سبک کژوال مردانه

سبک کژوال مردانه در بیم آقایانی که به ظاهر و استایل خود اهمیت می دهند، باب شده است. استایل اولین چیزی است که در آقایان به چشم می آید. یک خانم راه‌ های زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن آقایان دارد؛ اما اوضاع برای آقایان متفاوت است. البته اگر شما خانم هستید هم این مقاله را کنار نگذارید.‌ دانستن درباره‌ استایل مردانه به شما کمک می‌کند تا مشاور خوبی در زمینه‌ مد و فشن برای مردان اطرافتان باشید.

استایل کژوال چیست؟

سبک کژوال، سبکی است که از بازیگران و مدل های هالیودی، مردان بنام تجارت و پرنس ها گرفته تا افراد معمولی در بیشتر اوقات از آن پیروی می‌ کنند. با هم توصیه های دنیای مد و فشن برای این سبک را بررسی می کنیم. اولویت این سبک با حس افراد است. شما در این سبک لباسی را خواهید پوشید که در آن راحت هستید. این بستگی به شغل و محیط اطراف هر فردی دارد که این سبک را برای کجا استفاده کند. اما در هر حال سبک کژوآل کاربرد بسیاری برای شما خواهد داشت و شاید بتوان آن را نقطه مقابل سبک رسمی دانست. توجه کنید که سبک کژوال مردانه را با سبک اسپورت اشتباه نگیرید.

تیپ کژوال مردانه چیست

تاریخچه استایل کژوال

اعتقاد بر این است که سبک هیپ هاپ باعث شد استایل کژوال ظهور کند. مطابق تعریفی، سبک لباس کژوال همان استایل خیابانی است. دقت کنید که این سبک اصلاً مساوی شلخته و بدون هارمونی لباس پوشیدن نیست. به همین دلیل شما نمی توانید با دمپایی و شلوارک و کروات بیرون بروید و نام سبک خودتان را استایل کژوال بگذارید، همچنین نباید به سمت فانتری و رنگارنگ لباس پوشیدن بروید. این سبک نمی خواهد که شما را زیاد اسیر قوانین دنیای فشن کند. هدف سرعت و راحتی در انتخاب لباس هایی است که افراطی نیستند.

انواع سبک کژوال مردانه

شلوار جین، تی‌شرت های ساده، ساس بند، کت های اسپرت و… از چیزهایی هستند که می توانید در سبک کژوال مردانه استفاده کنید. تی شرت هایی با رنگ های خنثی در مدل های یقه گرد، یقه هفت و یقه‌ مردانه بخرید تا بتوانید به سادگی آن ها را با هر چیزی ست کنید. همچنین شلوار جین هایی در رنگ های آبی، طوسی و مشکی بخرید. دقت کنید که شلوار جین بسیار تنگ در این سبک جایی ندارد. در انتخاب کفش دقت کنید. اگر دوست ندارید زیاد اسپرت باشید، کفش های کفه فوم، ونس، آل استار و یا کتانی های چرمی را انتخاب کنید.

انواع سبک کژوال

برای فصل سرد از پولیورها و سویشرت ها غافل نشوید. می توانید از اکسسوری های مختلف مانند ساعت و کلاه و… استفاده کنید؛ ‌اما مسلماً آن ها نباید رسمی و جدی باشند. جالب است بدانید که برخی از محیط های کاری بسیار رسمی در آمریکا در آخر هفته های کاری، به کارمندان اجازه می دهند که با سبک کژوال مردانه در محل کار خود حاضر شوند و به این روزها Casual Friday می گویند. در ادامه با سبک اسمارت کژوال و سبک بیزینس کژوال آشنا می شوید و متوجه می شوید تیپ کژوال چیست.

سبک بیزینس کژوال

در بیزینس کژوال تاکید روی جنسیت است. تعریف خاصی از این سبک وجود ندارد، اما طراحان اینطور می‌ گویند که در بیزینس کژوال شما می توانید لباس راحت بپوشید، اما دامن خیلی کوتاه برای خانم ها و تی شرت تنگ و خلاصه هر چیزی که به محیط های کاری نمی خورد در این سبک جایی ندارند. شما باید حرفه ای لباس بپوشید و از رنگ های خنثی استفاده کنید، ولی همچنان می توانید لباس غیررسمی و راحت بپوشید. رنگ خنثی به معنای رنگ های تیره نیست، زیرا هر چه تیره تر بپوشید، به استایل رسمی نزدیک تر می شوید. همچنین کروات، کفش های رسمی و سایر چیزهایی که به سبک شما حالت رسمی می دهند را نیز استفاده نکنید.

پوشش کژوال مردانه

سبک اسمارت کژوال

سبک کژوال مردانه حتی با سبک بیزینس کژوال و اسمارت کژوال نیز تفاوت دارد. در استایل اسمارت کژوال مردانه، سبک لباس پوشیدن فرد نیمه رسمی است، یعنی شاید او در استایلش از کت و شلوار استفاده نکند، اما می‌ تواند کت تک اسپرت را با شلوار جین بپوشد. نکته‌ بسیار مهم در اسمارت کژوال، تمیز و مرتب بودن است. از این جهت به آن کژوال اسمارت می گویند که فرد با هوشمندی آیتم های رسمی را وارد سبک غیر رسمی می‌ کند. این استایل یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای مصاحبه‌ های کاری است.

برای سبک پوشش کژوال مردانه الهام بگیرید

اگر می خواهید بدانید سبک لباس کژوال چیست و به دنبال ایده‌ هایی برای الهام گرفتن در انتخاب اجزای این سبک هستید، سری به شبکه‌ های اجتماعی مانند Pintrest و Instagram بزنید و کلید واژه ها و یا هشتگ هایی مانند casual men’s fashion ،casual style men را سرچ کنید. همچنین در اینترنت به دنبال استایل کژوال مناسب فصل بگردید. جاستین بیبر، دیوید بکهام، برد پیت، رایان رینولدز، زک افرون، هری استایلز، آلپ ناوروز و پرنس هری از بهترین الگوها برای مردان در تیپ کژوال مردانه هستند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید