هنگام انتخاب ساعت مچی مناسب، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که سایز هر ساعتی برای هر دستی مناسب نیست! مثلا وقتی درحال انتخاب یک ساعت مچی هستید، لازم است بدانید که چگونه ساعت مناسب برای مچ دست خود را انتخاب کنید. البته هیچ قانون و محاسبه مشخصی درمورد سایز و مدل عالی برای دور مچ دست وجود ندارد. با این حال توصیه هایی وجود دارد که می توانید با دنبال کردن آنها، می توانید در انتخاب ساعت مچی خوب موفق شوید.

راهنمای انتخاب ساعت مچی

چگونه ساعت مچی انتخاب کنیم؟ افراد مبتدی‌ لازم است بدانند که ساعت مچی باید روی مچ دست راحت و به اندازه کافی تنگ باشد تا هم لیز نخورد، هم به اندازه ای آزاد باشد که در پوست دست فرو نرود. از طرفی فاکتورهای دیگر هم مانند: قطر صفحه، پهنای بند و طراحی صفحه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. همه این موارد در کنار هم ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما پیدا کردن بهترین ساعت برای سایز مچ دست شما آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. بنابراین ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک ساعت مچی مناسب پیدا کنید.

قطر صفحه

از آنجا که بیشترین توجه ها را به سمت خود دارد، قطر صفحه ساعت یک مورد بسیار مهم است که باید هنگام انتخاب ساعت مچی جدید مد نظر گرفته شود. به طور کلی محدوده قطر صفحه ساعت مچی، از 38 میلی متر تا 46 میلی متر است. در واقع هر سایزی خارج از این محدوده خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر می رسد.

به منظور پیدا کردن بهترین سایز ساعت مچی برای خودتان بر اساس این بازه، دور مچ دست خود را اندازه‌گیری کنید. اگر مچ دست شما بین 14-18 سانتیمتر است، یک ساعت کوچک یا متوسط با قطری به اندازه 38، 40 یا 42 میلیمتر انتخاب کنید. اگر مچ دست شما 18 سانتیمتر و بیشتر است، یک صفحه بزرگتر را با سایز 44-46 میلیمتر انتخاب کنید.

انتخاب ساعت مچی مناسب

ضخامت صفحه

مورد بعدی که باید مد نظر داشته باشید، ضخامت صفحه ساعت است. به عنوان یک قانون کلی، ضخامت صفحه باید متناسب با قطر صفحه باشد. یعنی باید به همان اندازه‌ که قطر صفحه زیاد می شود، ضخامت هم زیاد شود. با پیروی کردن از این قانون، قادر خواهید بود یک ساعت مچی را انتخاب کنید که مناسب ترین ضخامت برای مچ دست شما را دارد.

بنابراین ضخامت هم هنگام فکر کردن به اینکه چه ساعتی بهم میاد اهمیت دارد. به اندازه قطر اهمیت دارد. به طور نمونه، یک ساعت مچی که قطری بین 38 تا 42 میلیمتر دارد، با ضخامت 7 میلیمتری ظاهر خواهد کرد. مواردی که دارای قطر 44 میلیمتر یا بیشتر هستند، حدود 9 میلیمتر یا بیشتر ضخامت دارند.

انتخاب عرض بند ساعت مچی

اکثر ساعت هایی که تناسب خیلی خوبی دارند، دارای یک بند هستند که عرض آن نصف قطر صفحه است. به همین خاطر اگر ساعت مچی دارای یک صفحه 42 میلیمتری است، باید یک بند با عرض 21 میلیمتر داشته باشد. البته این تنها یک راهنمایی است؛ چون خیلی ها یک بند پهن تر یا نازک تر را ترجیح می دهند که بستگی به سلیقه آنها دارد. هنگام انتخاب ساعت مناسب برای افراد لاغر به این نکته توجه کنید.

جنس بند

برای انتخاب یک ساعت عالی برای مچ دست خود، جنس بند هم به اندازه پهنای آن مهم است. بندهای فلزی سنگین تر و ضخیم تر از گزینه‌های چرمی یا پارچه ای هستند؛ به همین خاطر برای مچ های پهن تر مناسب تر می‌باشند. اگرچه این هم می تواند موضوعی باشد که وابسته به سلیقه شخصی است. بله، شاید خیلی ها بندهای فلزی باریک را مناسب تشخیص دهند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید