آمارها نشان‌ می دهد که صنعت نساجی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی آلی در مراحل مختلف فرآوری محصولات و استفاده از آب های زیرزمینی برای کشت مواد اولیه، دومین منبع آلودگی محیط زیست است. طرح هایی که در اینجا مشاهده می کنید با استفاده از نرم افزار Clo3d طراحی شده اند. اما چرا؟

هر ساله میلیون ها درخت برای تولید کاغذ قطع می شوند که بسیاری از این کاغذ ها را طراحان لباس استفاده می کنند. برای هر لباسی که 100٪ دوخته می شود، ۲تا ۵ کاغذ استفاده می شود و در طول سال، استفاده هر نفر از حداقل 900 تا 1500 برگ کاغذ A4 و 600 تا 900 برگ کاغذ A3 می باشد. این نرم افزار قابلیت طراحی لباس به صورت سه بعدی را دارد و به ما امکان طراحی الگوهای لباس را نیز می دهد که بسیار به واقعیت نزدیک است. در کنار صرفه جویی در هزینه ها می توانیم از این برنامه برای کمک به محیط زیست و استفاده کمتر از کاغذ استفاده کنیم. چوب کمتری بریده بشود و درگیر آلودگی هوا نشویم.

مُد دوستدار محیط زیست

چه چیزی یک برند اخلاقی را می سازد؟

برای تشخیص اخلاقی بودن یا نبودن یک برند باید به دنبال چه چیزی باشید؟ به طور خلاصه، یک برند اخلاقی مطمئن می شود که تأثیر مثبتی بر مردم، سیاره زمین و حیوانات دارد. یک برند اخلاقی همچنین به استفاده از منابع و انرژی، کاهش انتشار کربن، تأثیر بر آبراه ها و همچنین استفاده و دفع ایمن مواد شیمیایی اهمیت می دهد. در نهایت، یک برند اخلاقی از محصولات حیوانی، مانند پشم، چرم، خز، آنگورا، پر، قیچی، کاراکول و پوست و موی عجیب و غریب حیوانات استفاده نمی کند. در حالت ایده آل، این برند 100٪ وگان است.

من به عنوان یک انسان وظیفه دارم به محیط زندگی خودم کمک کنم، چه در حرفه و چه در زندگی… . در نهایت من طراحی کوچک با رویاهای بزرگ هستم که ایده هام را با اخلاقیات و تخیلم در هم می پاشم و ایده هایی جدید خلق می کنم. در اینجا چند طرح را که از زمین الهام گرفته‌ام را می‌بینید.

Jade Vine

این طرح از گل Jade Vine الهام گرفته شده است. جالب ترین نکته درباره این گل رنگ آن است. گلبرگ های این گیاه رنگ آبی مایل به سبز دارد. گفته می شود که اصالت این گل به جنگل های بارانی فیلیپین بازمی گردد. قد گل جید وین نیز چیزی در حدود 1 متر است و از جمله گیاهان بلندقد به شمار می آید. اغلب، این گل را با بوته های نخود و لوبیا در یک خانواده قرار می دهند. بد نیست بدانید که امروزه شمار جید وین ها به شدت در حال کاهش است، زیرا جنگل ها و مناطق مناسب آن ها را به نابودی کشیده اند.

Jade Vine

Ocean Waves

این طرح از امواج اقیانوس الهام گرفته شده است و از رنگ آبی کربنی در آن استفاده شده است. امواج اقیانوس نشان دهنده خلوص آب اقیانوس است.

Ocean Waves

Seaweed

این طرح از جلبک های کف دریا، زیستگاه بسیاری از ماهی های کوچک اقیانوس و دریا الهام گرفته شده است و به معنای زیبایی زندگی این ماهی های کوچک است.

Seaweed

این نرم‌افزار این قابلیت را به ما می دهد که در هر سایز، جنسیت و سنی، لباس طراحی کنیم و از هر جهت به وضوح لباس را ببینیم. همچنین قابلیت طراحی لباس به صورت سه بعدی را دارد و به ما امکان طراحی الگوهای لباس را نیز می دهد که بسیار به واقعیت نزدیک است. در نهایت طراحان لباس و حتی دانشجویان این رشته می توانند از این برنامه برای کمک به محیط زیست و استفاده کمتر از کاغذ هم ا‌ستفاده کنند. چوب کمتری برش ‌دهیم و درگیر آلودگی هوا نشویم و درآمد بهتری نسبت به یک طراحی معمولی داشته باشیم.

به آینده فشن خوش آمدید.

نویسنده و طراح: تینا توکلی ‌افشین

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید