هفته‌ مد لندن به تازگی و در ماه فوریه سال جاری برگزار شد. امسال ۲۵۰ طراح در این رویداد حاضر شدند و سعی کردند با نمایش کارهای‌شان نظر مردم و خرده‌فروشان را جلب کنند. هفته‌ فشن لندن یا به اختصار LFW از نظر ارزش و اهمیت میان فشن‌شوهای بزرگ دنیا چهارم است و به آن لقب Big four را داده‌‌اند. سه تای دیگر به ترتیب اهمیت در نیویورک، میلان و پاریس برگزار می‌شوند. اینجا طراحان برندهای مختلف با هم دیدار می‌کنند. این رویداد هر سال در نیمه‌ فوریه آغاز می‌شود و تا ۱۹ فوریه ادامه دارد. البته این رویداد دو بار در سال برگزار می‌شود که بار دوم آن در ماه سپتامبر است. در یکی از رویدادها به مد بهار و زمستان و در رویداد بعدی به مد پاییز و زمستان پرداخته می‌شود. لباس‌هایی که در این رویدادها به نمایش‌ در می‌آیند تاثیر زیادی در شکل‌گیری مد و ترند سالانه و فصلی دارند. رویداد هفته‌ مد لندن اولین بار در اکتبر ۱۹۸۳ برگزار شد. محل برگزاری هفته‌ مد لندن در کاخ سامرست است. این ساختمان تاریخی که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده، در مرکز لندن و کنار رودخانه‌‌ تایمز واقع شده است.

برنامه‌ شوی فشن امسال
اولین شوی امسال مربوط به برند گایئون لییز بود. شوها از ساعت ۹ صبح آغاز شدند و تا ۹ شب ادامه داشتند. در روز دوم آثار طراحان برتر انگلیسی مانند ویکتوریا بکهام، بربری، ویوین وست‌وود به نمایش گذاشته شدند. در روز سوم پرینگل آو اسکاتلند و آسپینال آو لندن مجموعه‌های جدیدشان را نمایش دادند و در انتهای روز نیز طراح جواهرات برجسته‌ بریتانیایی، ناتاشا زینکو مجموعه‌ با ارزشش را به نمایش گذاشت. بلیت این رویداد به قیمت ۱۳۵ و ۲۴۵ پوند به فروش می‌رسد. بلیت گران‌تر به شما امکاناتی مانند امکان رزرو صندلی‌ در ردیف جلویی، دسترسی به بخش VIP و اولویت رزرو صندلی در سخنرانی‌های مدیران صنعت مد و… را می‌دهد. اگر امکان حضور در این رویداد را نداشتید، نگران نباشید؛ زیرا هر سال تمام برنامه به صورت اینترنتی و زنده قابل دسترس است. امکان خرید مستقیم از طراحان و برندها برای کسانی که عاشق مد و فشن هستند در این رویداد میسر می‌شود.

طراحان معروف با چه طرح‌هایی به هفته‌ مد لندن آمدند؟
ویکتوریا بکهام برای همه‌ مدل‌هایش کفش پاشنه بلند را در نظر گرفته بود. خود او همیشه کفش‌ پاشنه بلند پا می‌کند و معتقد است این کفش‌ها اندام زنان را کشیده‌تر نشان می‌دهند. این تنها شوی برند ویکتوریا بود که تمام خانم‌ها در آن کفش پاشنه بلند داشتند. بربری هم امسال بسیار خوش درخشید و توانست برای همه‌ سلیقه‌ها چیزی برای ارائه داشته باشد. رنگ قهوه‌ای و بژ یکی از رنگ‌هایی قالب در طرح‌های بربری بودند. به نظر می‌رسد زمستان و پاییز ۲۰۱۹ این رنگ‌ها ترند شوند.

امسال در هفته‌ مد لندن، مدل‌های وست وود، همزمان با کت‌‌واک شروع به صحبت کردند. مدل‌های این شو از بین افراد شناخته شده بودند. آن‌ها پیام‌های شفاهی درباره‌ حقوق زنان، مبارزه با آزار جنسی، گرم شدن زمین، فساد مالی و… داشتند. یکی از مدل‌‌های مرد درباره‌ گرم شدن کره‌ زمین گفت: «این زمین ماست، ۵ درجه گرم‌تر از چیزی که الان هست؛ اگر امسال کاری نکنیم، کره‌ زمین را از بین می‌بریم». این شو بیشتر شبیه یک تئاتر بود.

مولی گودارد امسال مجموعه‌ای پف‌دار و توری با رنگ‌های نئون و فسفری دهه‌ ۷۰ میلادی را به نمایش گذاشت. برند هالپرن هم با طرح‌های ویژه‌ مهمانی به هفته‌ مد لندن امسال آمد. الکسا چانگ که خودش قبلاً مدل بود نیز امسال دومین کالکشن تقریباً رسمی خود را به نمایش گذاشت. هنری هولند نیز امسال مجموعه‌ای قوی را به نمایش گذاشت. او معتقد است که زنانی که این طرح‌ها را به تن می‌کنند باید بتوانند با الهام از آن‌ها، نظراتشان را بدون ترس درباره‌ موضوعات مختلف اعلام کنند. طراح بعدی کریستفر کِین، امسال برای طراحی‌هایش از لایه‌های مختلف شخصیت خانم‌ها مانند جدیت یا احساساتی بودن الهام گرفته است. طرح‌های این فصل شامل دامن‌های کاپ‌کیکی کوتاه با رنگ‌های بسیار زیبا و لباس‌های جا افتاده با بخش‌های براق بود. جی دبلیو اندسون نیز امسال با لباس‌های بسیار گشاد با اکسسوری‌های بزرگ به هفته‌ مد لندن آمد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید