بیوگرافی سما ذاکری

سما ذاكری متولد فريدونكنار است. ‌او در حال حاظر در امارات زندگی می‌کند. قد سما ١٧٠، وزنش ٥٥ و سايزش small است. رنگ پوست گندمی و چشمان قهو‌ه‌ای تيره، بیانگر شرقی بودن این مدل موفق می‌باشد. سما ليسانس طراحی داخلی دارد؛ اما حدود سه سال است كه در حرفه مدلينگ مشغول به كار است و برای این حرفه، هيچ دوره‌ای را نگذرانده است. مجله پُل شما را به خواندن صحبت‌های شیرین سما ذاکری و تجربیاتش دعوت می‌کند.

ایده فعالیت در شغل مدلینگ چگونه به ذهنتان رسید؟

فقط با يك پيشنهاد از طرف دوستم و مسافرت به دبی شروع شد. راستش ابتدا اعتماد به نفس نداشتم و نمی‌دانستم از كجا بايد شروع كنم. كسی هم نبود كه به صورت حرفه‌ای و آکادمیک به من کمک کند. با این حال زندگی در امارات را دوست داشتم. برای همین تصميم گرفتم درباره مدلينگ تحقیق کنم و راهی برای ورود به اين رشته پيدا كنم.

وقتی به دیگران گفتید، چه واکنشی داشتند؟

گفتند: «با اينكه حتی نمی توانی يک ژست معمولی بگيری، می‌خواهی مدل شوی؟ تو سن، قد و هيكل مناسب برای مدلینگ را نداری! حتی دست‌هایت هم برای پز گرفتن خشک است! چقدر اعتماد به نفس بالایی داری!»

برای فعالیت در این حوزه دوره خاصی را گذراندهاید؟

خیر، هيچ دوره‌ای را نگذراندم؛ اما تا دلتان بخواهد شبانه روز كار كردم. من با سختكوشی فراوان، تجربياتی را بدست آوردم که به جرأت می‌توانم بگویم در هيچ دوره‌ای نمی‌توانستم آن‌ها را کسب کنم.

تاکنـون بـا چـه برندهـای مشـهوری همـکاری داشـتهاید؟

Mercedes Benz, BMW, Jacob and CO, Emirats airline, Etihad airline, Coca-Cola, PepsiCo, Piaget, Ferrero Rocher, Versace, Makeup for ever, Sephora, H&M. بيش از ده‌ها بيلبورد از من در امارات منتشر شد. همچنین با بسیاری از برندهايی كه برای خود امارات است و با ميكاپ آرتیست‌هایی كه در امارات جزو بهترين‌ها هستند نیز همکاری داشتم.

مصاحبه با سما ذاکری

الگوی شـما در مسـیر زندگی چه کسـی اسـت؟

سوال جالبی است. من هميشه در زندگی‌ام به ندای قلبی و درونی خودم گوش می‌دهم. در واقع يافته‌هایم از ندای درونی، هميشه هدايتگر من بوده است. در زمینه مدلينگ Coco Rocha واقعاً برای من الهام‌بخش بوده است.

مهمترین هایلایت زندگی کاری شما در یك سال اخیر چه بوده است؟

وايرال شدن ويدئویی از برند Selfologi كه افتخار همكاری با آن‌ها را داشتم. زمانی كه اين ويدئو با آن عظمت پخش می‌شد، خودم هم پايين برج خليفه ايستاده بودم و با خودم می‌گفتم اين همان رويايی است كه همیشه داشتم.

همکاری با کوکاکولا چگونه بود؟

کوکاکولا هم مانند بسیاری از برندهای خوبی كه افتخار همكاری با آن‌ها را داشتم، تجربه به ياد ماندنی بود، به خصوص اینکه بيلبوردهایم در سراسر دبی پخش شد.

مدل موردعلاقه شما کیست و چه ویژگی در او باعث این علاقه شده است؟

Coco Rocha. حرفه‌ای بودن، پشتكار زیاد و اینکه با عشق به هنرجوهایش تكنيك‌های مدلينگ را ياد می‌دهد را بسیار دوست دارم.

بهترین و بدترین خصوصیت اخلاقی سما از نظر خودش چیست؟

سما بسیار مهربان است و از دیگران حمایت می‌کند. ولی به نظرم سما ذاکری بیش از حد به دیگران بها می‌دهد و به آدم‌ها زود اعتماد می‌کند. این‌ها می‌تواند جزو خصوصیات بد من باشد.

خوراکی مورد علاقه شما چیست و چطور در برابر وسوسه خوردن آن مقاومت میکنید؟

سوشی. وقتی وسوسه می‌شوم، اصلاً مقاومت نمی‌کنم؛ زیرا غذای سالمی است. با این حال از نون خامه‌ای هم نمی‌توان غافل شد.

لایف استایل شما چگونه است؟

من رژيم خاصی ندارم؛ اما سالم خوری می‌کنم. غذای سالم از هر چيزی برای من مهم‌تر است. هفته‌ای سه روز ورزش می‌کنم و اگر نرسم، حتماً شنا می‌کنم. سعی می‌کنم ساعت ١٠ شب در تخت‌خواب باشم؛ مگر اینکه شرايط خاص باشد و مجبور باشم ديرتر بخوابم. عاشق این هستم که صبح زود بيدار شوم؛ زیرا اعتقاد دارم که حس خوب و روزی را می‌توان اول صبح گرفت.

تا به حال با شکست مواجه شدهاید؟ چگونه پشت سر گذاشتید؟

انتخاب نشدن در انتخابات مدلینگ در شروع كار، به نوعی شكست محسوب می‌شد. با این حال با پشتكار زياد، تسليم نشدن و اميدواری توانستم از آن دوران رد شوم.

جذابترین بخش شغل شما چیست؟

آشنایی با آدم‌های مختلف از كشورهای مختلف و كار كردن با برندهايی كه در دنيا شناخته شده هستند. كار مدلينگ از من يك شخصيت مستقل و قوی ساخت و همین موضوع لذت بخش‌ترين قسمت كار من است.

سختیهای شغل شما چیست؟

كم خوابی، چندین ساعت كار كردن با همكارانی كه خوش اخلاق نیستند و پوشيدن كفش‌های پاشنه بلند در كل روز واقعاً سخت است. همچنین زمانی که خارج از استوديو عكاسی يا فيلمبرداری انجام می‌شود، گرمای هوا آزار دهنده است.

چه مراقبتهای پوستی دارید؟

به صورت مرتب سعی می‌کنم ماهی دو بار فيشال انجام دهم. ضمن اينكه به خاطر آب و هوای گرم امارات، از كرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنم. همچنین به صورت مداوم از كرم‌های شب و روز برای مرطوب نگه داشتن پوستم استفاده می‌کنم. روتين مراقبت از پوست، ماسك، استفاده از ويتامين و كلاژن روزانه، خواب مناسب، غذای سالم، ورزش و پانزده دقيقه مديتيشن در روز را مرتب انجام می‌دهم.

سما ذاکری مدل

به نظر شما دنیای فشن چه واکنشی به چهره های شرقی و به خصوص ایرانی دارد؟

به نظر من امروزه در دنيای فشن، تمام مرزهای قیمتی و نژادی در حال برداشته شدن است. برای مثال امروزه در فشن شوهای برندهای بسيار مطرح دنيا، مدل‌ها از هر رنگ و نژادی انتخاب می‌شوند. به نظر من مرز بين شرق و غرب در دنيای فشن بسيار كمرنگ شده است. اين قضيه درمورد مدل های ايرانی هم صدق می‌کند و ما در حال حاضر چندين و چند مدل مطرح ايرانی در سطح بين‌المللی داريم.

نظرتان درباره صنعت مد در ایران چیست؟

به نظر من ايرانی‌ها هميشه يكی از بهترين‌ها در زمینه هنر بوده و هستند. دنيای مد هم زير شاخه‌ای از هنر محسوب می‌شود؛ پيشرفت مد در ايران، به خصوص در چند سال اخير، بسيار چشمگير و قابل توجه بوده است.

بزرگترین درسی که در طول زندگی گرفتید چه بوده؟

هروقت خواستید جا بزنید، به حس خوب، آخیش گفتن و خنده‌های از ته دلی فکر کنید که پس از نتيجه گرفتن و رسيدن به آرزوهایتان تجربه خواهید کرد. ادامه دهید، فقط به سمت جلو حرکت کنید و اصلاً به پشت سرتان نگاه نكنید. صبور بودن هميشه شما را به تمام اهدافتان می‌رساند. هيچ چيز قوی‌تر از صبر و زمان نيست و همه چيز به موقع برايتان اتفاق می‌افتد.

شعار سما ذاکری در زندگی چیست؟

هر آنچه كه تصور كنید را بدست خواهید آورد.

چه توصیههایی برای کسانی که میخواهند وارد این شغل شوند دارید؟

به خودتان ايمان داشته باشيد. اين چیزی است كه من فكر می‌کنم با تمام وجود انجام دادم. حالا من همان دختر مستقل و قدرتمندی هستم كه ٣ سال برايش جنگيدم.

نظرتان درباره مجله پُل چیست؟

پُل مجله‌ای است كه زندگی افراد موفق و چالش‌هایی که در مسیر با آن‌ها روبرو شده‌اند را به خوانندگان نشان می‌دهد. همین باعث می‌شود کسانی كه ابتدای راه هستند يا هنوز شروع نكرده‌اند، با اميد بيشتری برای رسیدن به هدفشان تلاش كنند.

شات های جدید سما ذاکری

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید