شهر تاریخی ونیز در ایتالیا سالانه میلیون‌ها توریست جذب می‌کند؛ معماری جالب این شهر، مردم را به آنجا می‌کشاند. نمونه‌ الهام گرفته شده از این معماری ایتالیایی قدیمی و زیبا را می‌توانید در شهر استانبول نیز مشاهده کنید. برای تماشای ونیز در استانبول باید به مگا اوت‌لت ونیزیا در بخش اروپایی شهر بروید. مرکز خرید ونیزیا یک مکان زیبا برای خرید و عکس گرفتن است. این اوت‌لت در رتبه‌ سوم بهترین اوت‌لت‌های دنیا قرار دارد. یک کانال آبی دور تا دور ونیزیا کشیده شده است و قایق‌های کوچک در آن شناور هستند. اگر از خرید خسته شدید، سوار یکی از این قایق‌ها شوید و خوش بگذرانید. این مرکز خرید از دو طبقه (همکف و زیر همکف) و ۵ برج مسکونی تشکیل شده است. البته این مجتمع عظیم علاوه بر اوت‌لت و بخش مسکونی، شامل شرکت‌های مختلف، سالن نمایش تئاتر، مرکز بازی و سالن ورزشی نیز می‌شود. زمانی که به طبقه‌ زیر همکف وارد شوید، سقفی که با نقاشی یک آسمان آبی زیبا تزئین شده، نظرتان را جلب می‌کند. این سازه‌ شهرک مانند، در مجموع ۶۸ هزار متر مربع وسعت دارد. شرکت سازنده (هلدینگ Gürsoy) حدود ۵ بیلیون لیر برای ساخت ونیزیا هزینه کرده است. فود کورت و کافه‌های مختلف ونیزیا شما را به صرف نوشیدنی و غذایی لذیذ دعوت می‌کنند. مسجد، داروخانه، اتاق بچه، بخش وسایل گمشده، اطلاعات و… از امکانات دیگر ونیزیا هستند. ونیزیا یکی از بهترین مجتمع‌های مسکونی برای خارجی‌ها است. هر چیزی که نیاز داشته باشید، در چند قدمی شما قرار دارد؛ همچنین قدرت انتخاب آپارتمانی با منظره دلخواه را خواهید داشت.

تنوع برندها

برندهای مطرح خارجی و داخلی در این مرکز خرید حضور دارند و اجناس باکیفیتی را عرضه می‌کنند. ونیزیا ۱۸۰ مغازه‌ بزرگ دارد که شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای،‌ برندهای پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم منزل، کافه، رستوران، مرکز تفریحی و… می‌شود. برندهای Nike، Adidas، Reebok، 4G Gizia، La Gazetta، Superstop Colin’s، Ipekyol، Koton، LC Waikiki، Penti، Polo، Mavi، Defacto، Hotiç، Flo، Yataş، Özdilek، Yves Rocher، Flormar، Golden Rose فروشگاه‌های زنجیره‌ای Carrefour، Gratis، Watsons، Rossmann و… در ونیزیا شعبه دارند و محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری نسبت به شعب مادر عرضه می‌کنند. حتماً به طبقه‌ پایین ونیزیا سر بزنید تا مغازه‌های متنوع لباس فروشی، اسباب‌بازی فروشی، وسایل منزل، آرایشی و بهداشتی و… را نیز ببینید.

رسیدن به ونیزیا

ونیزیا در مرکز شهر نیست، اما دسترسی به آن بسیار ساده است. برای بازدید باید در بخش Küçükköy به محله‌ Gaziosmanpaia بروید. به طور خلاصه باید تراموای Habipler-Topkapi را سوار شوید و در ایستگاه ونیزیا از قطار پیاده شوید. اگر در میدان تکسیم باشید، باید یک ساعت زمان صرف کنید تا به ونیزیا برسید. ابتدا باید با مترو خط M2 خودتان را از Taksim به Yenikapı برسانید. در ینی کاپی سوار مترویی شوید که به سمت فرودگاه سابق یعنی آتاتورک (Atatürk Havalimanı) می‌رود. سه ایستگاه بعد در (Ulubatlı) از مترو پیاده شوید. کمتر از ۴۰۰ متر پیاده‌روی کنید تا به تراموا برسید. سوار تراموای T4 شوید و در ایستگاه Kiptaş Venezia پیاده شوید. روزانه ۲۰ هزار نفر به ونیزیا می‌آیند که حدود ۴۰ درصد آن‌ها توریست هستند. بازدید از این اوت‌لت حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد؛ البته اگر بخواهید در آن غذا نوش جان کنید، باید زمان بیشتری را در نظر بگیرید. امیدواریم خریدی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را در اوت‌لت ونیزیا تجربه کنید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید