شهاب کاشفی‌نژاد، فتو مدل و فیتنس مدل ایرانی (متولد تهران) است. او از جمله کسانی است که در اولین فشن شوی رسمی ایران حضور داشت. رنگ چشمانش قهوه‌ای؛ قد او ۱۷۸ سانتی‌متر،‌ وزنش ۶۸ کیلوگرم و سایز لباسش M است. زمانی که کودک بود،‌ مجله‌ها و شبکه‌های مد را تماشا می‌کرد، با اینکه حتی نام این شغل را هم نمی‌دانست به این حرفه علاقه‌مند شد. مادرش اصلی‌ترین مشوق او بود و برای تشویق بیشتر او، یک دوربین عکاسی حرفه‌ای برایش خرید. خودش درباره‌ رشد علاقه‌اش می‌گوید: «دوربین را روی تایمر می‌گذاشتم و از خودم عکس می‌گرفتم، جلو آینه می‌رفتم و پزهای مختلف را تمرین می‌کردم. آنقدر تمرین کردم تا بالاخره از طریق همین عکس‌‌ها چند پیشنهاد مدلینگ به من شد.» با توجه به محدودیت‌هایی که در ایران در حوزه‌ مدلینگ وجود دارد، او کارش را به صورت تجربی آغاز کرد.

سبک زندگی

به قند و چربی علاقه‌ای ندارد؛‌ پس رژیم‌ برایش سخت نیست. آب زیاد، میوه و سبزیجات تازه را در رژيم روزانه‌اش دارد. هنرهای رزمی را دوست دارد و در سال ۲۰۱۱ در رشته‌ کاراته مقام قهرمانی جوانان کشور را به دست آورد؛ اما مشغله او را از ورزش‌های رزمی دور کرد و به سمت فیتنس رفت. شب ‌بیداری را دوست دارد؛ اما سعی می‌کند روزی ۸ ساعت خواب کامل داشته باشد تا از زندگی حرفه‌ای دور نشود؛ خصوصاً زمانی که روز بعد قرار باشد برای عکاسی برود. قبل از خواب از مرطوب کننده‌های ارگانیک استفاده می‌کند.

برندها و عکاس‌ها
در ايران با برندهای مسيح زاد، جواهری زمردی، مارال چرم، ال‌آرسی و … و در خارج از ایران با برندهای ساعت دنيل ولينگتون (Daniel Wellington)، محصولات گلد بلك (GoldBlack) در آلمان، ساعت آمانت (Amant) در پاريس، ساعت بل بل (BulBul Watch) در دانمارك و برند سوئدی لباس كاس استور (COS) همکاری کرده است. عکس‌های او در مجله‌‌‌های پل، آسيا، اعتماد، كالك، معمار، مد امروز و… چاپ شده‌اند. شهاب با عکاسانی چون اردلان معروفی، ميلاد جعفری، محمد پيرزاده، ساشا مشكات، سامان شادكمالی، هرلاند بيگدلی و… کار کرده است.

سختی و شیرینی‌های مدلینگ
زمانی که برای گرفتن عکس‌های استریت استایل در ترکیه به سطح شهر می‌رود مردم واکنش خوبی نسبت به او دارند و با او سلفی می‌اندازند. بازخورد خوبی که از مردم می‌گیرد به او انرژی مثبت می‌دهد و در مدلینگ قوی‌ترش می‌کند. شهاب در خصوص درآمد مدل‌ها در ترکیه می‌گوید: «در این کشور یک مدل بین هزار تا هزار و پانصد دلار به صورت ماهانه درآمد دارد، در نظر بگیرید که برای فعالیت مدل‌های خارجی در این کشور محدودیت وجود دارد». سختی کارش را دوست دارد، زیرا علاقه‌ زیادی به آن دارد. شهاب می‌گوید: «از آنجایی که کالکشن‌های تابستانه برخی برندها در زمستان عکس‌برداری می‌شود، گاهی مدل‌ها برای ساعت‌های طولانی مجبور به پوشیدن لباس آستین کوتاه و کار در سرما هستند». وقتی اوضاع خیلی سخت شود، تنها چیزی که حالش را جا می‌آورد و به او انرژی می‌دهد تماشای عکس‌هایش روی دوربین عکاس است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید