باسلام به همراهان خوب مجله پُل، در پنجمین مقاله از «پ مثل پادکست» با میزبانان پادکست Aria Movie، شهرزاد و فرهاد عزیز، مصاحبه جذابی داشتیم که پیشنهاد می‌کنیم خواندن آن را از دست ندهید.
سلام دوستان و ممنون که دعوت ما را برای مصاحبه با بخش پادکست مجله پُل پذیرفتید.

لطفاً خودتان را برای مخاطبین مجله پُل معرفی کنید.
سلام و ممنون از دعوتتان. من فرهاد و من شهرزاد (با خنده)، این را مدلی که پادکستمان را شروع می‌کنیم تصور کنید، و هر دو عاشق فیلم و سریال هستیم.

پادکست Aria Movie را در یک جمله تعریف کنید.
سینما به زبان ساده، جذاب و قابل هضم، لپ کلام خوشمزه.

چرا به فکر تولید این پادکست افتادید؟
تولید محتوا همیشه برای ما جذاب بوده، از متن‌های خبری بگیرید تا پادکست صوتی و ویدئوهای یوتیوبی، اینکه یک اجتماعی درست می‌شود که همه با هم رفیق می‌شویم و حرف‌هایمان برای آن‌ها دوست‌داشتی‌ است، لذتش چند برابر هم می‌شود.

چرا این اسم را برای پادکست‌تان انتخاب کردید؟
Aria Movie وب سایت ما بود که تقریباً 10 سال پیش با عشق به کلمه آریا و آریایی راه‌اندازی کردیم و این Aria Movie را تا همین الان ادامه دادیم.

ساختار Aria Movie چطور است و انتخاب محتوا و موضوع‌ هر قسمت چطور انجام می‌شود؟
تمام تلاشمان را کردیم که هر فصل 12 قسمتی‌مان با فصل قبل فرق کند و تکراری و خسته کننده نشود و در فصل سوم، سعی کردیم با استفاده از کارشناس‌های جدید، بخش‌های بیشتری را به برنامه اضافه کنیم و هر قسمت، تمرکز اصلی‌مان روی اخبار داغ چند روز اخیر است. حالا چه اخبار هالیوودی، چه کمدی، چه ایرانی و یا کره‌ای.

از پروسه تولید پادکست (ضبط، تدوین صدا، انتشار) برای‌مان بگویید.
خیلی ساده! شاید خیلی‌ها فکر کنند تولید محتوا نیاز به گران‌ترین و خفن‌ترین تجهیزات دارد،ولی ما با یک میکروفن کاملاً ساده اول ضبط می‌کنیم و سعی می‌کنیم در تدوین حتماً از موزیک‌های شاد استفاده کنیم که شاید اگر مخاطبانمان در ترافیک گوش می‌دهند، مشغول ورزش هستند، یا دلشان گرفته، برای دقایقی حس خوب و شادی پیدا کنند، مخصوصاً آخرین موزیک هر برنامه‌مان که نوستالژیک و قدیمی است.

چه آینده‌ای را برای پادکست‌تان تصور می‌کنید؟
آنقدری بزرگ شویم که افتخار میزبانی بازیگران و فیلم‌سازان بزرگ را در برنامه‌مان داشته باشیم.

تا حالا چند قسمت منتشر شده؟ ترتیب انتشار قسمت‌ها به چه صورت است؟
نزدیک به 30 قسمت و سعی می‌کنیم فاصله بین هر دو قسمت از دو هفته بیشتر نشود.

پادکست شما چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟
قطعاً شنونده‌ها بهترین پاسخگو به این سوال هستند و از بازخوردهایی که از آن‌ها گرفتیم، این صمیمیت و گپ خودمانی بین ما برای آن‌ها از همه جذاب‌تر است.

همکاری شما با رادیوجوان چطور شکل گرفت؟
راستش وقتی بخش پادکست به رادیو جوان اضافه شد، جای خالی سینما بین پادکست‌ها به شدت حس می‌شد. دیدیم ما که پادکست تولید می‌کنیم، چرا روی یک رسانه محبوب شنیده نشود؟ از بخش تبلیغات رادیو جوان و با پرس و جو، کم کم به دی‌جی اَل رسیدیم و فکرش را هم نمی‌کردیم یک روز با او صحبت کنیم که باعث افتخار بود و این رفاقت بیشتر از یک سال است که شکل گرفته و امیدواریم همکاری‌مان گسترده‌تر هم بشود.

کدام یک از پادکست‌های دیگر رادیو جوان را گوش می‌کنید؟
من (فرهاد) که با «آب و آتش» و «هزار و یک شب»، از طرفداران پادکست‌های رادیو جوان شدم و منم (شهرزاد) جدیداً خیلی «تب و تاب» را گوش می‌دهم.

حرفی هست که مانده باشد و ما نپرسیده باشیم؟
ممنون از شما و موفق باشید.

گردآوری: مهلا دیانی | وحید کمال علوی

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید