حسین تهی خواننده و ترانه‌سرای ایرانی جوانی است که اگر به کارهایش گوش کنید یا مصاحبه‌های تصویری و موزیک ویدیو‌هایش را تماشا کنید به مثبت بودن حس و شخصیت او پی خواهید برد. قبل از آغاز این مصاحبه برخی از مصاحبه‌های تصویری او را تماشا کردیم. تمام مدت لبخند می‌زند و با خنده و شیطنت خاصی از سوالات شخصی فرار می‌کند، ما نیز به حریم شخصی‌اش احترام می‌گذاریم و از کارها و مسیر کاری‌اش می‌پرسیم. تهی در ترانه‌هایش نیز همین سبک و سیاق را دارد، شاد است و گاهی شیطنت می‌کند. سبک خاص خودش را دارد و نمی‌توان کارهایش را در دسته بندی خاصی قرار دارد. خودش نیز سر این موضوع توافق دارد و دوست دارد سبک خودش (تلفیقی از رپ، آراند‌بی و هیپ‌هاپ) را خلق کند. در هر حوزه‌ای آن کسانی که چیز اضافه‌تری را به فضای کاری‌شان اضافه می‌کنند، نامدار می‌مانند و موفقیت‌ کسب می‌کنند. معتقد است حس شاد کارهایش را مدیون خانواده و طرفدارانش است، به‌علاوه که او می‌گوید سعی دارد که همیشه مثبت‌اندیش باشد و در بدترین شرایط هم لبخند بزند.

بسیاری نمی‌دانند که چرا (تهی) را به عنوان لقب استفاده کردید، تهی چه معنایی برای شما داشت؟
سر کلاس ریاضی برای اولین بار نماد تهی را دیدم. معلم ریاضی به ما گفت:‌ تهی زیر مجموعه‌ تمام مجموعه‌هاست. این مفهوم ریاضی برای من جالب شد. از نظر خودم تهی یعنی خالی از کینه، نفرت، بدی‌ها و انرژی‌های منفی؛‌ بخاطر همین لقبم تهی شد. تهی به راحتی در ذهن می‌ماند. (با خنده ادامه می‌دهد) البته در درس ریاضی چندان قوی نبودم و در آهنگ روح هم گفتم: لقبم تهی شد با اینکه ریاضی رد شده بود.

زمان نوجوانی که در خانه آهنگ ضبط می‌کردید، می‌توانستید تصور کنید که به اینجا خواهید رسید یا صرفاً به دنبال سیر کردن عطش آن دوران بودید؟
از اول مسیر هدفم بزرگ بود. می‌خواهم خواننده‌ ایرانی باشم که در جهان موفق بوده است. همچنان هر روز و شب برای هدفم تلاش می‌کنم و معتقدم هنوز به تمام اهدافی که در ذهن داشتم نرسیدم. اما روزهای خوب را همیشه می‌بینم. دوست دارم جایگاه خودم را داشته باشم و برای موسیقی کشورم در دنیا افتخار آفرین باشم.

اوایل خوانندگی در گروهی به نام T&T با امیر تتلو کار کردید. چرا این همکاری تمام شد؟
از اولین کسانی بودم که خوانندگی به سبک رپ را شروع کردم. از باقی بچه‌های هم سبکم قدیمی‌تر بودم. کم کم 2afm و امیر تتلو هم اضافه شدند. مسیر و سلایق ما کم کم جدا شد. خط فکری ما تغییر کرد و از هم جدا شدیم. همچنان برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. از صمیم قلب دوست دارم موفق باشند و به جایی که لیاقت آن‌هاست برسند.

اولین آهنگ شما (کَل بَسه) بود. الان چه حسی نسبت به آن کار دارید؟
همین چند روز پیش دوباره آن را گوش دادم و با خودم گفتم این کار باحالی بود. در آن زمان ۱۲-۱۳ سال داشتم و در آن دوران این کار برای من شیرین بود. برای خودم جالب است که در آن زمان چنین دیدگاه و طرز فکری داشتم. پیشرفتم را تماشا می‌کنم و حس خوبی می‌گیرم. این اولین آهنگی بود که در استودیو خواندم، قبل از آن هم چند آهنگ در خانه ضبط کرده بودم.

اخیراً با Massari همکاری داشتید. از نتیجه‌ همکاری راضی هستید؟
کار با Massari خیلی جالب بود. به این فکر می‌کردم که اولین آهنگ اصیل ۶ و ۸ رقص ایرانی را با همکاری یک خواننده‌ خارجی بخوانم. بسیاری از ایرانی‌ها با آهنگ Real love ماساری خاطره دارند. او با خواننده‌های بزرگ دنیا مانند French Montana کار کرده است. زمانی که آهنگ را برایش پخش کردم بسیار خوشش آمد. آهنگ عاشقت منم را با هم کار کردیم. به زودی یک تور کنسرت بزرگ با ماساری خواهیم داشت.

دوست دارید با چه کسان دیگری کار کنید؟
در بازار بین‌المللی دوست دارم با The weekend کار کنم. از بین هنرمندان جدید خارجی هم چند نفری را در ذهن دارم. با هنرمندان ایرانی هم قبلاً کار کرده‌ام.

حدود دو هفته قبل برای مراسم inflowsummits به استانبول دعوت شدید، از این مراسم بگویید. خودتان را اینفلوئنسر (کسانی که می‌توانند از طریق رسانه روی دیگران تاثیرگذار باشند) می‌دانید؟
به نظرم هر کسی روی طرفدارانش تاثیرگذار باشد اینفلوئنسر است. طبیعتاً هر خواننده‌ای چنین اثری را دارد. دوستان خوبی از بازار جهانی در این مراسم شرکت کردند. زمان خوبی بود که به استانبول سفر کنم، خصوصاً که قصد ضبط چند آهنگ در استانبول را نیز داشتم.

شهر استانبول را چطور دیدید؟
سفر به استانبول برای من خیلی جالب است. دوستان جدید خوبی پیدا کردم. به مراسم‌های زیبا و هیجان‌انگیزی سر زدم. رقص سماع، بازارهای مختلف و چندین هتل زیبا را هم دیدم. استانبول را دوست دارم چون نزدیک به ایران است. هموطنان ایرانی زیادی در استانبول هستند که معمولاً آن‌ها را در کنسرت‌ها می‌بینم و به نظرم استانبول شهر بسیار خوبی است.

یک ویژگی شخصی که شما را به تهی تبدیل کرد؟
پشتکار زیاد و اینکه هیچ زمانی یادم نرفت که چه کسی هستم و چه کسی می‌توانم باشم. پشتکار از نظر من یعنی هر روزی که بیدار شدی بتوانی مفیدتر از روز قبلی باشی. کاری بکنی که نسبت به قبل چیزی به تو اضافه شده باشد. اگر با این دیدگاه که هر روز باید چیزی به شما اضافه شود از خواب بیدار شوید، به موفقیت نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شوید.

کدام اثر را بیشتر دوست دارید؟
آهنگ‌ها مثل بچه‌های من هستند. نمی‌توانم یکی را انتخاب کنم؛ اما بهترین حس را به کار (خدایا مرسی) دارم. حس خوبی در این کار هست. این آهنگ باعث می‌شود شما ناخودآگاه آن را تکرار کنید و خدا را شکر کنید. به نظرم اثر خوبی روی کائنات دارد. این آهنگ شکر برای داشتن پدر، مادر، بچه، برادر، خواهر، همسر و هر کسی است که برای شما مهم است. همینطور برای موزیک رویا بسیار تلاش کردیم. یک سال روی این آهنگ کار کردیم و ارزشش را داشت، زیرا ماندگار شد. ۱۷ بار آن را تنظیم کردیم و ۲۰ بار میکس و مسترینگ مختلف شد. حدود ۲۰ بار شعر را عوض کردیم و در نهایت نتیجه‌ خوبی داشت.

دوست دارید در آهنگ‌ها بیشتر از چه چیزی صحبت کنید؟
خودم را محدود به موضوع خاصی نکردم و دوست دارم حرف جدیدی داشته باشم. من درباره همه چیز خوانده‌ام. در آهنگ بغض از اجتماع گفتم، در رویا از عشق و در خدایا مرسی و گلناز از خدا صحبت کردم.

برای آرش ترانه‌ (تکون بده) را نوشتید و کار موفقی شد. چه ترانه‌های موفق دیگری گفتید؟
برای آرش ترانه‌های مختلفی را نوشتم. چند آهنگ در آلبوم سوپرمن، آهنگ دلهره و آهنگ اخیرش دوستت دارم را گفتم. متاسفانه وقت کافی جهت نوشتن برای خواننده‌های عزیز دیگر را نداشتم و معمولاً فقط برای خودم و آرش کار می‌نویسم. چند پروژه جدید هم دارم که به زودی می‌شنوید.

از سن کم و با سختی شروع کردید. به دبی رفتید و حالا اینجا هستید. اگر به عقب برگردید باز هم این مسیر را انتخاب می‌کنید؟
اگر صد بار به عقب برگردم باز هم همین راه را انتخاب می‌کنم. باز هم ریسک می‌کردم و همه چیز را در ایران پشت سر می‌گذاشتم. می‌توانستم در ایران در رفاه باشم؛ اما می‌خواستم دنبال علاقه‌ام بروم چون هر کسی فقط یک بار زندگی می‌کند.

سرگرمی تهی چیست؟
معمولاً با دوستانم دور هم جمع می‌شویم و مهمانی می‌گیریم یا با هم سفر می‌کنیم. بازی فیفا را دوست دارم و گاهی هم بولینگ بازی می‌کنم. خرید کردن را هم به عنوان یک سرگرمی دوست دارم.

رازهای بامزه‌ای که تهی تا به حال درباره‌‌شان صحبت نکرده، چیست؟
از شیر برنج بدم می‌آید. (با خنده ادامه می‌دهد)… هر بار که می‌خواهم انار بخورم آن را له می‌کنم و بعد آن را می‌خورم. هر جای دنیا که باشم باید روز را با چای ایرانی شروع کنم. از چیزی نمی‌ترسم، همیشه ترسناک‌ترین بازی را در شهربازی انتخاب می‌کنم.

تاثیرگذارترین آدم در زندگی شما که بود؟
خانواده تاثیرگذارترین‌ها هستند. مادرم مانند فرشته همیشه هوای من را داشته است و خواهرم نیز همین‌طور است. در دنیای موسیقی آهنگ‌سازم ABZ همیشه کمکم کرده و مدیر برنامه‌های من نورز، نیز همیشه کنارم بوده است و در زندگی هنری من تاثیر مثبتی دارد.

برنامه‌ کنسرت‌های آینده چطور خواهد بود؟
برنامه‌ کنسرت‌ها متفاوت هستند. اگر روی موزیک ویدئوی خاص کار کنم، تعداد کنسرت‌ها را کمتر می‌کنم. اگر کارم کمتر باشد، کنسرت‌ها را تا ۲۰ تا هم می‌رسانم. تور بعدی من از عید نوروز در آمریکا شروع خواهد شد، بعد به اروپا و استرالیا خواهم رفت.

و حرف آخر با مخاطبان مجله‌ پل؟
از هواداران که همیشه عشق و محبت به من دادند متشکرم. همیشه مسیج‌های آن‌ها را می‌خوانم و تا جایی که بتوانم جواب آن‌ها را می‌دهم. امیدوارم همه شما همیشه خوب باشید. به امید جهانی شدن موسیقی ایران و اتفاق‌های بزرگ برای همه در سال جدید میلادی.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید