ام را هم بهتر می‌کند.

چه افتخاراتی در رقص دارید و هدف شما در این رشته چیست؟
۱۰ دیپلم رقص افتخاری از کشور ایران، گرجستان، ترکیه و آذربایجان دارم. ۳ بار در مسابقات رقص تفلیس و یک بار در مسابقه رقص آقای خردادیان در تورنتو برنده شده‌ام. هدفم از رقص خلق سبک جدید و معرفی آن به دنیاست.

درباره‌ جزئیات سبک زندگی‌تان ‌(ورزش، رژیم و خواب) توضیح دهید.
یکی از دغدغه‌های من ورزش و رژیم غذایی است. از زمانی که در این حرفه شروع به فعالیت کردم محدودیت غذایی دارم. بسیاری از غذاهایی که برای سلامت مضر هستند را مصرف نمی‌کنم. خوراکی‌ مورد علاقه من شکلات است؛ ولی از خوردنش دوری می‌کنم. مگر اینکه در طول روز از عملکرد خودم راضی باشم و بخواهم ارفاق کوچکی قائل شوم. دوری از دخانیات و مشروبات الکلی از فاکتورهای اصلی زندگی من هستند. در هفته ۵ روز به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنم و می‌رقصم. ۵ سال به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی کرده‌ام و قبلاً ورزش‌های اسب‌سواری و اسکیت را هم دنبال می‌کردم. سعی می‌کنم تسلیم نشوم و کم نیاورم. مدیتیشن راهکار رفع خستگی جسمی و ذهنی من است. خواب مناسب و کافی دارم، مگر اینکه کارم زیاد باشد.

چه مراقبت‌های پوست‌ و مویی دارید؟
آب زیادی می‌نوشم. از روغن نارگیل طبیعی برای مرطوب نگه داشتن پوستم استفاده می‌کنم. قرص ویتامین E میخورم. کرم ضدآفتاب می‌زنم. آرایش سنگین نمی‌کنم. هر شب قبل از خواب صورتم را با شوینده مخصوص و تونر پاک می‌کنم. طول موهایم ۱۰۵ سانتی‌متر است و مهم ترین مراقبتم تمیز نگه داشتن موهایم است. از گرفتن دوش آب گرم اجتناب می‌کنم  و معمولاً موهایم باز است و با کش سفت نمی‌بندم. هر ۵ هفته یک بار موهایم را کوتاه می‌کنم و به جای استفاده از سشوار اجازه می‌دهم موهایم با هوای آزاد خشک شوند.

در کانادا چقدر از چهر‌ه‌های ایرانی برای مدلینگ استقبال می‌شود؟
ملیت و نژاد باعث هیچ تفاوتی نمی‌شود. چهره‌های زیبای ایرانی اینجا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. معتقدم چهره طبیعی و دست نخورده در اینجا طرفداران زیادی دارد.

لطفاً از سختی‌های شغل‌ مدلینگ بگویید. چه توصیه‌ای برای کسانی که می‌خواهند مدل شوند دارید؟
متاسفانه بین مردم جا افتاده که مدلینگ تفریح و کار راحتی است؛ ولی مدل بودن کار سختی است و تا رسیدن به درآمد و حرفه‌ای شدن مسیر طولانی و سختی باید طی شود. با صبر و امید می‌توانید شرایط سخت را آسان‌تر کنید. به دنبال رویاهای خودتان بروید. تا تجربه نکنید، چیزی نخواهید داشت. ورزش کنید، زندگی سالم و شادی داشته باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید