در ماه آگوست، جهان به پاس قدردانی از یک حیوان وفادار و دوست‌داشتنی، یک هفته جشن می‌گیرد. سگ دستیار، سگ خدمت یا سگ همیار مخلوقی است که در جهت یاری رساندن به ما انسان‌ها آموزش داده می‌شود. این سگ‌های سخت‌کوش، صدها و گاهی هزاران ساعت آموزش می‌بینند.

آموزش آنها شامل اطاعت و آداب اولیه، آموزش وظایف خاص، مهارت‌های متوسط ​​و پیشرفته است. هنگامی که سگ‌ها آماده هستند، سازمان از تست‌های شخصیتی گسترده برای شناسایی 12 تا 14 فرد از لیست انتظار بیش از 1600 نفر استفاده می‌کند. سپس در طول یک اردوی آموزشی دو هفته‌ای، سگ‌ها با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و سپس انتخاب می‌شوند.


بیشتر بخوانید: سگ‌ها، پرنده‌ها و گربه‌های استانبول


سگ‌ دستیار حیوان خانگی نیست

قوانین آمریکایی‌ سگ‌های خدمت را به عنوان سگ‌هایی تعریف می‌کند که به صورت انفرادی برای انجام کار یا انجام وظیفه برای یک فرد دارای معلولیت آموزش دیده‌اند. برخی از سگ‌های دستیار درها را باز می‌‌کنند یا در هل دادن ویلچر کمک می‌کنند. بعضی از سگ‌های دستیار هم در زمینه کاهش استرس، افسردگی، معلولیت یا مشکلات سلامتی همراه هستند. در کل نباید آنها را حیوان خانگی خطاب کنید. این یک نکته مهم است و باید قبل از نوازش کردن سگ سوال شود؛ زیرا ممکن است سر کار باشد!

سگ دستیار

سگ‌ دستیار کارشان را جدی می‌گیرد

حتی اگر یک سگ خدمت را بدون صاحبش ببینید، باز هم زمان خوبی برای در آغوش گرفتن پنهانی نیست! اگر یک سگ خدمت بدون صاحب خود به شما نزدیک شود، به این معنی است که صاحبش سرگردان است و به کمک نیاز دارد. بنابراین به حرف سگ گوش کنید و او‌ را دنبال کنید!

آموزش سگ دستیار پرهزینه و زمانبر است

وادار کردن سگ به انجام کارهای تخصصی به طور معمول می‌تواند ماه‌ها (حتی سال‌ها) طول بکشد. مربیان سگ‌ها را در یک برنامه 18 ماهه فشرده قرار می‌دهند که تمرینات از وقتی توله سگ‌ها تنها 2 روز سن دارند، شروع می‌شود. تخمین زده شده است که سگ‌های خدمت حدود 24500 دلار برای آموزش و همچنین مراقبت مادام‌العمر هزینه لازم دارند.

سگ دستیار

سگ‌‌ دستیار نژاد خاصی ندارد

سگ‌های خدمت در اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها و نژادهای مختلف هستند و هیچ شرط نژادی یا خاصی برای واجد شرایط بودن وجود ندارد. آموزش وظایف هر سگ خدمت، مطابق با نیازهای خاص شریک انسانی آن متفاوت است. البته ممنوعیت‌های مخصوص نژاد، چالش‌هایی را برای افرادی که از پیت بول به عنوان سگ خدمت استفاده می‌کنند، ایجاد کرده است.

سگ‌ دستیار هم نیاز به مراقبت دارد

البته که سگ دستیار «ربات» نیست! آنها هم مانند تمام سگ‌ها به بازیگوشی، نظافت و حمایت عاطفی نیاز دارند. البته برخلاف سگهای خانگی، سگ‌های خدمت برنامه مخصوصی دارند تا درزمانی مشخص، از حالت فشرده خارج شوند و یک سگ عادی باشند. سگ‌ها بیمار می‌شوند، زخمی می‌شوند و نیاز به مراقبت روزانه دارند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید