یکی از جذابیت‌های استانبول این است که می‌توانید از میان خیابان‌های شلوغ، سر از پلاژهای ساحلی استانبول در آورید. دریا به غیر از زندگی بخش بودن، با هر موج خود آرامش را نیز به ساحل می‌آورد. اگر موج‌ها نبودند، دریا با یک مرداب چه فرقی داشت؟ این بیقراری آب است که دریا را جذاب می‌کند.

برای رسیدن به این آرامش، گوش دادن به موسیقی آب و خوش رنگ کردن پوست‌تان در تابستان می‌توانید به یکی از ۴ ساحل معروف استانبول که در ادامه معرفی می‌کنیم سر بزنید. همچنین به آدرس ساحل های استانبول و نحوه دسترسی به سواحل استانبول نیز اشاره خواهیم کرد.

ساحل های استانبول یک تا چند پلاژ دارند و تمام پلاژهای آن‌ها شنی و ماسه‌ای هستند. توجه داشته باشید که هزینه‌ ورودی برای ساحل های شنی استانبول، در اواسط هفته معمولا ارزان‌تر از آخر هفته‌ها می‌باشد.

ساحل کیلیوس استانبول

این بهترین پلاژ استانبول است که در بخش اروپایی قرار دارد. ساحلی زیبا که با داشتن دیسکو و کلاب، یک روز تابستانی پرهیجان را برای شما رقم خواهد زد. می‌توانید روی تخت‌های سایبان‌دار دراز بکشید یا بدنتان را در ماسه‌های داغ فرو ببرید.

ساحل سارير استانبول که جزو سواحل قابل شنا در استانبول است، خارج از شهر قرار دارد؛ اما می‌توانید با وسایل حمل و نقل عمومی به آنجا بروید. خوشبختانه کیلیوس تقریبا جزو سواحل استانبول نزدیک تکسیم محسوب می‌شود. برای رسیدن به کیلیوس، وسایل لازم برای حمام آفتاب را داخل کیف بریزید و خودتان را به متروی حاجی عثمان برسانید.

سپس از آنجا سوار اتوبوس‌هایی شوید که به این ساحل می‌روند. شما جاده‌ زیبای سرسبزی را پشت سر می‌گذارید و سرانجام به ساحل می‌رسید. ساحل بورک استانبول یک کلوپ است که در امتداد دریای سیاه و در 15 کیلومتری شمال ساحل کیلوس واقع شده است. همچنین ساحل سوما استانبول نیز همچون قطعه‌ای از بهشت در کیلیوس می‌درخشد.

ساحل فلوریا استانبول

فلوریا یکی از ساحل های قشنگ استانبول در بخش اروپایی است. ساحل این پلاژ ۸۰۰ متری، مشرف به دریای مرمره است. همچنین بیش از هزار تخت و سایبان کنار هم چیده شده‌اند و زمانی که خورشید در آسمان می‌درخشد، تقریبا تمام آن‌ها پر می‌شوند.

فلوریا که جزو ساحل های اروپایی استانبول است، بسیار تمیز است و زیر نور آفتاب می‌درخشد؛ اما متاسفانه آب آن به خاطر جلبک‌ها چندان زلال نیست. اینجا ساحل محبوب آتاتورک بوده است و فاصله‌ زیادی با فرودگاه سابق استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک ندارد.

همچنین می‌توانید در پارکی که نزدیک این پلاژ است، دوچرخه سواری کنید. برای آفتاب گرفتن در یکی از ساحل های تفریحی استانبول یعنی فلوریا، باید خودتان را به ایستگاه متروی فلوریا برسانید.

ساحــل شیلــه استانبول

این ساحل نیز مانند ساحل قبلی خارج از شهر است؛ اما طرفداران بسیاری دارد و از ساحل های دیدنی استانبول می‌باشد. شیله مشرف به دریای سیاه است و در بخش آسیایی استانبول (در فاصله‌ یک ساعتی از بخش اسکودار) قرار دارد. در این ساحل پلاژهای مختلفی با قیمت‌های ورودی مختلف وجود دارند.

این جزو ساحل های استانبول برای شنا است و یکی از انتخاب‌های توریست‌های اروپایی می‌باشد که به استانبول سفر می‌کنند؛‌ زیرا بخش‌هایی از آن جنگل‌های بکری دارد که منظره‌ای فوق‌العاده را ساخته‌اند. در شیله می‌توانید بخش اختصاصی کرایه کنید که البته هزینه‌ بیشتری دارد.

در برخی از پلاژها برای اجاره‌ چتر و تخت از شما هزینه جدا دریافت می‌کنند که خوشبختانه خیلی زیاد نیست. در رستوران‌های شیله غذای دریایی تازه میل کنید و از صدای اجرای موسیقی زنده و یا موسیقی دی‌جی‌ها لذت ببرید.

اگر خودروی شخصی ندارید، نگران نباشید؛ چون دسترسی به یکی از ساحل های جذاب استانبول، با وسایل حمل و نقل عمومی نیز ممکن است. سوار متروبوس شويد و در ايستگاه Altunizade پياده شويد و سپس از طريق خط اتوبوس 139 به شيله برسيد و یکی از پلاژها را برای حمام آفتاب و شنا در دریا انتخاب کنید. ساحل طلایی استانبول یکی از گزینه‌های خوب این منطقه است.

ساحل جاده بستان استانبول

یکی دیگر از ساحل های خوب استانبول و تقریباً شلــوغ که چشــم‌اندازی‌ زیبا به سوی جزایــر پرنس دارد، در بخش آسیایی و در محله‌ کادیکوی واقع شده است. اطراف ساحل بوستانجی استانبول مملو از خانه‌های چوبی قدیمی و زیبا است. اگر  شنا، والیبال ساحلی و کمی تفریح و انرژی را دوست دارید، بدون شک باید به این ساحل بروید و پیاده روی کنار ساحل استانبول را نیز تجربه کنید.

می‌توانید در یکی‌از سواحل قسمت اسیایی استانبول آفتاب بگیرید و یا یک پیک‌نیک خانوادگی را برگزار کنید. چند پلاژ در کنار این ساحل قرار دارند که برخی از آن‌ها عمومی و رایگان هستند. یک پارک بزرگ در کنار این ساحل وجود دارد که محل مناسبی برای پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری است. برای دسترسی به یکی از ساحل های ماسه ای استانبول و پلاژهای آن، باید به کادیکوی بروید. سپس از آنجا سوار اتوبوس یا ماشین‌های دلموش‌ مخصوص جاده بوستان شوید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید