Jelena Noura Hadid معروف به Gigi Hadid متولد آوریل 1995 است. او یک سوپر مدل آمریکایی و یکی از افراد موفق دنیا به شمار می‌رود. پدرش
Mohamed Hadid، در بخش املاک فعالیت دارد و مادرش Yolanda Hadid یک مانکن قدیمی هلندی است. خواهرش Bella Hadid و برادرش Anwar Hadid است که آن‌ها نیز در حرفه مدلینگ فعالیت دارند و موفق هستند. اصل و نسب پدری‌اش به یک حاکم عرب بازمی‌گردد که در اواسط قرن هجدهم فلسطین شمالی را اداره می‌کرد. پدر و مادر Gigi در سال 2000 از هم جدا شدند.

او در سال 2013 از دبیرستان Malibu، کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد. سپس برای ادامه تحصیل به نیویورک رفت. اگرچه Gigi تحصیل در رشته روانشناسی جنایی را آغاز کرده بود، اما در نهایت ترجیح داد تحصیلات خود را به حالت تعلیق درآورد و به حرفه مدلینگ بپردازد. او فعالیت خود را در زمینه مدلینگ دقیقاً از دو سالگی که توسط Paul Marciano از برند Guess کشف شد، آغاز کرد و قبل از شروع دوران مدرسه، از طریق همکاری با Baby Guess وارد عرصه مدلینگ شد. بعد از مدتی او در سال 2011 دوباره وارد این حرفه شد. وی همکاری‌اش را با برند Guess و Marciano ادامه داد و در سال 2012 به عنوان چهره کمپین تبلیغاتی این برند انتخاب شد. Gigi دیگر به‌عنوان یک بزرگسال با این برند همکاری داشت و سه بار در کمپین‌های تبلیغاتی این برند حضور پیدا کرد. او خیلی زود وارد دنیای کار شد و به این دلیل یکی از سوپرمدل‌های موفق دنیا به شمار می‌رود.

او بعد از امضای قرارداد با آژانس مدلینگ IMG models در سال 2013، برای اولین بار در کت‌واک هفته مد نیویورک در فوریه 2014 حضور پیدا کرد. وی در این ایونت برای فشن‌شو برند Desigual کت‌واک کرد. Gigi در همان ماه روی عکس جلد مجله CR Fashion Book خودنمایی کرد. همچنین در سال 2014 در کمپین تبلیغاتی طراح معروف Tom Ford، به همراه بازیگر و مدل مشهور Patrick Schwarzenegger نقش‌آفرینی کرد. او در سال 2014 برای اولین بار در میان 50 اسم برتر سایت Models.com جای گرفت و در سال 2016 از طرف موسسه British Fashion Council به‌عنوان برترین مدل سال انتخاب شد.
Gigi در سال 2014 در ایونت Fashion Media Awards که در نیویورک برگزار شد به همراه Joe Zee کار اجرا را به عهده داشت. او در سال 2015 با برندهایی نظیر Seafolly، Maybelline، Victoria’s Secret، همکاری کرد و در کت‌واک‌های مختلف برای معرفی کلکسیون‌های طراحانی نظیر
Marc Jacobs، Chanel، Michael Kors، Jean Paul Gaultier و Max Mara حضور پیدا کرد. Gigi در موزیک ویدئوی Bad Blood که اثر تیلور سوئیفت است، ایفای نقش کرده است. او به دفعات در عکس روی جلد مجلاتی نظیر Allure، Vogue، Elle و Harper’s Bazaar حضور داشته است.
Gigi در طول مدت چهار سال حدود 35 بار روی جلد مجله بین‌المللی Vogue جای گرفت که این موفقیتی برای او محسوب می‌شود.
Gigi در کمپین های تبلیغاتی مختلفی برای برندهای مطرح و مشهوری نظیر Guess، Versace، Penshoppe، Balmain، Topshop و Max Mara ایفای نقش کرده است. او در سال 2016 با کمپانی BMW نیز همکاری داشت.

Gigi Hadid در سال 2012 – 2011 با نقش‌آفرینی در فیلم کوتاه Virgin Eyes اولین تجربه بازیگری خود را ارائه داد. او در این فلیم در نقش شخصیتی به نام Andrea بازی کرد. او همچنین از سال 2012 تا سال 2020 در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی به عنوان میهمان و یا در نقش خودش حضور داشته و در ایونت‌های مهمی به عنوان مجری کار اجرا را به عهده داشته است. همچنین در چند موزیک ویدئو با هنرمندان موفق و مشهوری همکاری کرده است.

جوایز Gigi Hadid
Gigi در سال 2015 موفق به کسب عنوان بهترین مدل سال از سوی
First Annual Fashion Los Angeles Awards شد. این مدل موفق که آن زمان فقط 19 سال داشت، توسط چهره تلویزیونی مشهور Nicole Richie به مخاطبان تقدیم شد. او همچنین موفق به دریافت عناوین و جوایزی از سوی British Fashion Awards
Third Annual Fashion Los Angeles Awardsو Teen Choice Awards شد.

زندگی شخصی Gigi Hadid
Gigi در سال های 2013 تا 2015 با خواننده استرالیایی Cody Simpson و سپس در سال 2015 با خواننده آمریکایی Joe Jonas وارد رابطه شد. به دنبال آن از اواخر سال 2015 با Zayn Malik خواننده انگلیسی رابطه‌ای عاشقانه را آغاز کرد که این ارتباط عمر طولانی‌تری نسبت به بقیه داشت. اما رابطه‌ای پُر از فراز و نشیب به شمار می‌رود. این زوج بعد از چند بار جدایی دوباره در کنار هم دیده شدند و رابطه آن‌ها ادامه پیدا کرد. در این مدت Gigi در موزیک ویدئو Pillowtalk با Zayn Malikb همکاری کرد. همچنین در سال 2017 آن‌ها به عنوان سومین زوجی که با هم در عکس روی جلد مجله Vogue ظاهر شدند، در پروژه‌ای مشترک حضور داشتند و در یک پروژه عکاسی با برند Versace نیز با هم همکاری کردند.

Gigi Hadid مادر شد
Gigi در سال 2020 در تاک شو مجری و کمدین معروف Jimmy Fallon رسماً اعلام کرد که باردار است و به این ترتیب چندی پیش فرزند Gigi و Zayn به دنیا آمد. Gigi پس از مدتی با انتشار عکس‌های زیبایی از شکم باردارش، یک بار دیگر این خبر را تایید کرد. Khai Hadid Malik نام فرزند آن‌ها است. این دختر کوچولو در سپتامبر 2020 متولد شد و از نوزادانی است که از بدو تولد مشهور می‌شوند. Zayn بعد از تولد فرزندش پستی منتشر کرد و تولد دخترش را اعلام کرد. او گفت: «دخترمان اینجاست. سلامت و زیبا. انتقال احساساتم در این لحظه در کلمات نمی‌گنجد و غیر ممکن است. عشقی که به این انسان کوچک دارم چیزی فراتر از درک من است. برای اینکه او را شناختم سپاسگزارم. افتخار می‌کنم که او را مال خود می‌نامم. برای زندگی مشترکی که با هم خواهیم داشت، شاکرم.» همچنین Gigi این خبر را با انتشار این جملات به مخاطبان اعلام کرد: «دخترمان این آخر هفته در این دنیا به ما پیوست و از همین الان زندگی‌مان را تغییر داد. این عشق است».

نام منحصربه فرد دختر Gigi
اسم این نوزاد کوچک تا مدت‌ها مشخص نبود و طرفداران این زوج کنجکاو بودند که اسم او چیست. در نهایت بعد از چهار ماه Gigi با تغییر کوچکی که در قسمت بیو اینستگرام خود انجام داد، اسم دخترش را اعلام کرد. او با افزودن جمله khai’s mom در قسمت بیو، اسم دخترش را مشخص کرد. طبق بررسی‌های موجود، معنای ریشه‌ای این اسم، اصیل و با اصالت است که مفهوم آن نیز تا مدت‌ها مورد کنجکاوی بود و مشخص شد که این اسم از نام مادربزرگ Gigi که Khairaiah (خیریه) بوده، گرفته شده است. همچنین نام کامل Bella Hadid، خواهر Gigi Isabella Khair Hadid است که شامل کلمه Khair می‌باشد. Khair به معنای برکت و خوبی و نعمت است و ریشه‌ای عربی دارد.

این اواخر اخبار زیادی در مورد اختلافات بین Gigi و پدر فرزندش، Zayn منتشر شد. مادر Gigi، ادعا کرد که Zayn او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. به دنبال این ادعا اخبار و ادعاهای زیادی در این باره در سرتیتر سایت‌های خبری قرار گرفت و این مساله انعکاس زیادی داشت. از طرفی Zayn این ادعا را تکذیب کرده و مساله ضرب و شتم را انکار کرد. او در اظهارات خود اعلام کرد که هیچ آسیبی به Yolanda Hadid نرسانده و ترجیح می‌دهد مسائل خانوادگی به سایت‌های خبری و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی راه پیدا نکند و خصوصی بماند. در ادامه Gigi اعلام کرد که این مدت جدا از Zayn خواهد بود و رابطه این زوج دچار مشکل شده است. به این ترتیب زوج دوست داشتنی هالیوود به رابطه شش ساله خود به شکلی پُرحادثه پایان دادند. طبق اخبار موجود دلیل این ماجرا نفوذ عکس‌های Khai دختر این زوج، به مطبوعات توسط Yolanda است. در واقع Zayn ادعا کرده که Yolanda به حریم خصوصی و خانوادگی‌اش آسیب رسانده و مسائل خصوصی از طریق او فاش شده است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید