مرکز خرید های تفلیس

در تفلیس پایتخت گرجستان چندین مرکز خرید اصلی وجود دارد؛ البته در برخی خیابان های دیگر برخی برندهای پوشاک مراکز خرید مجزا را هم ایجاد کرده اند. نکته ای که در مورد مراکز خرید در تفلیس گرجستان و تقسیم بندی آنها در قالب بهترین مراکز خرید یا ارزان ترین مراکز خرید تفلیس باید مورد توجه قرار داد آن است که با توجه به جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تفلیس این تقسیم بندی کار بسیار دشواری است. چون در کنار جمعیت پایین تفلیس به دلیل آنکه تراکم جمعیتی بالاست وسعت شهر کم است.

بنابراین مراکز خرید تفلیس از عدد ۷ یا ۸ مورد فراتر نمی رود و حالا تقسیم بندی آن ها به مراکز خرید ارزان در تفلیس و یا بهترین مراکز خرید در تقلیس دشوار است. با این حال تلاش شده است کمی این تقسیم بندی انجام گیرد هم در مورد ارزانترین مراکز خرید و بهترین، آن هم از دیدگاه “در دسترس ترین” مراکز خرید برای گردشگران.

مرکز خرید تفلیس مال

شاید بتوان از “تبیلیسی مال” به عنوان بزرگترین و بهترين مركز خريد تفليس نام برد؛ هر چند این مرکز خرید از مرکز شهر فاصله ای تقریبا ۱۵ کیلومتری دارد. اما وجود برندهای مختلف و آنچه از آن به عنوان ارزان تر بودن اجناس نام می برند این مرکز خرید را برای گردشگران جذاب کرده باشد. وب سایت این مرکز خرید بهترین مرجع برای معرفی و شناختن کامل آن است؛ آن گونه که در این وب سایت آمده: “مرکز خرید تفلیس مال” اولین و بزرگترین مجموعه منحصر به فرد در قفقاز جنوبی است که استانداردهای شناخته شده جهانی را برآورده کرده است.

مرکز خرید تفلیس مال

اولین مرکز مدرن ترکیبی از اوقات فراغت، خرده فروشی و سرگرمی در منطقه است. مرکز خرید تبیلیسی مال، معماری نوآورانه و سبز از نظر زیست محیطی را با زیستگاه طبیعی ترکیب کرده و ساختار معماری آن مناسب با محیط اطرافش است که منعکس کننده فرهنگ و خواسته های معاصر گرجستان است.

تبیلیسی مال یک تجربه “مقصد خانوادگی جدید و هیجان انگیز” را برای ساکنان و گردشگران گرجستان فراهم می کند و طیف گسترده ای از مارک های خیابانی و بین المللی معروف را ارائه می دهد. این مرکز خرید در مجموع چهار طبقه را اشغال می کند و تقریباً بیش از ۷۴ هزار متر مربع وسعت دارد. این وسعت، حداکثر ۲۵۰ واحد خرده فروشی، ۲ هزار جای پارک، یک هایپر مارکت ۱۵ هزار متر مربعی است. همچنین فروشگاه های مارک های خرده فروشی معروف، فروشگاه های بزرگ و تسهیلات بانکی، در این مرکز خرید در کنار هم قرار گرفته اند.

از دیگر ویژگی های مرکز خرید تفلیس مال می توان به سینمای چند بعدی، فودکورت برجسته و مرکز سرگرمی خانوادگی اشاره کرد.  تبیلیسی مال همچنین از یک پارکینگ چند طبقه و رایگان بهره می برد که در چهار سطح زیرزمینی گسترده شده است. تبیلیسی مال که مرکز خرید بزرگ تفلیس است ادعا کرده تجربه خرید مردم را تغییر می دهد و به مشتریان با هر سن و علاقه ای اجازه می دهد زمان ارزشمند و جالبی را در مرکز خرید سپری کنند. مجموعه ی بزرگ مرکز خرید تبیلیسی مال در توصیف خود آورده است در اینجا می توانید روزهای عاشقانه، تفریحی، شیک و پرماجرا را به تنهایی یا در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

مرکز خرید ایست پوینت تفلیس

“ایست پوینت” مرکز خرید دیگری در تفلیس است؛ هر چند این مرکز خرید هم از مرکز شهر فاصله دارد اما در مقایسه با ” تبلیسی مال ” دسترسی به آن آسان تر است. مرکز خرید ایست پوینت دقیقا در مجاورت بزرگراه فرودگاه قرار کرفته و حتی می توان به راحتی با اتوبوس های شهری به آنجا رسید.ایست پوینت خود را اینگونه معرفی می کند که “وقتی در مسیر فرودگاه تا مرکز شهر تفلیس ساختمان های بزرگ این مجموعه را می بینید نمی دانید که چه تعداد درهای جدید و متنوع حهانی به روی شنا باز می شود.”

در ایست پوینت همه ی خانواده ی شما در دنیای مد و سرگرمی غوطه ور خواهند شد. مرکز خرید ایست پوینت برندهای متوسط و بالا را در اختیار مراحعه کنندگان قرار داده است به گونه ای که ۱۵۰ فروشگاه لباس، کفش و لوازم جانبی در یک مجموعه دور هم جمع شده اند.
مرکز خرید ایست پوینت این اطمینان را داده که در کنار قرار دادن بهترین مارک های پوشاک فضاهای تفریحی خوبی را هم در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد. همچنین ایحاد یک مجموعه از برندهای مختلف غذایی در کنار هم، فراهم ساختن یک روز دلپذیر را در ایست پوینت تضمین می کند.

حتما بخوانید  15 مورد از غذاهای معروف گرجستان + دسر و نوشیدنی های مشهور

مرکز خرید گالریا تفلیس

مرکز خرید گالریا تفلیس

“گالریا” مرکز خریدی در قلب شهر تفلیس است؛ در نزدیکترین نقطه به میدان آزادی و قابل دسترسی از تمام نقاط شهر به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس، است. در مرکز خرید گالریا مثل مراکز خرید دیگر برندهای مختلف کفش و پوشاک، طلا و جواهرات، عطر و ادکلان، لوازم بهداشتی آرایشی، برندهای پوشاک ورزشی، لوازم خانگی و … یافت می شود.
هر چند به نطر می رسد این مرکز خرید کمی از مراکز خرید دیگر گران تر باشد اما موقعیت قرار گیری آن به گونه ایست که گردشگر در ساعات مختلف می تواند در آن چرخی بزند و خرید خود را انجام دهد. آنگونه که در وب سایت مرکز خرید گالریا آمده “برای خرید هر چیز کوچکی می توانید از آنجا دیدن کنید” وب سایت گالریا از این مرکز خرید به “قلب شهر” یاد کرده و نوشته است “گالریا مرکز تفلیس را زنده کرده است.” این مرکز خرید ۳، ۴ سالی است که ساخته شده است.

مرکز خرید سیتی مال تفلیس

مرکز خرید سیتی مال تفلیس

“سیتی مال” که تا پیش از یکی دو سال اخیر یک مرکز خرید در منطقه “گلدانی” پایتخت گرجستان ایحاد کرده بود از جدیدترین مرکز خرید خود هم بهره برداری کرده است. شعبه دوم “مرکز خرید سیتی مال” جدیدترین مرکز خرید در تفلیس پایتخت گرجستان است؛ موقعیت قرار گیری آن در منطقه ای که کمتر گردشگران به آنجا می روند این مرز خرید را به یک مرز برای شهروندان گرجی و افراد مقیم در این کشور تبدیل کرده است.

البته دسترسی به این مرکز خرید همانند مرکز خرید گالریا بسیار راحت است چون در یکی از نقاط اصلی شهر “منطقه سابورتالو” قرار گرفته است.در مجموع هم مرکز خرید سیتی مال “منطقه گلدانی” و هم مرکز خرید سیتی مال “خیابان واژاپشاولا” هر دو می توانند فضاهایی خوب برای گردشگران باشند. مثل سایر مراکز خرید، برندهای مختلف در این مجموعه ها نمایندگی دارند.

مرکز خرید سیتی مال منطقه گلدانی در نزدیکی ایستگاه “اخمتلی تئاتر”  خط یک مترو تفلیس و مرکز خرید سیتی مال منطقه سابورتالو در نزدیکی ایستگاه های “دلیسی و واژاپشاولا” خط دو مترو تفلیس قرار دارند و دسترسی به آنها بسیار آسان است.

مرکز خرید گلدانی مال تفلیس

مرکز خرید گلدانی مال تفلیس

مرکز خرید دیگری که شاید بتوان در آن اجناسی با قیمت های ارزانتر پیدا کرد “گلدانی مال” است؛ دقیقا روبروی در اصلی ایستگاه “اخمتلی تئاتر” خط یک مترو تفلیس قرار دارد.
“مرکز خرید گلدانی مال” در منطقه گلدانی پایتخت گرجستان و در نزدیکی شعبه اول سیتی مال قرار گرفته است. پس با اختصاص وقتی برای رفتن به منطقه ی گلدانی شاید بتوانید از دل دو مجموعه مرکز خرید در کنار هم به نتایج خوبی برسید.
در گلدانی مال هم برندهای مختلف لباس و کفش نمایندگی دارند و در مناسبت ها و فصول مختلف سال با تخفیف های خوبی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.

برای پایان دادن به موضوع مراکز خرید تفلیس باید گفت تقریبا همه مرکز خرید های تفلیس درهای خود را از ساعت ۱۰ صبح به روی مراجعه کنندگان باز می کنند و مردم محلی و گردشگران می توانند هر روز ۱۲ ساعت تا ۱۰ شب به دنبال لباس یا کفش و … باشند.

مرکز خرید های تفلیس

مراکز خرید دیگر در تفلیس گرجستان

علاوه بر این چهار مرکز خرید اصلی، در برخی خیابان های تفلیس هم می توان شعبه هایی از برند های مختلف را پیدا کرد
خیابان واژاپشاولا، پکیتی، روستاولی و مهتر از همه خیابان چاوچاوادزه. پیش از آن که به خیابان چاوچاوادزه برویم لازم است سری به تبیلیسی سنترال بزنیم ؛ مجموعه ای که ایستگاه قطار تفلیس هم در آنحا واقع شده است.

تبیلیسی سنترال در واقع یک مرکز خرید در قلب بازار تفلیس است. اینحا هم می توانید پوشاک و کفش پیدا کنید، هم لوازم خانگی، هم سیستم های الکترونیکی نثل لپ تاپ و تلفن همراه و هم حتی محصولات آرایشی و بهداشتی؛ بماند که بازار طلای تفلیس هم در همین محدوده است. در سادگوریس موئدانی یا واگزال علاوه بر تبیلیسی سنترال شاید دیدن بازار موبایل تفلیس درکیدوبانی و شاید هم قدم زدن در بین دست فروشان این منطقه جالب باشد.

به چاوجاوادزه برویم؛ در خیابان زیبای چاوچاوادزه که قدم زدن در آن برای گردشگران توصیه می شود برخی از برندهای معروف شعبه های خود را ایجاد کرده اند. اما بابد این نکته را مد نظر قرار داد قیمت اجناس در خیابان چاوچاوادزه بالاتر از سایر مناطق پایتخت گرجستان است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید