۲۸ آگوست روز جهانی شراب قرمز است. این محبوب ترین نوع شراب در جهان است که پیشینه اش به مصر باستان می‌رسد و به خاطر رنگ زیبا، طعم های‌ پیچیده و تانن های قوی خود شهرت دارد. 46 درصد از کل شراب فروخته شده در آمریکا در سال 2020 مربوط به شراب انگور قرمز است. 44 درصد برای شراب سفید و 10 درصد برای شراب رزشراب قرمز فواید سلامتی متعددی دارد و می‌تواند به چندین روش به بدن کمک کند. خواص شراب انگور برای غلظت خون مشهور است و مصرف متعادل آن می تواند از طریق نوعی آنتی اکسیدان، از رگ های خونی در قلب شما محافظت کند.

شراب قرمز

ایا شراب برای غلظت خون خوب است؟ بله، علاوه بر این رسوراترول در شراب قرمز، یک ترکیب گیاهی شبیه به آنتی‌اکسیدان است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. در اصل شراب انگور برای کبد چرب مفید است، موجب کاهش کلسترول مضر و احتمال لخته شدن خون نیز می‌شود. در ادامه به چند واقعیت درباره شراب قرمز خواهیم پرداخت.

خاصیت شراب قرمز به خاطر تانن است

تقریبا هر چیزی در شراب که آب یا الکل نباشد، نوعی پلی فنول است. پلی فنول ها شامل تانن، رنگدانه رنگی، رایحه شراب، رسوراترول و تقریبا 5000 ترکیب گیاهی دیگر هستند. از بین این پلی فنول ها، فراوان ترین آنها به دلایل خواص موجود در شراب، پروسیانیدین ها هستند. آنها نوعی تانن غلیظ هستند که در چای سبز و شکلات تلخ نیز یافت می‌شود. این ماده شیمیایی به طور ویژه با مهار کلسترول در رگ ‌های خونی مرتبط است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

شراب قرمز چه خاصیتی دارد؟

شراب انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و بسیاری از منابع همیشه درباره خواص شراب قرمز برای سلامتی صحبت می‌ کنند. اگرچه هیچ توصیه رسمی در مورد این مزایا وجود ندارد؛ اما یک مطالعه در سال 2018 اشاره می کند که نوشیدن شراب قرمز در حد اعتدال و به ویژه در کنار یک رژیم غذایی متعادل، مفید است. با این حال نوشیدن بیش از حد شراب انگور، ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود. درباره فواید و خطرات نوشیدن شراب قرمز برای سلامتی بیشتر بدانید.

شراب قرمز

درصد الکل شراب قرمز

درصد الکل شراب قرمز در انواع مختلف متفاوت است. الکل اضافی می تواند به طور مستقیم به قلب آسیب برساند. برای ایمن ماندن، مردم باید دستورالعمل‌ های رسمی مرکز پیشگیری از بیماری ‌ها را دنبال کنند که نوشیدن متوسط ​​شراب را این‌گونه تعریف می‌ کند:

  • 1 لیوان شراب در روز برای خانم ها
  • 2 لیوان شراب برای آقایان

تفاوت شراب قرمز و سفید برای سلامتی

به نظر می رسد رسوراترول عامل بسیاری از مخواص شراب قرمز است. شراب انگور حاوی رزوراترول بیشتری نسبت به شراب سفید است؛ زیرا با پوست انگور تخمیر می شود. در حالیکه شراب سفید اینطور نیست؛ چون بیشتر رزوراترول موجود در انگور، در دانه و پوست آن است.

فواید شراب قرمز

یک گیلاس در روز برای خانم ها، دو گیلاس در روز برای آقایان. درست است که شراب قرمز برای سلامتی مفید است؛ اما باید مصرف آن را به میزان سالم محدود کرد. ممکن است عجیب باشد؛ اما بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف متوسط ​​شراب قرمز برای شما عالی است. چرا؟ چون خواص شراب بر قلب بی‌نظیر است. درواقع آنتی اکسیدان های موجود در شراب برای تپش قلب مفید است. همچنین باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مرگ و میر و دیابت نوع 2 می‌شود.

فواید شراب انگور قرمز

شراب قرمز و قلب

بسیاری از مطالعات ارتباطی مثبت را بین نوشیدن ​​شراب انگور و سلامت قلب نشان داده‌ اند. اخیراً یک منبع مورداعتماد در سال 2019 گزارش داد که نوشیدن شراب قرمز با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. در کل افرادی که در حد اعتدال شراب انگور می‌نوشند، احتمالا سبک زندگی سالم تری را هم دنبال می کنند یا از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کنند.

شراب قرمز برای روده

یک مطالعه در سال 2018 گزارش داد که شراب قرمز و پلی فنول های انگور ممکن است میکروبیوتای روده را بهبود بخشند و به سلامت روده کمک کنند. این به این دلیل است که پلی فنول های شراب انگور ممکن است به عنوان پری بیوتیک نیز عمل کنند. آنها ترکیباتی هستند که باکتری های سالم روده را تقویت می کنند.

شراب قرمز و دیابت

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که نوشیدن یک لیوان شراب قرمز همراه با شام «خطر متابولیک قلبی» را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. دانشمندان بر این باورند که اتانول موجود در شراب، نقش مهمی در متابولیسم گلوکز دارد و ترکیبات غیرالکلی نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشند.

شراب قرمز و دیابت

شراب قرمز برای فشار خون

یک منبع معتبر در سال 2021 به این نتیجه رسید که ترکیبات شراب قرمز به نام پروسیانیدین به سالم نگه داشتن رگ های خونی کمک می کند. بسیاری از مردم نوشیدنی های الکلی را آرامش بخش می دانند. با این حال مطالعات منتشر شده نشان داد که محصولات انگور و آب انگور قرمز کامل نیز می توانند فشار خون را کاهش دهند. در‌واقع می توانند گزینه های سالم تری باشند.

پاکسازی کبد با شراب

الکل یک علت شایع بیماری های کبدی است. با این حال برخی منابع مصرف متوسط ​​شراب قرمز را با سلامت کبد مرتبط می دانند. طبق یک مطالعه در سال 2018، مصرف متوسط ​​الکل (به ویژه شراب) با کاهش فیبروز کبد در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی مرتبط است. این مطالعه مصرف متوسط ​​الکل را تا 70 گرم (گرم) یا کمتر از 2.5 اونس در هفته تعریف کرد. افرادی که در حال حاضر بیماری کبدی دارند، باید از مصرف الکل خودداری کنند.

طرز تهیه شراب انگور

تمام معروف ترین شراب های قرمز از جمله Cabernet Sauvignon، Syrah ، Merlot و Pinot Noir تنها از یک گونه انگور هستند: Vitis vinifera که به طور کلی به عنوان انگور شرابی شناخته می‌شود. جالب اینجاست که منشا Vitis vinifera فرانسه نیست؛ بلکه از اروپای شرقی می رسد.

طرز تهیه شراب انگور قرمز

بهترین شراب قرمز

این یک واقعیت است که بسیاری از شراب ها در صورت کهنه شدن طعم بهتری دارند؛ اما شراب قدیمی برای سلامتی آنقدرها هم عالی نیست! شراب‌ قرمز جوان دارای سطح تانن بالاتری نسبت به هر نوع شراب دیگری است. اگرچه به سختی می توان تشخیص داد که دقیقا بهترین شراب های قرمز کدام است؛ اما در زیر چند نکته وجود دارد:

  • شراب های قرمز خشک بسیار بهتر از شراب های شیرین هستند.
  • شراب های قرمز با الکل کمتر (ترجیحا کمتر از 13 درصد ABV) در مقایسه با شراب های الکلی بسیار بهتر هستند.
  • شراب های قرمز با تانن بیشتر (آنهایی که قابض تر هستند) به مراتب بهتر از شراب های کم‌ تانن‌ هستند.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید