بیوگرافی میلاد صائمی

«میلاد صائمی» متولد ۳۰ تیر ۱۳۶۸ در تهران است و در حال حاضر در دبی و تهران زندگی می کند. میلاد در یک خانواده هنری بزرگ شده و از کودکی به هنر علاقه مند بوده؛ اما از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را جدی تر در زمینه عکاسی تبلیغاتی و فشن شروع کرده است. تا به امروز عکس های او در ۱۲ نمایشگاه در کشورهای ایران، پرتقال و انگلیس به روی دیوار رفته است.

برجسته ترین آن نمایشگاه Lethes Art در سال ۲۰۱۷ در دانشگاه هنر Fernando Pessoa شهر Ponte de Lima پرتقال بود. همچنین عکس های میلاد در مجلات بین المللی نظیر Flanelle magazine, vous, Vigure magazine, lucy’s (UK)، Roidx (Paris)، A5magazine (UK), Averageartmagazine (UK), Gmaro, Lethes art book, Victor magazine, pol magazine چاپ شده است. او با برند‌های زیادی همکاری کرده است؛ از جمله Amato و Michael Cinco برند‌هایی بودند که کانسپت ذهنی آن ها را بسیار دوست داشته است.

میلاد تحصیلات عکاسی آکادمیک نداشته؛ اما دوره های مختلفی را در مسیر کاری تجربه کرده است. چیزی که بیشترین کمک را به او کرد، این بود که سعی کرد تا درباره نورپردازی، سبک های مختلف عکاسی و استایل تحقیق و مطالعه داشته باشد. مجله پُل شما را دعوت می کند تا از تجربیات و صحبت های میلاد صائمی استفاده کنید.

از نظر شما چه چیزهایی برای یک عکس حرفه ای لازم است؟
موارد زیادی برای ثبت یک عکس حرفه ای مورد نیاز است؛ اما از نظر من ایجاد یک هارمونی در تمامی قسمت ها مثل لباس، میکاپ، پوزینگ، فیشیال اکپرشن مدل، میزانسن و… به کامل کردن یک عکس کمک زیادی می کند تا یک حس متناسب با ایده عکاس ایجاد شود.

شما قبل از فشردن شاتر چه چیزهایی را چک می کنید؟
در آن لحظه سعی می کنم همه چیز را سریع چک نهایی کنم. این کار را نسبت به Mood board که از قبل آماده کردم انجام می دهم. همچنین موزیکی که کمک می کند به حس و حالی که می خواهم نزدیک باشم را پخش می کنم.

امضای کار میلاد صائمی چیست؟
اگر عکاسی های تجاری ام را کنار بگذارید، امضای کار من ایده پردازی و داستان سرایی هایم است تا بتوانم حرفی که برایم اهمیت زیادی دارد را از طریق عکس هایم بیان کنم.

برای کدام برندها عکاسی کرده اید و کدام را دوست داشتید؟
برای برند‌های زیادی عکاسی کردم که از میان آن‌ها، Michael Cinco را از همه بیشتر دوست داشتم.

عجیب ترین یا جذاب ترین لوکیشن عکاسی کـه تا بـه حال عکاسی کردید کجا بود؟
همیشه به جاهایی برای عکاسی علاقه داشتم که کمتر آدمی آنجا عکاسی کرده باشد و شرایط سختی داشته باشد. یکی از آن لوکیشن ها، صخره های دریای عمان بود که از شدت موج ها، مدل چندین بار به صخره برخورد کرد، صدمه دید و دوربین من هم خراب شد؛ اما عکس های خوبی شدند.

بیوگرافی میلاد صائمی

آیا شخص خاصی هست کـه دلتان بخواهد از او عکاسی کنید؟
Margaret Qualley یکی از مدل هایی است که من دوست دارم از او عکاسی کنم؛ دلیلش هم توانایی بالا در اجزای فرم و فیشیال اکسپرشن است. مدل های زیادی هستند که دوست دارم با آن ها کار کنم؛ مانند Bella Hadid، جیجی حدید، Cara و از مدل‌های پسر هم Alton Mason فوق العاده است.

از میان تمام ابزارهای کارتان، کدام یک برای شما از همه مهم تر است؟
دوربین مهم ترین چیز است؛ چون با آن عکس می‌گیرم.

فقط می توانید از یک لنز استفاده کنید، آن کدام لنز است؟
اگر قرار باشد یک لنز داشته باشم، ترجیح من لنز ۵۰ با دیاف ۱.۲ است.

به کدام شات خود بیشتر از همه افتخار می کنید؟
عکس های مربوط به پروژه why war که به سبک ادیتوریال های فشن گرفته شد و در مجله Vigure منتشر شده است.

چه توصیه هایی برای عکاسی با موبایل دارید؟
امروزه گوشی در دسترس همه افراد است. هرکس که قابلیت استفاده از موبایل، چه عکس چه ویدئو و… را در خودش تقویت کرده، نقطه ای برای جهش حرکتی برندینگ شخصی در شبکه های اجتماعی را مشخص کرده است. مخصوصاً استفاده از اپلیکیشن های مختلف کمک زیادی به کیفیت و خلاقیت آن ها می‌کند. توصیه من همیشه به روز بودن در همه موارد است؛ مخصوصاً امروزه که همه چیز به سرعت درحال پیشرفت است.

روی موبایل خود چه اپلیکیشن هایی بـرای ادیت عکس دارید؟
من معمولاً با تنظیمات خود Apple ادیتی که بخواهم را انجام می دهم. اگر هم مورد خاصی باشد، از Photoshop یا Lightroom استفاده می کنم. درمورد فیلم برداری هم با کپکات راحت هستم. سه اپلیکیشن روی گوشی دارم که از دو تا برای عکاسی و از یکی برای ویدئو استفاده می کنم.

روی کامپیوتر کدام برنامه ادیت را بیشتر استفاده می کنید؟
Capture One، Lightroom،Camera Raw، Photoshop برنامه هایی هستند که با آن ها کار می کنم.

میلاد صائمی عکاس

وبسایت عکاسی مورد علاقه میلاد صائمی کدام است؟
من سعی می کنم در سایت های مختلف وقت بگذرانم. از جمله: Behance Kavyar, Harpers bazaar, Saatchi, Vogue, Foundation تا ببینم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و چه پروژه هایی منتشر می شود. تا آنجا که بتوانم، سعی می کنم خودم را آپدیت نگه دارم. در واقع به وبسایت خاصی وابسته نیستم و سعی می کنم ببینم هرجا که مطلب مفیدی دارد یا عکس خوبی را ببینم و لذت ببرم.

کتاب مورد علاقه شما درباره عکاسی چیست؟
کتاب های زیادی است که دوستشان دارم؛ مانند فلسفه فشن و دید خلاقانه. دو کتاب است که اخیراً مطالعه می کنم، Big Magic: Creative Living Beyond Fear و Peter Lindbergh: On Fashion Photography.

کار کدام عکاس بین المللی را دوست دارید؟
اوایل که عکاسی می کردم و ورکشاپ های Karl Taylor را می دیدم، با خودم می گفتم که چقدر این فرد فوق العاده است و کارش را دوست دارم. او اجسام، نور و همه چیز را می فهمد. همچنین Mario Testino را هم خیلی دوست داشتم؛ اما حس می کنم با توجه به سبکی که خودم به آن علاقه دارم، کارهای Mert Alas را بیشتر دوست دارم. بعضی از کارهای Nicholas Fols را هم دوست دارم. می خواهم از ایرانی ها نیز نام ببرم؛ علی مهدوی و بردیا زینالی. این ها افراد توانمند و دوست داشتنی هستند که کارشان واقعاً خوب است.

این شغل چه چیزهایی را در شما تغییر داد؟
از نظر من یک آرتیست در واقع بدون اینکه صحبت کند، از خودش و تفکراتش برون ریزی می کند. سپس آدم ها نظرات خود را درباره آن اثر بیان می کنند. من وقتی می‌خواستم پروژه های ادیتوریال خود را شروع کنم و عکاسی را از جنبه تبلیغاتی ندیدم، دوست داشتم درباره هر چیزی و تصاویر صحبت کنم و تصاویری را خلق کنم که برای خودم باشد. از خودم حرفی داشته باشند و این به تفکرات عمیق درمورد ایده هایی مربوط می شود که قصد دارم درباره آن ها صحبت کنم.

این به من خودشناسی بخشید و من را بیشتر به خودم شناساند. اینکه از چه چیزهایی خوشم می آید و نمی آید. به چه چیزهایی قصد دارم برسم و اصلاً چه چیزی را می‌خواهم به انسان ها نشان دهم. فکر می کنم این نقطه جذابی بود که عکاسی در من به وجود آورد.

الگوهای قدیمی و جدید میلاد صائمی در عکاسی چه کسانی هستند؟
از عکاس‌های قدیمی Steven Klein و از عکاس های جدید Alec Soth را خیلی دوست دارم.

منابع الهام شما برای این شغل چه چیزهایی هستند؟
من معمولاً عکس زیاد می بینم، موزیک زیاد گوش می دهم و…؛ اما علاوه بر تمام این ها آنچه که به من ایده می دهد، حس و حال خوبی است که وقتی موزیک گوش‌ می دهم یا کاری را انجام می دهم که باعث می شود جرقه ای در ذهن من بخورد. سپس به نکته ای می رسم و آن را به ایده یا الهام پروژه ام تبدیل می کنم.

فکر می کنید تفاوت های اصلی شغل شما در ایران و خارج از ایران چیست؟
در دنیای فشن و عکاسی مدلینگ، تفاوت زیادی در ایران وجود دارد. ما در ایران داریم همه چیز را به صورت تجربی آزمون و خطا می‌کنیم و به آن می رسیم. با هزاران ریسک، استرس و قطع بودن ارتباط ما با دنیای فشن. هیچ آژانس، مجله معتبر، هفته مد یا هفته فشنی در ایران وجود ندارد که پُل ارتباطی ما با دنیای مد و فشن باشد.

عکس های میلاد صائمی

نظر شما درباره عکاسانی که در چند شاخه کار می کنند چیست؟
این در تمام موارد صدق می کند که ما هرچه تخصصی تر کار کنیم، می توانیم از نظر بعد مالی و پیشرفت در آن کار موفق تر باشیم. دلیلش این است که داریم متمرکز تر کار می کنیم، حواسمان را از جاهای مختلف بر می داریم و فقط روی یک موضوع یا شاخه پیشرفت می کنیم.

نظرتان درباره مدل های ایرانی چیست؟
به نظرم ایران پتانسیل بسیار خوب و استعدادهای زیادی دارد. اگر خیلی از این استعدادها قدر خودشان را بدانند و استایل و سبک زندگی درستی از یک مدل را بتوانند در خودشان رعایت کنند، بیشتر از این ها می توانند پیشرفت کنند. حالا هم مدل های خیلی خوبی داریم که در خارج از ایران فعالیت می کنند.

اگر مدل اضطـراب داشته باشد، حرفه ای نباشد یا خجالتی باشد، چگونه او را راهنمایی می کنید؟ آیا برای پوز گرفتن بـه مدل ها کمک می کنید؟
حرفه ای نبودن و اعتماد به نفس پایین می تواند در آن ها استرس ایجاد کند. این‌ ویژگی ها معمولاً در یک مدل آماتور وجود دارد. من سعی می کنم شرایط و جو را کمی خلوت تر کنم تا مدل بتواند شرایط بهتری داشته باشد و از اضطرابش کم شود. در بحث پوزینگ هم از او می خواهم که طبیعی‌تر باشد و پوزینگ خیلی سخت نباشد.

نظرتان درباره فشن در ایران چیست؟
بنظرم در ایران، شبکه های‌ اجتماعی نقش بسیار پُررنگ و خوبی دارند. در واقع آدم ها می بینند که چه اتفاقی در دنیا رخ می دهد. درست است که افراد از نزدیک شوهای فشن را نمی بینند؛ اما تصاویر را می توانند جستجو کنند. کسی که چیزی را دوست داشته باشد، خودش را به آن نزدیک می کند و به آن فکر می کند. اگر خواسته بزرگی داشته باشد، به آن دست می یابد.

شعار میلاد در زندگی چیست؟
من اعتقاد دارم که همه ما با توجه به استعداد و خواسته خود، توانایی رسیدن به هر موقعیتی که در زندگی می خواهیم را داریم. چیزی که همیشه به آن فکر می کنم، این است که طوری زندگی کنم تا حسرت انجام دادن یا ندادن خیلی از کارها را نخورم.

بزرگترین آرزوی میلاد صائمی چیست؟
دوست ندارم بزرگترین آرزویم را بگویم؛ اما آرزو می کنم تمام مردم کشورم از ته دل خوشحال، دل سیر و بدون محدودیت به سمت هدف هایشان قدم بردارند.

نظرتان درباره مجله پل چیست؟
من به مجله پُل و تیم خوبشان، بابت محتواهایی که تولید می کنند و فعالیت مستمری که دارند تبریک می گویم. امیدورام این فعالیت ادامه پیدا کند و ارتباط با هنرمندان، عکاسان و مدل های کشورمان با مردم حفظ شود. ممنون که جای یک مجله ایرانی و فارسی زبان را در حوزه فشن پُر می کنید. در آخر هم بابت این فرصتی که در اختیار من قرار دادید تشکر می کنم.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید