اسناد تاریخی نشان می‌دهند که واژه‌ تام بوی اولین بار در سال ۱۵۵۳ میلادی ابداع و استفاده شد. فرهنگ لغت به ما می‌گوید تام‌بوی اصطلاحی برای اشاره به دخترانی است که پوشش و رفتار پسرانه را دوست دارند؛ اما این تعریف امروزه بیشتر یک کلیشه است. بیشتر خانم‌های امروزی به پوشیدن شلوار، جین، تی‌شرت، پیراهن، ژاکت و… علاقه دارند. تام‌بوی دیگر مساوی پوشش مردانه نیست. به پیراهن‌ها و بلوزهای مردانه فکر کنید. پوشیدن این چیزها به معنای مردانه پوشی نیست؛ این آیتم‌ها سال‌هاست که وارد صنعت فشن زنانه شده‌اند و کاملاً هم حس زنانه دارند. پس تام‌بوی دیگر معنای پسرانه بودن و یا دخترانه نبودن نمی‌دهد. اصلی‌ترین دلیل خانم‌های امروزی برای پوشیدن استایل تام‌بوی راحتی است. زنانی که این استایل را انتخاب می‌کنند می‌خواهند عملکرد خود را در جامعه بالا ببرند و زیاد به فکر فریبنده بودن نیستند. کسانی که نمی‌خواهند جنسیتشان عامل تبعیض باشد.

تام‌بوی زمانی میان دختران آمریکایی محبوب شد که آن‌ها سعی کردند ورزش کنند و رژیم بگیرند تا اندام باریک‌تری داشته باشند و در شلوارهای مردانه زیباتر به نظر برسند. بعد از جنگ‌های جهانی و صنعتی شدن، پوشیدن لباس‌های مردانه نمادی از آزادی و فمنیسم بود. اما شکی نیست که دگرباشان جنسی از اولین کسانی بودند که از این استایل به خوبی استقبال کردند. حالا این سبک دیگر نشان‌دهنده‌ جهت‌گیری‌ و گرایش جنسی نیست؛ بلکه فقط یک انتخاب برای داشتن استایلی متفاوت است. بعد هم تام‌بوی به سینمای هالیوود نفوذ پیدا کرد تا کلیشه‌های معمول آن را بشکند. اولین دنبال‌کنندگان این سبک، معتقد بودند که تا‌م‌بوی ارتباط آنان با مردان را راحت‌تر می‌کند. شاید به این دلیل که پوشش شما قبل از اینکه خودتان صحبت کنید درباره‌ شما صحبت می‌کند و ابزاری برای دلربایی‌های زنانه نیست.

قبل از اینکه با برخی آیتم‌های تام‌بوی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که موزیک ویدئوی Tomboy از Destiny Rogers و ویدئوی دیگری با همین نام از Princess Nokia را در یوتوب تماشا کنید. در این ویدئوها می‌توانید با این استایل و حال و هوای این استایل بیشتر آشنا شوید. جالب است که در هر دو ویدئو از مفهوم تام‌بوی برای نشان دادن قدرت دخترانه و نمادهای زنانه استفاده شده است.

موارد مورد نیاز برای ساخت استایل تام‌بوی

بوت‌های نظامی
به نظر شما پوشیدن بوت‌های چرم مشکی بنددار با یک شلوار جین تنگ چقدر می‌تواند جذاب باشد؟ شاید این استایل شما را یاد موتورسوارانی که با موتورهای Harley Davidson در خیابان دور می‌زنند بیاندازد، اما برای دختران امروزی بسیار جذاب است. به علاوه که این بوت‌ها واقعاً با دوام و خوش‌پوشند، به راحتی با یک لگین یا کت چرم ست می‌شوند و ظاهر شما را باحال‌تر و شیک‌تر جلوه می‌دهند.

شلوار جین پاره
این شلوارها راحت و جذاب هستند و برای ساخت استایل تام‌بوی به شما بسیار کمک می‌کنند. می‌توانید آن‌ها را با یک تی‌شرت یا هودی و چکمه‌ها‌ی نظامی بپوشید و یک استایل شگفت‌انگیز بسازید.

کفش‌های ورزشی
بیشتر ما به پوشیدن کفش‌های ورزشی در زندگی روزمره علاقه داریم. آن‌ها راحت هستند و به راحتی با هر چیزی ست می‌شوند و بهترین گزینه برای کسانی هستند که می‌خواهند ظاهری خودمانی داشته باشند.

شلوار و سوییشرت‌های ورزشی
اگر می‌خواهید در استایل تام‌بوی راحت‌ترین لباس‌ها را انتخاب کنید سراغ این دسته از لباس‌ها بروید؛ به خصوص آن‌هایی که کمی گشاد هستند. به این لباس‌ها اوور سایز هم می‌گوییم. حالا با یک کفش ورزشی این تیپ را کامل کنید.

کلاه بافتنی بانی
کلاه‌های بانی که در استایل تام‌بوی بسیار محبوبند برای روزهای سرد نجات دهنده‌ شما خواهند شد. بعلاوه که وقتی این کلاه را به سر کنید، زمان کمتری برای حالت دادن و مرتب کردن موهایتان صرف می‌کنید. بانی‌ها رنگ‌، مدل و بافت‌های متنوعی دارند و شما به راحتی می‌توانید مدل مناسب و مورد علاقه خودتان را بین آن‌ها پیدا کنید.

مدل موی کوتاه
مراقبت از موهای کوتاه بسیار ساده‌تر از موهای بلند است؛ اما هر کسی دوست ندارد موهایش را کوتاه کند. بسیاری از سلبریتی‌های دنیای مد مانند Cara Delevingne (فرشته ویکتوریا سکرت) موهای کوتاه را امتحان کرده‌اند. چند سال قبل این سوپر مدل موهایش را از ته تراشید؛ هرچند منتقدان استایل شخصی Cara را مردانه می‌دانند؛ اما او در شوهای لباس زنانه نماد مسلمی از ظرافت و دخترانگی است. انتخاب مدل مو واقعاً به سلیقه‌ شما و انتخاب‌تان بستگی دارد، اما موهای کوتاه بخشی از استایل تام‌بوی هستند.

آیتم‌های دخترانه
هیچ اشکالی ندارد اگر بخواهید آیتم‌های زنانه را وارد استایل تام‌بوی کنید. پس با خیال راحت دامن کوتاه را با سوییشرت، کفش ورزشی و کلاه کپ یا بانی ست کنید یا حتی اکسسوری‌های زنانه و ظریف انتخاب کنید. تام‌بوی برای راحتی شماست پس لباسی را بپوشید که خوشحال‌تان می‌کند.

آرایش بسیار کم
همانطور که گفتیم در تام‌بوی نباید زیاد به فکر فریبنده شدن بود پس آرایش کردن چندان رابطه‌ای با این استایل ندارد. باز هم به عکس‌های Kristen Stewart و Cara Delevingne نگاه کنید. وقتی استایل تام‌بوی را انتخاب می‌کنند آرایش ندارند و همه چیز ساده است.

کلاه کپ
وقتی هوا گرم‌تر شد، این کلاه‌ها جای کلاه بانی استفاده می‌شوند. کلاه‌های لبه‌داری بخرید که قالب سر شما می‌شوند. برای دخترانه کردن این استایل می‌توانید موهای خود را ببافید. توجه کنید که همیشه کلاه سرتان نکنید، چون جلوی تنفس پوست سر را می‌گیرد و موهای شما چرب می‌شوند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید