مقایسه سمت راست و چپ صورت

کدام سمت صورت شما جذاب تر است؟ علم پاسخ این سوال را می‌دهد! یک مطالعه جدید نشان داده است که مغز ما، یک طرف صورت‌مان را جذاب‌تر از طرف دیگر ثبت می‌کند. ما بیشتر از سمت چپ صورت خود در عکس‌ها استفاده می‌کنیم و دلیل علمی برای آن وجود دارد. نظریه‌ای به نام «سوگیری سمت چپ» با مطالعه که توسط Annukka Lindell، مدرس ارشد عصب روانشناسی تجربی در دانشگاه La Trobe در ملبورن انجام شد، ترکیب شده است. او 2000 عکس سلفی را بررسی کرد تا ببیند کدام سمت چهره بیشتر دیده می‌شود و متوجه شد که 41 درصد، سمت چپ چهره را در مقابل سمت راست نشان می‌دهند.

جذابیت سمت چپ صورت

این مطالعه یافته‌ها را با این ادعا توضیح می‌دهد که سمت چپ صورت، توسط نیمکره راست مغز کنترل می‌شود که مسئول احساسات فرد است. در اصل سمت چپ صورت ما احساسات را به طور کامل‌تری بیان می‌کند؛ به همین دلیل است که ما آن را بهترین طرف خود می‌بینیم.

در مطالعه‌ای که در مجله «Frontiers in Psychology» منتشر شد، بیان شد: «اینطور که مشخص شده است، تنها 8 درصد از سلفی‌گیران، هیچ حالتی از خود نشان نمی‌دهند. باقی سلفی‌گیران تمایل دارد که در اکثر مواقع، یک ژست ثابت را تکرار کنند».

مقایشه سمت چپ و راست صورت

سمت راست چهره شما چه چیزی را نشان می دهد

سمت راست صورت نمای بیرونی یا تجاری را منعکس می‌کند. در واقع سمت راست صورت شما احساسی است که نسبت به خودتان دارید. مغز راست که سمت چپ بدن را کنترل می‌کند، به دنیای غیرخطی، تخیلی، شهودی، احساسی، رویایی یا کودکی مربوط می‌شود.

سمت چپ صورت، جنبه شخصی و افکار و احساسات درونی ما را نشان می‌دهد. مطالعه مشابهی در سال 2012 توسط دانشگاه ویک فارست نشان داد که سمت چپ، شدت بیشتری از احساسات را نشان می‌دهد. مشاهده‌کنندگان هم آن را از نظر زیبایی شناختی، دلپذیرتر می‌دانند. چگونه سمت راست صورت را بهتر جلوه دهیم؟ 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید